Hallo, Op 5 Oktober heb ik een miskraam en een curretage gehad, bij ongeveer 11 weken zwangerschap. Momenteel ben ik opnieuw zwanger (ongeveer 5 weken). Twee dagen geleden liep ik met mijn zoon door het park en kreeg opeens ontzettende stekende buikpijn. Op een gegeven moment zo pijnlijk, dat ik moest gaan zitten. Het straalde ook uit naar mijn liezen, kreeg daar een soort 'trekkend' gevoel. Na een half uurtje was het weer weg en ik heb er sindsdien geen last meer van gehad. Thuis heb ik meteen gecheckt of er een bloeding was, maar dat was niet zo. Met de miskraam nog in mijn achterhoofd, ben ik erg bang dat ook deze zwangerschap mis zal gaan. Mijn gynaecoloog denkt, te oordelen naar mijn omschrijving van de pijn, dat het waarschijnlijk niks met de zwangerschap te maken had, maar dat ik misschien een zenuw verdraaid had, of iets dergelijks. Klinkt dit aannemelijk? Ik heb verder geen zwangerschapssymptomen en/of kwaaltjes, maar dat had ik bij mijn twee vorige zwangerschappen ook helemaal niet.
Hoi camarin, het gebeurd inderdaad vaker dat vrouwen in het begin ineens steken of een ander soort pijn in hun buik kunnen ervaren. Vaak straalt het inderdaad uit naar je rug of vagina of benen, Kan meestal helemaal geen kwaad, zeker niet als je geen bloedvelries hebt gehad. groetjes Brigitte