Beste verloskundige, Ik heb even een vraagje. Bij het bloedprikken rond de 30 weken had ik nuchter om 8.00 uur 5.8, na het ontbijt om 11.00 uur 7.8 en na de lunch om 14.00 uur 7.4. De verloskundige vertelde mij dat ze een gynaecoloog had gevraagd en die zei dat het op het randje was. De waardes zouden niet boven de 7,8 mogen liggen. Ik moest 2 weken later nog maar een keer gaan prikken. Dit gedaan en toen waren de waardes nuchter om 8.00 uur 4,8, na het ontbijt om 11.00 uur 6,2 en na de lunch om 14.00 uur 5.8. Volgens de verloskundige is er dus niks aan de hand. Nu heb ik er verder ook niet meer over nagedacht, maar vorige week had ik ineens tijdens de urinecontrole een beetje suiker in mijn urine, maar dit kon volgens de verloskundige geen kwaad en is dit normaal bij zwangere vrouwen. Hier op het forum lees ik allerlei verhalen van mensen met veel lagere waardes die al zwangerschapsdiabetes hebben. En ook de meest enge verhalen over waar dit bij het kind allemaal niet toe kan leiden. Nu maak ik me toch best wel veel zorgen. Vooral omdat ik las dat wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, je kindje na de geboorte een hypo kan krijgen. Wanneer ik gewoon naar huis wordt gestuurd na een poliklinische bevalling is er dus niemand die dat in de gaten kan houden bij mijn baby. Of denkt u dat ik me onterecht zorgen maak? Sorry voor het lange verhaal, maar kon het niet korter omschrijven. Groetjes tut.
hoi, door de zwangerschapshormonen schommelen je bloedsuikers. we controleren bij bepaalde vrouwen met risico-factoren de bloedsuikers. Jouw waarden van de tweede controle zijn prachtig en je hoeft je geen zorgen te maken. Als er verderop in de zwangerschap tekenen zijn die op diabetes lijken zal jouw verloskundige nog verder onderzoek inzetten. Dat is nu niet nodig. Mirjam