hoi, Ik heb een aantal vraagjes waar ik me beetje zorgen over maak. Allereerst ik ben vandaag precies 34 weken zwanger. Sinds 1,5 week heb ik gemiddeld 5 of 6 zeer pijnlijke harde buiken per dag, de gewone harde buiken niet meegerekend. (die komen echt heel vaak, terwijl ik al heel veel rust neem en niet teveel dingen meer doe). Dan kan ik wel janken van de pijn. Waar duidt dit op? Verder is mijn buik aan t krimpen volgens t aantal cm van schaambot tot bovenkant baarmoeder. Het hoogste wat ze hebben gemeten is 32 cm en is inmiddels terug gegaan naar 29,5 cm. Volgens de laatste vk die ik had (zit bije en maatschap 4 verschillende vk's) is het niet mogelijk dat me buik eerder zo'n grote groeispurt heeft gehad (9 cm in 4 weken) en dat mijn buik nu krimpt. Dit vind ik erg vreemd, want de getallen zeggen toch wat anders. Kunnen jullie mij hier meer duidelijkheid over geven? Hoe vaak op een dag meot je je kindje voelen bewegen bij 34 weken zwangerschap? Want de ene dag voel ik me kindje echt bijna continu en de andere dag totaal niet.... Ook het hartje kunnen ze erg moeilijk vinden. het zoeken duurt vaak meer als 5 minuten voor ze het hebben gevonden. dit was bij mijn eerste zwangerschap ook zo (van af het begin toen al) en bij deze nu pas. Bij mijn eerste kwamen ze er achter dat ie wat lichte hartritme stoornissen had tijdens het inleiden. Is de kans dat dit weer gebeurd nu groter omdat de symptomen er nu ook weer naar gaan wijzen of niet? En wat is de maximale aantal dagen dat ze je eerder gaan inleiden of een geplande ks gaan doen? (dit weet ik van mijn gyn dat een van beide het word ivm ervaringen van vorige bevalling, maar het maximaal aantal dagen weet ik dus niet...) Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties... groetjes, gnessy
Heb vandaag weer controle gehad bij mijn vk. Het kindje is inmiddels al volledig ingedaald en ligt al klem. (is dit erg bij 34 weken zwangerschap). Over t feit dat mijn buik inmiddels al weer 1,5 cm kleiner is had te maken met indalen volgens haar. Wat denken jullie? En is de nx stand belangrijk als je gaat bevallen? En volgens mijn vk zijn die harde buike die heel zeer doen oefenweeën. Hoevaak mag je deze per dag hebben voor het gewone weeën zijn? Het hartje was wederom ff zoeken, maar klopte nog duidelijk. Wel maak ik me zorgen om me bloeddruk... deze was 130/80 terwijl ik normaal nooit hoger als de 120/72 zit... Is dit teken dat t min of meer begonnen is of niet? Sorry als ik zoveel vragen stel, maar bij mijn eerste heb ik dit nooit gehad. en ik kom de rest van mijn zwangerschap bij de gyn onder controle. hier hoef ik pas over 2 weken heen. Dus hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast super bedankt in elk geval. groetjes, gnessy