Hallo, Ik ben een onzekere zwangere vrouw die graag wil genieten van haar zwangerschap. Vorige week heb ik een prachtige 3d echo gemaakt en zag een mooi kindje met bolle wangetjes. Nu hebben ze ook de bovenbenen opgemeten bij 34 week en 3 dagen en daaruit kwam dat ik 33 week en 3 dagen was. Is dit zorgelijk dat je dit moet melden bij verloskundige. Ze gaf daarbij aan dat het kindje volgens haar briefje nu ongeveer 42 cm is en ruim 2 kilo, die haalde het kindje waarschijnlijk wel vanwege de bolle wangetjes. Bij de 20 weken echo zagen ze ook dat de bovenbenen wat korter waren maar ze hadden daarbij ook meerdere dingen gemeten en kwam daar precies uit zoals mijn zwangerschapsduur op dat moment was. Ik ben een kleine dame met een lange vriend, is het dat een kindje met groei aanpast aan de bouw van de moeder? Dat bij mij gemiddeld kindje kleiner zal zijn, ben 1.58 cm! Sorry voor mijn onzekereid, heb veel stress door onzekerheid gehad in zwangerschap en probeer nu te genieten van de laatste weekjes. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes, Meid23 alweer
hoihoi, Gelukkig hebben we allemaal verschillende maten en vormen! Anders zien we allemaal het zelfde uit! Het kindje heeft waarschijnlijk jou benen geerfd. Maar dat kan in de puberteid volledig om slaan naar lange benen. Absoluut geen reden tot bezorgdhied imke