Hoe stoppen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Linda86, Dec 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Hallo bv-experts! :)

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik weer zwanger ben en omdat de bv bij mijn vorige zwangerschap geen goede combinatie bleek (veel flauwvallen en uiteindelijk een miskraam) zit ik er over te denken om te stoppen. Het liefst zou ik nog doorgaan tot Milan minimaal 2 jaar is, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat 17 maanden ook al een hele mooie periode is.

Maar, hoe stop ik in godsnaam? Milan is echt nog tiet-verslaafd, vooral 's nachts (dan ligt 'ie de halve nacht te drinken), maar ook overdag gaat 'ie nog vaak op zoek onder mijn trui. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Langzaam afbouwen of ineens helemaal stoppen. Maar hoe dan? Hij trekt en duwt en huilt net zo lang tot het hem toch lukt te drinken. ;) (en ik weet van mezelf dat ik té snel toegeef als 'ie begint te pruilen, vooral als 'ie erg moe is!).

Hellup!!!

2. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

Aug 6, 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik kan je helaas niet helpen, ik zie zelf de bui al hangen hier als ik straks (als hij ergens tussen 1 en 1,5 jaar is) wil gaan stoppen.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb geen advies maar wou je toch even van harte feliciteren met je zwangerschap! Kleintje, goed vasthouden aan je mama!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog al een zonder advies! Ik zou namelijk echt niet weten hoe je het moet doen met zo een tiet verslaafde kleine ;).

Maar ik zou zeggen bouw het wel rustig af en laat hem ook een soort van afscheid nemen van de borst. Maarja misschien krijg je daardoor juist alleen maar meer 'drama' met hem omdat ie wil en niet mag en de andere keer wil en dan wel mag, word misschien wat onduidelijk voor hem en daarom juist extra 'drama'.

Lastig dus! Denk dat je gewoon echt wat moet uitproberen en dan kijken hoe het voor jullie het beste werkt!

Maar wat ik vooral wilde zeggen, gefeliciteerd met jullie zwangerschap meid!

Liefs, Hanneke!

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ook ik heb geen tips, maar wil je wel van harte feliciteren!

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Allereerst: gefeliciteerd!!

17 maanden is een beste tijd hoor, ben toen ook gestopt (10 weken zwanger) vanwege historie harde buiken en vroegtijdige ontsluiting. Ik moet zeggen dat mijn zoontje ook aardig borstminded was en ik vreeste dat hij het ook niet zou pikken. Maar geen probleem was het.

Ik adviseer om de tussendoor slokken even te laten voor wat het is en alleen even de ' echte' voedingen te geven (dus 's ochtends na het wakker worden, 's middags voor de middagslaap en 's avonds voor het slapen). Als hij 's nachts komt een tuitbeker met wat melk of water aanbieden. Als hij dat pikt en het loopt allemaal lekker, dan de 3 voedingen afbouwen. Eerst de middag, dan de avond en daarna de ochtend. Hier werkte het ook om de routines wat om te gooien. Bijvoorbeeld om de avondvoeding niet meer in de slaapkamer te doen, maar direct na het avondeten. Dan dronk hij minder (net gegeten en afleiding) en dan associeerde hij de borst niet met slapen zodat we geen slaap/huildrama's kregen. En 's ochtends bij het wakkerworden niet bij me in bed nemen, maar meteen wassen en aankleden. Ook heeft papa wat meer zorg op zich genomen rondom de voedingsmomenten. En badderen en douchen met hem heb ik de eerste periode even niet gedaan.

Hij heeft niet gehuild ofzo alleen als hij mijn blote borst ziet dan nam hij wel een duik. En dat doet hij nog steeds. :D

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Allereerst: iedereen super bedankt voor de felicitaties! :) Ik kan 't nog steeds helemaal niet bevatten, maar dat komt nog wel.

En natuurlijk ook allemaal bedankt voor de tips. Het zit 'm er bij Milan vooral in dat 'ie zodra hij moe wordt, de borst wil. Als 'ie nog redelijk fit is, lukt het wel om 'm wat anders te geven. Dus ik denk dat ik eerst het gedeelte overdag maar probeer te minderen en dat ik daarna met de nachten/avonden aan de gang ga. Pff, wel moeilijk hoor. Vandaag al wat geprobeerd natuurlijk en overdag ging het redelijk, maar net helemaal niet. Als 'ie de borst wil en hij krijgt 'm niet meteen haalt 'ie z'n pruillipje tevoorschijn en dan ga ik overstag ;). Maargoed, we zien wel hoe 't loopt. Ik ben al blij als ik kan halveren! Hij zit nu nog gemiddeld op 10 voedingen per 24 uur, waarvan 's nachts 1 heeeeele lange!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej Lin.

Hier ook tietverslaafd. ;)

Ik heb bij Sasha gewoon zoals appeltje al zei, de kleine slokjes ertussenuit gebonjourd. Nu smorgens bij het wakker worden, smiddags en savonds. En snachts nog wel eens, maar sinds ze in het grote bed ligt, gaat dat een stuk beter!

Uiteraard kan ze de hele dag aan mijn shirt trekken, dan zeg ik: Straks Sasha, mama heeft er nu geen zin in, je mag vanmiddag-vanavond ofzoiets en dan geeft ik haar of wat drinken of wat eten. Is ze moe, naar bed. En daar borst geven.

Ik wil er zelf nu een beetje heen, dat in bed liggen en voordat ze gaat slapen, dat dat voor haar betekend, ok, nu mag ik drinken.

Het is nu namelijk zo, dat ongeacht waar we zijn, supermarkt of restaurant, dat ze gewoon aan mijn shirt begint te trekken, dat ze wilt drinken, ze bekiekt het maar eventjes ;)

Share This Page