Hallo Ik had een paar vraagjes. *Sinds ik 13 weken ofzo ben is het onderin mijn buik allemaal gevoeliger geworden, vaker krampjes en beetje beurs vooral als ik wakker word en opstaat. Is dit normaal en heeft dit te maken dat ik andere kleding moet kopen of zijn dit me banden? Het is niet echt heel aanwezig maar het voelt wel heel gevoelig aan allemaal. **En ik ben nog steeds heel erg moe, is daar een middeltje voor of zal dit toch nog verdwijnen na 15 weken? ***Buiten dat wil ik ook een graag echo laten maken voor de oma's en opa's omdat die nog nooit echt zo'n echo hebben meegemaakt. En met mijn 14 weken echo was het zo beweeglijk en het sprong en het was zoo leuk om te zien, en om een pret echo te maken met 25 weken is ook heel leuk alleen dan spring het niet meer zo erg en is het niet meer zo beweeglijk of heb ik daar ongelijk in. ***Tot welke week spring de baby nog heel erg en is het nog steeds beweeglijk? Ik vind dat juist zo bijzonder om te laten zien, en is dat raar om 5 man mee te nemen naar een pret-echo centrum. **** Mijn katten lopen soms heel lomp over mijn borsten en tepels dat doet ongelovelijk pijn en ik schop ze dan er ook eraf maar is dit schadelijk? Of dat ze op mijn buik liggen? Nou dit was het dan eventjes hihi Vast bedankt.
Hoi Miss X, De pijnklachten die je beschrijft komen van het groeien van de baarmoeder. Dit kan geen kwaad. Eventueel kan je je urine laten controleren bij de huisaarts op een blaasontsteking dit kan ook deze pijnklachten veroorzaken. Vermoeidheid is iets dat bij de zwangerschap hoort, het is belangrijk dat je goed op je voedingintake let,eet ijzer rijk en gebruik eventueel een vitB preparaat. Dit kan ook helppen voor de pijnklachten. Je kindje blijft bewegelijk tot aan het einde, het leukste is om de pretecho te laten maken tussen de 24 en 28 weken dan pas je kindje nog helemaal op beeld en is het duidelijk te herkennen voor de opa's en oma's. Vraag het echobureau of zij het oke vinden dat de opa's en oma's meekomen dat is wel zo netjes. Imke