Avondje weg en kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hellen1971, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hai!

Aanstaande vrijdag ga ik met mijn Lief een avondje uit naar Riverdance. Hartstikke leuk natuurlijk! Nu geef ik fulltime borstvoeding en zal ik dus moeten kolven. maar dat ga je ook niet zitten doen in een bomvolle Heineken music Hall. Vervelende is, dat ik waarschijnlijk juist onder de show weer op een voedingstijdstip van mijn kleine meid zit. Nu kun je kolven wel even uitstellen, maar niet te lang, natuurlijk. Dus wat te doen? En: Kolven op de wc lijkt mij niet zo hygiënisch en in de auto erg koud...

Hebben jullie al eens met een dergelijk bijltje gehakt en hoe heb je dat opgelost?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

borsten leegkolven vooraf voordat dat ik wegga.
    Waarom niet in de auto? Zet je gewoon de verwarming aan toch :)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jah..is een optie..Maar dan moet ik wel heel lang wachten met kolven..ben ik bang...Maar vooraf leegkolven is een optie. Uiteraard voed ik mijn dochter ook nog zo kort mogelijk op het moment van vertrek. We moeten best een eindje rijden + voorstelling, da's lang wachten..

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Gewoon idd van tevoren kolven en gelijk erna. En anders zou je de HMH eens kunnen informeren of dat er ruimtes zijn waar je even kunt kolven (en dan geen wc's natuurlijk).

5. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik heb laatst echt in de wc voor gehandicapten moet kolven want ze hadden nergens plek om rustig te kolven ;) (niet in de HMH hoor) en ik was niet met de auto dus moest wel anders gingen mijn borsten ontploffen.

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Getver..op de wc. Er wordt volgens mij nog erg weinig rekening gehouden met vrouwen die BV geven/kolven, gezien het feit, dat \je enige optie een toilet was.

Je gaat je eigen eten toch ook niet klaarmaken op het toilet?

Maar goed..ik weet nu dat ik dus niet hoef te bellen om een eventuele kolfruimte daar ;)

7. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ja ik vond het ook niet fijn maar was niks anders want het begon al zeer te doen. En ik heb goed mijn handen gewassen en niks aangeraakt daar behalve de deur. Ik zat ook niet of zo, stond gewoon te kolven :D

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor je weggaat leeg laten drinken, voor je naar binnengaat leegkolven.

Ik kon trouwens ONDER mijn trui publiek kolven (was wel een heel wijde trui...).

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou afgekolfde melk op de WC niet meer gebruiken. Ken iemand die die melk gewoon door de wc spoelde. En ze zorgde dan dat er genoeg voorraad eerder gekolfd was om die avond te overbruggen.

Maar je kunt eens bellen, want misschien is er wel een EHBO ruimte/kantoortje waar je even kunt zitten.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zou ik dus doen idd ;)!

En is er echt niets, dan zou ik kijken om idd van te voren te laten drinken, dan voor je echt binnen moet zijn nog even kolven (in de auto) en dan kijken of je het vol kan houden tot het eind van de avond en dan weer in de auto even kolven en thuis weer laten drinken (geen idee hoe lang het duurt ofzo hoor en natuurlijk is het bij iedereen verschillend of je best 6 uur kan wachten of na 2 uur al moeite hebt zegmaar). En anders idd maar in de wc en je melk wegdoen, maarja das ook erg zonde natuurlijk!

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Even een vraag hoor...ik heb zelf nog nooit op de wc gekolfd maar waarom weggooien?
    Je kolft toch de melk in een afgesloten bakje dus lijkt mij dat je het gewoon kan bewaren toch??

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je wel hoe schoon alles is dat je aanraakt in een WC?
    Zou je er zelf je boterhammetjes opeten?

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha, en vast geen dubbelzijdige electrische huurkolf :D

Was afgelopen zondag ook weg (weliswaar met kind, maar die sliep zo heerlijk en het melkaanbod loopt wat voor op de vraag ;)) en heb ook gewoon in de wc gekolfd. Nou ja, bij de wastafels. Sjaal om m'n nek en dat ding op m'n tiet, het zal me een rotzorg wezen als men er 'iets' van denkt. Daarna wel de melk weggegooid, mijn handen gewassen en thuis de kolf gepoetst.

Maar wellicht hebben ze bij de HMH wel een vriendelijke toiletjuffrouw en mag je in het schoonmaakhok kolven ofzo?

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik redde het altijd wel als ik van tevoren goed leegkolfde. dan meteen weer als ik thuiskwam.

Deel Deze Pagina