Overgewicht en zwanger worden....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovelylonnes, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoi allemaal.

    Vraagje, ik heb best wel veel overgewicht :oops: (ben al een jaar aan t lijnen maar dat gaat ook met pieken en dalen) en ben nu aan het proberen om zwanger te worden.

    Ik weet dat lijnen en zwanger zijn niet samen gaan, dus zodra ik zwanger blijk te zijn stop ik met lijnen hoor. ;)

    Zijn er meerder dames die hier mee kampen?
    Misschien hebben jullie tips voor me en kunnen we hier ons ei kwijt aan elkaar... ;)

    Gr. Lonnes
     
  2. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Lieve Lonnes

    een normaal gewicht hebben ( lees gezond ) om zwanger te worden is natuurlijk ideaal ! :)

    maar er zijn maar weinig vrouwen die dat precies hebben natuurlijk.

    ikzelf ben ook te zwaar voor mijn lengte...of ben ik te klein voor mijn gewicht ;) ;) ;)

    maar de ha heeft hier nog nooit iets over gemeld ivm zwanger raken
    wel ben ik gestopt met roken en kijk ik nu wel beter naar wat ik eet

    ik heb ook een tijdje flink gelijnd, net voordat ik stopte met de nuvaring, maar sinds we aan het proberen zijn om zwanger te raken, ben ik ermee gestopt - is niet goed om te lijnen nu inderdaad !
     
  3. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja vind het moeilijk, wil natuur;ijk graag geiwcht verliezen (of langer worden haha!) maar ik wil liever zwanger worden.
    en vind het ook zonde om eerst 20 kilo af te vallen om ze vervolgens weer aan te komen met de zwangerschap...

    Toen ik bij de HA zei dat ik aan het proberen was om zwanger te worden zei hij er ook niks van.

    Ik laat het wel op me afkomen....de tijd zal het leren....
     
  4. dromertje

    dromertje Actief lid

    18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb zelf na het stoppen met de pil een erg onregelmatige en lange cyclus. ( +/- 65 dagen) Hiervoor ben ik ook al eens met de pil gestopt, maar toen had ik binnen een paar maanden mijn ( regelmatige, 28 dagen) cyclus weer terug. De enige reden die ik kan verzinnen dat mijn cyclus nu niet goed op gang komt is, dat ik de afgelopen jaren zo'n 10 a 12 kilo ben aangekomen. Daarvoor had ik met mijn 60 kilo nog net een "gezond"gewicht. Nu ben ik bezig met afvallen ( Sonja bakker) en ben zo'n 6 kilo kwijt. Wanneer binnen nu en een aantal maanden mijn cyclus weer regelmatig op gang komt, weet ik dat het met mijn gewicht te maken heeft gehad. Ook hoor ik regelmatig van mensen die door verwezen worden naar een gynacoloog, dat deze bij overgewicht, eerst wil dat je afvalt voordat ze met medicijnen of behandelingen beginnen.

    Lang verhaal maar hopelijk heb je er wat aan!

    Succes! ;)
     
  5. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Wat ik begrepen heb van een vriendin die arts is: Zolang je een regelmatige cyclus hebt (en niet een te lange) kan je ervan uit gaan dat je een eisprong hebt en dus je gewicht geen invloed heeft op je vruchtbaarheid.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Toch is het beter om af te vallen, ook als je zwanger wil worden. Als dan blijkt dat je zwanger bent, stop je dan natuurlijk. Je kan wel een mooie cyclus hebben, maar dat hoeft niets te zeggen over de kwaliteit van je eisprong. En overgewicht brengt meer risico's met zich mee bij een zwangerschap.

    Ik wilde eerst ook nog niet afvallen, dat kwam wel als ik zwanger was. Maar mijn cyclus kwam niet op gang en de gynaecoloog adviseerde me om 10 kilo af te vallen. Na een operatie (het was niet alleen het beetje overgewicht dat het zwanger worden in de weg stond) en 7 kilo afvallen was ik zwanger! Het is niet echt duidelijk te zeggen of het afvallen nou echt erg nodig was, maar het kan in ieder geval geen kwaad. En ik zit nu nog 3 kilo onder het gewicht van voordat ik ging afvallen, voor straks ook wel fijn.

    Afvallen bij overgewicht als je zwanger wil worden kan trouwens geen kwaad (is alleen maar goed), als je maar stopt als je zwanger bent.

    groetjes,
    Snoopy
     
  7. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    De 1 wordt zwanger met overgewicht en de ander niet. Lijnen en zwanger worden gaan trouwens wel samen hoor.
     
  8. Dag

    Dag VIP lid

    2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hallo snoopy
    Ik zag je berichtje over het afvallen en vroeg mij daarom ook af hoe jij die 10 kg bent afgevallen ? door een speciaal dieet of door gebruik van 3 maaltijden op een dag.. hoor het graag van je!

    [/quote]Ik wilde eerst ook nog niet afvallen, dat kwam wel als ik zwanger was. Maar mijn cyclus kwam niet op gang en de gynaecoloog adviseerde me om 10 kilo af te vallen
     
  9. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Dacht juist dat lijnen tijdens de zwangerschap werd afgeraden.
     
  10. jola

    jola Lid

    28 jun 2007
    39
    0
    0
    door de fertiliteitsarts is mij geadviseerd te sonja bakkeren, hadden ze goede ervaringen mee :oops: :oops: :oops: ben er nog niet aan begonnen.
     
  11. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Tijdens de zwangerschap misschien wel maar niet bij het zwanger worden. ;)
     
  12. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    hallo
    ik heb zelf ook overgewicht en ben nu 7 maanden aan het proberen zwanger te raken, ik ben 3 maanden aan het afvallen en 8 kilo kwijt door herbalife, dit is een product waar alle voedingsstoffen inzitten waaronder genoeg foliumzuur! ik kan dit dus gewoon blijven gebruiken alleen als ik weet dat ik zwanger ben mag ik niet meer op het afslankprogramma.
    als je zwanger bent moet je luisteren naar je lichaam en als je aan het afvallen ben en toch honger heb moet je toch een boterham ofzo pakken want je gebruikt dan meer energie als dat je niet zwanger bent en je hebt meer vit nodig omdat je baby die ook gebrukt.

    Diana
     
  13. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Dat is mooi! Mijn cyclus is tot nu toe rond de 28 dagen (nog 2 daagjes tot nieuwe nod!) dus dat stemt me positief.
    Uiteraard blijf ik op mijn gewicht letten, aan 5 kilo afvallen heb ik helaas niet genoeg, eerder nog 25...zucht... niet eerlijk verdeelt he...
    Ik doe zo mijn best de hele week en als ik in het weekend dan me een klein beetje verwen en een keer extra opschep zit allles wat ik die week afgevalen ben er weer net zo snel aan!
    Maar het is wel beter om op een gezond(er) gewicht te zitten als ik zwanger ben dus ik blijf maar opletten en ga weer streng sonjabakkeren....

    Thanx allemaal....

    ps duimen dat ik vrijdag nog niet oni ben!
     
  14. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb niet super veel overgewicht een paar kilo
    en het liefst zou ik die er wel af hebben maar de gyn zei dat het niet slim was
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijnen als je zwanger wil worden, kan echt absoluut geen kwaad, zeker als je aardig wat overgewicht hebt, is het alleen maar beter. Als je zwanger bent moet je inderdaad goed naar je lichaam luisteren en niet meer bezig zijn met lijnen. Niet snoepen is altijd oke, maar verder wel goed (proberen) te eten.

    Ik ben in anderhalve maand tijd 7 kilo afgevallen met het Sonja Bakker dieet. Daarbij sportte ik ook zo'n 3 uur per week. In het weekend deed ik er wat minder aan, maar ik hield er wel rekening mee.

    groetjes,
    Snoopy
     
  16. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Een vriendin van me had / heeft onwijs veel overgewicht, zo'n 50 kilo.... :oops: en ze is bij haar beide kinderen in 1x zwanger geworden.

    Ze zei wel dat ze altijd een inwendige echo kreeg, omdat er teveel vetlagen voor de echoscopie voor zaten ;)
     
  17. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb ook wel zo'n 25 kilo overgewicht. Ik heb dan ook een cyclus van 50 dagen. Da's best lang.
    Ik ga maandag met het drukke dames dieet beginnen. Leek me wel een goed dieet voor mij, als drukke dame, hihi. Ik denk dat gewichtsverlies nooit kwaad kan, als je maar stop met rigoreus lijnen als je zwanger bent.
     
  18. Marjon

    Marjon Lid

    3 aug 2007
    16
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb ruim 25 kilo overgewicht. Bij onze zoon was ik binnen 3 maanden zwanger. Ik denk dus niet dat je in het algemeen kunt zeggen dat het een belemmering is. Ga ook niet als een gek lijnen, zeker niet nu we voor een tweede bezig zijn :)

    Groetjes
    Marjon
     
  19. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoi hoi,

    Ik ben 1,59 en weeg 110 kilo dat is een overgewicht van zo'n 50 kilo en daarbij heb ik PCO, maar volgens mijn huisarts moest ik mij drukker maken om de PCO dan om mijn overgewicht... Wel heb ik alle dieeten al geprobeerd helaas geen 1 echt volgehouden. Ben inmiddels al wel heel wat kilo's kwijt!
    Nu ik zwanger probeer te raken ben ik gestopt met het zware lijnen, maar let ik wel op met wat ik eet en ben ik van de 20 sigaretten naar de 10 sigaretten gegaan. Hopelijk kan ik daar binnenkort helemaal mee stoppen!

    Succes!

    Groetjes,

    Sam
     
  20. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Toen ik bij de huisarts aangaf dat ik met de pil ben gestopt heeft hij niets gezegd over mijn gewicht, hoewel ik ook veel te zwaar ben. ik ben me ervan bewust dat mijn kans om zwanger te worden kleiner is ivm overgewicht. Mijn cyclus is altijd al wat onregelmatig en lang geweest, ook toen ik een normaal gewicht had. Ik ben dus niet overtuigd dat het aan mijn gewicht ligt. Sowieso hebben alle vrouwen bij mij in de familie een lange cyclus (ongeveer 5 a 6 weken), niemand heeft tot nu toe problemen gehad met zwanger worden. Een korte cyclus is niet heilig makend.
    Waar ik wel heel erg op let is dat ik voldoende groente en fruit eet. Als ik minder zou snoepen zou ik een heel gezond eetpatroon hebben. Ik wil me dus ook niet te veel zorgen maken.

    Wat betreft lijnen als je zwanger probeert te worden, dat kan geen kwaad als je het goed doet. Minderen met vet en suiker en daarbij genoeg bewegen is sowieso alleen maar gezond.
    Lijnen als je zwanger bent wordt inderdaad meestal afgeraden, maar mijn moeder heeft het wel gedaan tijdens de zwangerschap van mijn zusje. Gewoon door niet meer te snoepen. De huisarts heeft alleen maar gezegd dat dat prima was.

    Ik ben verbaasd dat Sonja Bakker door een arts wordt aangeraden. Ik heb begrepen dat het dieet te weinig rekening houdt met het feit dat je ook weer niet te weinig moet eten. Laten we eerlijk zijn, niemand wordt dik van 6 bruine boterhammen, het ligt echt aan de tussendoortjes. Als je wil afvallen moet je dus niet een boterham laten staan, want dan wordt alleen maar je metabolisme langzamer. Dat vergroot de kans op een jojo effect.
     

Deel Deze Pagina