Ik ben nu 29 weken zwanger. Vanmiddag ben ik in het ziekenhuis gecheckt, omdat ik erg last van kolieken had en er moest worden uitgesloten dat het iets met de zwangerschap te maken had en alleen afkomstig was van mijn prikkelbare darm. Dit klopte ook, want de cervix was lang en bij het toucheren bleek de mond hard en gesloten. Maar..nu heb ik sindsdien ontlasting gehad en bij het afvegen zat er eenb flinke vlek helderrood bloed op het wc papier. Ik kon alleen niet zeggen waar het vandaan kwam.. Enfin: handen goed gewassen en voorzivhtig een vinger in de vagina gestoken...niets! ZIekenhuis gebeld, die zeggen dat het van de onderzoeken kán komen. Maar dat ik wel aan de bel moet trekken als ik meer bloed ga verliezen. Na de eerste geruststelling van vanmiddag sta ik dus weer stijf van de stress. Maar zo snel ( een uur of 7 na de onderzoeken) zal er toch niets aan de conditie van mijn baarmoeder zijn veranderd? Kan dit nu inderdaad een bloeding zijn geweest van de inwendige echo of het toucheren?
Hoi hoi, Ja dat kan absoluut afkomstig zijn van het inwendig onderzoek en de echo. Je baarmoeder word daarbij aangeraakt en daarbij kan er een haarvatje knappen omdat je baarmoedermond een stuk kwetsbaarder is door dat het nu zo goed doorbloed word. Waarschijnlijk ga je nog wat bruine afscheiding krijgen maar daarna zal het ophouden. Maar het kan ook van een aambei afkomstig zijn, Die krijg je makkelijker in de zwagneschap. Dus goed kijken waar het vandaan komt! Imke