Hoi! Ik ben nu bijna drie weken mama van onze kleine uk en geef borstvoeding. Helaas enorm veel last en pijn door tepelkloofjes maar ik hoop dat het binnenkort beter gaat en ik er meer plezier in kan gaan hebben! Wat ik me afvroeg, wat doen jullie tijdens het geven van borstvoeding? Zijn jullie alleen aan het voeden en je kleintje aan het bekijken of doe je ook wat anders? Ik voel me soms schuldig en niet zo betrokken als ik bijvoorbeeld met m'n telefoon bezig ben terwijl m'n zoontje bij me aan de borst ligt. Is dit herkenbaar voor iemand?
Ja heel herkenbaar! mijn meisje is nu bijna 4 weken. In het begin was ik continu naar haar aant kijken, maar moest ook veel stimuleren. Ik kreeg last van mn nek en schouders van het naar beneden kijken. Heb toen besloten om toch maar mn telefoon te pakken om niet continu te kijken. Soms voel ik me daar idd een beetje schuldig om, maar nu drinkt ze weer wat slechter en heb ik anper tijd voor andere dingen. Doe gewoon waar je je goed bij voelt!
Ik kijk op mijn telefoon (beetje forum of appen) als ik boven in bed voed, als ik op de bank zit beneden dan kijk ik afwisselend naar de televisie en zoontje. Schuldgevoel hoort er een beetje bij denk ik
Oei euh bijna alles dat ik zittend kan... Telefoon, iPad, pc, werken, schrijven, lezen, tv kijken. Ik voel me juist schuldig als ik er niets naast zou doen... Zoontje krijgt ook voldoende aandacht hoor, maar op zijn leeftijd heeft hij mijn hulp niet echt veel meer nodig en als ik te lang naar hem kijk stopt hij met drinken om me dan lachend aan te gaan kijken. Het andere naast het voeden is bij mij ook begonnen met de zere nek die ik in de eerste weken kreeg, herkenbaar dus.
Deed ik eerst ook hoor. Zoon heeft nu alleen zo'n leeftijd dat de voedingen redelijk kort duren en dat hij stopt met drinken zodra ik iets anders ga doen (of hij bijt me dan). Nu kijk ik dus vol overgave alleen naar hem .
tv kijken, even bij whats appen, een boek of tijdschrift lezen, bellen. Tot een maand of 6-7 ging dat heel prima.. nu lukt dat echt niet meer maar goed, meneertje is ook zo klaar.
Haha, zo herkenbaar! Een heleboel candy crush of van die andere simpele spelletjes en veel tv gekeken. Kookprogrammas jummie tijdens het voeden!
Als ik beneden voedde keek ik meestal tv/uitzending gemist. Maar ik voedde vaak boven op bed en dan deed ik niks anders dan naar mijn kind kijken, even wegdoezelen en mijn gedachten verzetten. En de voedingen duurden bijna 4 jaar lang lang. Iets met de laptop/iPad/mobiel kon ik niet.
Op bed voeden. Daar moet ik nog een fijne houding voor vinden zonder dat ik last krijg van mijn rug en dat ukkie goed aan hapt ivm de tepelkloofjes die ik heb. In welke houding voeden jullie op bed?
Ik heb een auping en die kan aan het hoofd- en voeteneinde omhoog. Ik lag altijd een beetje onderuitgezakt, echt heerlijk! Ik sloeg het dekbed dubbel zodat zoon daar op kon liggen. Als je last hebt van tepelkloven moet je hangen tegengaan.
Goh, veel eigenlijk. Gaat van kijken naar mijn kindje over gsm/tablet/tv kijken tot zelf eten en drinken. Ik lees ook, of lees verhaaltjes voor, speel een spelletje, help met een puzzel... Ik doe zelfs kleine huishoudelijke taken (met 1 hand): wasmachine inladen, naar droogkast overladen, beetje opruimen... Er zijn anders dagen dat ik er amper in slaag iets in het huishouden gedaan te krijgen. Dat laatste lukt slechts nu, eens ze groter en zwaarder worden, en beweeglijker aan de borst niet meer... maar dan was het hier ook niet meer nodig. Voor later zou voeden in een drager handig zijn, dat lukte me eerder nog niet heel goed. Oh, en 's nachts... slapen Je wordt er steeds handiger, vindingrijker ook makkelijker in. En een schuldgevoel heb ik eigenlijk alleen wanneer ik merk dat mijn kindje mij aankijkt en ik er geen aandacht aan schonk
In t begin was ik ook alleen maar met mn zoontje bezig, idd stimuleren om te drinken/ wakker te blijven. Toen de borstvoeding eindelijk na 6 weken pijnloos en goed ging, ging ik ook wel andere dingen doen als lezen of op mn tel een spelletje doen. Voelde me daar ook weleens schuldig over toen maar nu niet meer. Ik laat hem lekker rustig drinken, hij plukt wat aan mn bh of kleren en ik zit ff lekker met n kop thee en wat te lezen. Heerlijk toch!
Liggend voeden kon ik pas toen mijn zoontje een week of 6 was en goed aan kon happen. Ik lig op mijn zij met mijn arm omhoog van de kant waar ik op lig. Onze buiken tegen elkaar en vrije schouder iets naar achteren zodat je wat scheef ligt. Neus van zoontje ter hoogte van mijn tepel voor het goed aanhappen.
Liggend voeden was eerst lastig ja, maar vind ik nu nog n gedoe... als hij klaar is moet je zelf overeind om m een boertje te laten... k ga dan net zo lief in de luie stoel zitten die op zn kamertje staat. Liggend doe ik alleen als ik s morgens nog zoooo lekker lig en er niet uit kan komen