Veel buikpijn bij prille zwangerschap?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Trees, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Beste verloskundige,

Ik ben weer heel pril zwanger en heb al een positieve zwangerschapstest gehad. Vanaf 6 dpo heb ik al flinke buikpijn, kramp en steken overal in mijn buik, maar soms een felle steek rechtsonder in mijn buik. Daardoor wist ik ook meteen dat ik weer zwanger was. Ik heb al eerder een eug gehad in mijn rechtereileider en begin me nu toch wat zorgen te maken om de pijn. Dit is mijn 5e zwangerschap en heb hiervoor al vier miskramen gehad, maar heb nog nooit zoveel buikpijn gehad. Zou het kunnen dat mijn buik gewoon wat overgevoelig is geworden door alle miskramen? En is het wel mogelijk om bij een eug zo vroeg positief te testen? Bij de eug maakte ik namelijk heel langzaam HCG aan, terwijl het zelfs een 2-ling was (eentje in de baarmoeder en eentje in de eileider). Ik heb altijd gedacht dat je bij een eug minder hcg aanmaakte. Klopt dat? Aan de ene stelt de buikpijn me wel gerust, want dan maak ik misschien wel kans op een goede innesteling en aan de andere kant vind ik het weer doodeng vanwege de verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het is eigenlijk ook nooit goed ;). Ik ben van plan om pas volgende week maandag het ziekenhuis te bellen, want wie weet word ik gewoon ongesteld. Eigenlijk hoop ik stiekem dat je me een beetje gerust kan stellen en dat de buikpijn normaal is. Als ik me wel zorgen moet maken en beter wel eerder het ziekenhuis kan bellen hoor ik het ook graag! Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Groetjes Trees

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Trees,

Ik zou indien je morgen (maandag) nog steeds zoveel buikpijn hebt toch even aan de bel trekken. Liever een controle te veel dan een te weinig.
    Een zeurderige menstruatieachtige pijn is normaal af en toe een steek mag ook maar als het continu pijnlijk is dan moet je er gewoon even naar laten kijken.
    Imke

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Imke,

De buikpijn is afgezwakt. Soms als ik een rare beweging maak, voel ik het nog. Verder is het in ieder geval minder dan gisteravond. Mijn plan was om pas volgende maandag het ziekenhuis te bellen, maar na aanleiding van je antwoord ga ik ze toch deze week al bellen om een afspraak te maken voor de 1e echo om te checken of het in de baarmoeder zit. Dank je wel voor je snelle antwoord!

Groetjes Trees

Share This Page