vraagjes starten bijvoeding.

Discussie in 'Voeding' gestart door babyke, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hoi,

Als mijn dochter 6 maanden is wil ik gaan starten met bijvoeding.Tot nu toe heeft ze volledig borstvoeding gehad.Nou heb ik een paar vraagjes.

Begin ik met potjes voor 4 mnd of die van 6 mnd?

Begin ik met groente of fruit?

Hoe vaak op een dag bied ik het haar aan?

Mag ik haar per keer zoveel geven als ze wil?

Vanaf wanneer geef ik groente en fruit op dezelfde dag?

Alvast bedankt voor de reacties ;).

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zie mijn reactie in het paars! Veel succes en vergeet niet foto's te maken van die eerste hapjes!

TIP: het voedingschema op borstvoeding.com.

3. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Niks meer aan toe te voegen. :)

4. Que

Que Niet meer actief

Ik zelf ben destijds begonnen om 10.00 uur met een fruit hapje. toen hij daaraan gewend was ben ik in de avond 17.00 uur met een hapje groente begonnen.

Zodra je kindje daar aangewend is zou ik rustig aan beginnen met de 6 maanden potjes. Dus eerst 4 maanden om aan de dingen te wennen. In de 6 maanden potjes zitten meer dingen tegelijk in verwerkt (groente aardappel en vlees).

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kleine toevoeging: moedermelk bevat voldoende ijzer in een gemakkelijk opneembare vorm. Zorg dat je kind vaak aan de borst drinkt, dan hoef je je geen zorgen te maken over de ijzerinname.
    Moedermelk bevat enzymen die helpen ander eten te verteren (en verdragen). De eerste weken/maanden is het aan te raden om vast voedsel vooraf te laten gaan door een borst, en te laten volgen door een toetjesborst. Na een aantal weken kun je dan overgaan op alleen een toetjesborst als je de borst een beetje wilt afbouwen.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Als je een staafmixer of blender hebt, lekker zelf maken inderdaad:)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Andere toevoeging... dit wordt sterk bediscussieerd binnen de wetenschap. Juist bv kindjes wordt vaak geadviseerd om relatief snel een bijvoedingsprogramma te doorlopen zodat uit vaste voeding ijzer kan worden gehaald.

8. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Is dat zo? Interessant, heb je een bron? Vind ik leuk om te lezen.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Eens met bovenstaande reacties. Behalve w.b.t. de ijzerhoudende voeding. Daar heb ik geen verstand van.

Wij zijn bij Louise wel met groenten begonnen omdat dat minder allergeen is dan fruit. en dan 3 dagen dezelfde smaak, en dan een dag niks zodat je kunt zien of je kindje erop reageert.

Deel Deze Pagina