onrustig drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nataly1972, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort maar dat hoor ik dan wel.

Mijn zoontje is bijna 3 weken oud en hij drinkt best wel onrustig. Hij verslikt zich vaak en moet dan hoesten tijdens de fles. Na de fles spuugt hij niet maar soms heeft hij wel gespuugd als hij in bed ligt omdat dan zijn truitje en rompertje aan de schouder erg nat zijn. Hij heeft ook best wel last van krampjes en hiervoor krijgt hij infacol. We gebruiken de avent fles met de nummer 1 speen. Hij krijgt 5 of 6 flessen per dag van 120 + 4 friso hypoallergeen. Hiervan laat hij meestal 20cc staan en hij doet ongeveer 20 minuten over de fles. Hij krijgt hypoallergeen omdat mijn vriend erg veel allergieen heeft en eczeem.

Ik heb vandaag de dr.Brown fles gebruikt maar daar doet hij bijna een uur over om leeg te krijgen en ook hier verslikt hij zich gewoon.

Wat moeten we doen, overstappen op andere voeding of Johannesbroodpitmeel toevoegen? We voeden al wat meer rechtop en ook onder de matras hebben we een handoek gelegd zodat hij wat meer rechtop slaapt. Zou hij reflux hebben?

We hebben ook nog een zoon van 3 jaar maar die heeft nooit zo onrustig gedronken en gespuugd.

Alvast bedankt voor het antwoord.
    Nataly

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als een kind reflux heeft, spuugt hij met kracht en veel. Ze noemen dat projectiel braken. Ik denk niet dat dat bij jullie zoon aan de orde is. Ieder kind is anders, de ene spuugt wat meer dan de ander. Als je johannesbroodpitmeel toevoegt, wordt de voeding dikker, en hij zal dan een andere speen (nr 2) nodig hebben. Het kan wel wat helpen.

Maar als je zoon goed groeit en het verder goed doet, zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Groetjes Adrienne

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oke, bedankt voor je antwoord. Wij kennen dit niet van onze andere zoon dus dan vraag je je wel af of het normaal is.

Hij spuugt niet met een boog en ook niet veel dus dat stelt me wel gerust.

Het zal dus wel gewoon bij hem horen dat onrustige drinken. Hij was vandaag wel veel wakker en jengelig en huilerig maar hij is ook nog maar 3 weken oud.

Afgelopen nacht kwam hij om de 4,5 uur en hoefde ik er maar 1 keer uit om 03.00 uur dus dat gaat prima.

Ik zal proberen me wat minder zorgen te maken maar dat is niet het aard van beestje zeg maar :D.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Volg gerust je gevoel hierin hoor. Jij voelt het het beste aan. Als je het niet vertrouwt, wat anderen er ook van zeggen, ga dan naar een arts.

Je kunt altijd wel dingen uit proberen. Flesjes en die jbp. Wel het liefst in overleg met het CB.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina