Hoi, Onze dochter Fiene is nu bijna 3 wk oud. De eerste week heeft ze Enfamil gekregen ondat ze de eerste dagen in het zh veel spuugde, maar na een week viel ze nog steeds af (van 3420 naar 3110) Dus toen heb ik zelf aangegeven dat ik gewone voeding wilde proberen. Zo gezegd zo gedaan, onze meid spuugd totaal niet meer (naja, soms een mondje) en de eerste twee dagen met gewone voeding kwam ze meteen weer aan. Verleden week woensdag zijn ze van het cb gekomen en woog mevrouw 3460, dus alweer 40 gram over haar geboortegewicht. Ik schat dat ze nu zo tussen de 3550/3600 zit.. Het cb gaf me het advies om haar zelf een beetje te laten komen, dus ik probeer dit zoveel mogelijk, maar maak haar ook nog wel wakker na een uur of 3 / 3.5 om toch nog aan 7 flessen van 100 te komen. Als ik haar nou uit zichzelf laat komen en ze komt op 6 flessen, hoeveel moet ze dan per fles drinken? En hoe lang mag ze 's nachts slapen? Vannacht heb ik haar maar na 5 1/2 uur wakker gemaakt. Het feit dat ze in het begin zoveel afviel heeft me best bezorgd gemaakt, ook al is het achteraf duidelijk dat ze gewoon niet genoeg binnen kreeg omdat het spul gewoon te dik was om te drinken. Ze heeft trouwens echt volle plasluiers en poept goed, wel heeft ze soms een beetje last van krampjes. Ik vind ook dat ze best veel geluidjes maakt, onze eerste dochter was altijd heel stil, maar Fiene maakt regelmatig geluidjes. Eerst was ik bang dat het kreunen was, maar zo klinkt het niet.. Ze doet het vooral als ze wakker aan het worden is.. Ze huilt ook dan niet en ziet er niet uit alsof ze pijn heeft of zo, maar meer alsof ze niet zoveel zin heeft om wakker te worden beetje mopperig.. Alvast bedankt!
Hoi hoi, Als ze 7 x 100 krijgt en je gaat naar 6 voedingen zou ik 120 + 4 per fles maken. Ze krijgt dan 130 binnen, dat is totaal 780. Ze mag dan wel eens keer wat in de fles laten zitten. Als ze die goed leeg drinkt, mag ze in principe door slapen hoor. Het kan best zo zijn dat ze de ene dag 6 flessen wil, en de andere dag 7. Dat doet ze een tijdje dan, tot ze helemaal op 6 flessen zit. Als je haar niet wakker maakt, maar haar zelf laat komen, moppert ze misschien niet meer zo?? Het gaat zo te lezen goed met haar, en jullie doen het goed. Ik snap wel dat je bezorgd bent hoor. Maar een tevreden kind en bij iedere voeding een plasluier, af en toe poep en het zit goed. Voor de kramp kun je infacol gebruiken. Groetjes Adrienne