Haha idd. Hier zijn het vooral degenen die het kind bijna uit een rijdende auto lazeren en dan commentaar hebben op ouders die tijd hebben om bv in de ouderraad te zitten.
Bij ons op school ook regelmatig een hulpvraag. Je kunt je bij ons via de app inschrijven en materiaal wordt vaak geregeld via school maar krijgen ook regelmatig verzoek of we wat over hebben. Alle wc rolletjes gaan bijv bij ons in een zak en die brengen we naar school. @Leesteken dat er moeder op school staan hoeft toch niet te betekenen dat ze werkloos zijn. Ik sta ook 3 dagen op school en mijn 1 maar heb gewoon een baan van 24 uur maar verspreid over meerdere dagen.
Dat van dat kerststukje heb ik ook gedaan bij de oudste, puur gemakzucht Haha. Jaren erna kon ze het steeds weer meenemen, heb wel ooit eens wat extra versieringen gehaald omdat er altijd kinderen zijn die niks mee hebben.
Ik sta ook vaak op het schoolplein, maar moet toch gewoon werken hoor denk dat dat wel een slechte graadmeter is
Ze geeft toch helemaal niet af op deze moeders? Ze denkt alleen, onterecht misschien, dat deze werkloos zijn. Als ze overdag de tijd hebben om workshops bij te wonen dan zullen ze vast ook wel geen baan hebben, niet zo’n heel gekke gedachte? (Hoewel ik me niet zoveel voor kan stellen bij een school die overdag workshops geeft aan ouders?)
Nou ik ken een groep schoolpleinmoeders die iedere ochtend rustig een uur staan te kleppen metelkaar… (ga ik meteen door uit school boodschappen doen, ben ik klaar met boodschappen doen staan ze nog te kleppen) Maar dat zijn juist meestal niet de ouders die meehelpen op school hoor. Het zijn juist de verontwaardigde klaagouders die overal tegen zijn en lekker metelkaar staan te klagen over wat school allemaal verkeerd doet.
Je bent mijn held! Ik liep al weer te tieren vandaag omdat ik om 1530 een berichtje kreeg dat ze vrijdag een potje, oase, takken, versieringen en een kaars mee moeten nemen. Die kaars heb ik wel maar de rest niet en ik werk morgen gewoon. Dus ik ging halsoverkop om 16 met een dreumes naar de stad om erachter te komen dat de action weg was (er stond een tip: deze spullen kun je daar vaak kopen) en ik had geen tijd meer om de stad af te struinen. Dus ik zat me net al af te vragen hoe ik dit in hemelsnaam ging fiksen. Maar morgen even langs de supermarkt hier met kerststukjes!
Nee maar je moet er maar net tijd voor hebben. Vandaag 1530 kreeg ik het bericht voor vrijdag aanstaande. Wanneer moet ik Naar de kringloop etc dan… het geld kan me nog niet zoveel schelen (al is dat voor anderen misschien anders) maar zeg dit even 1-1,5 week van tevoren zeg!
Nee maar ook een eierdoos, schoenendoos of potje weet ik liever iets eerder. Ik heb op die momenten die spullen nooit en als ik ze heb en bewaar staat het altijd een jaar in de weg voordat er ooit om gevraagd wordt. Zat ik met opgestapelde schoenendozen in m’n trapkast Maar die dingen krijg ik wel wat makkelijker geregeld last minute dan dit. Nu moet ik naar de winkel
Je bericht is 1 quote dus hij pakt m niet. De workshops worden door school georganiseerd maar uitgevoerd door een 3e partij. Niet door het personeel zelf dus. Vorige week was er nog een leuke workshop over voorlezen. Dit komt bijna maandelijks voor. Er is genoeg budget. Laatst vervielen een aantal kosten voor ons als ouders omdat ze voldoende hadden door acties. Wbt de werkloosheid waar veel op gereageerd wordt. Dit is gewoon een feit. Nee, ik weet niet welke moeder wel werkt en welke niet. Maar er zitten veel ouders thuis. De school weet dit en speelt hier op in. Dit staat ook in de schoolgids. Er zijn hier trouwens zo weinig kinderen dat de peuterspeelzaal wordt samengevoegd bij de basisschool. Ze verwachten ook niet veel instroom op school de komende jaren.
Tegen die tijd dat ze eierdozen, wc rollen etc willen heb ik dat het weggebracht naar een container en kan ik nog op zoek Schoenendozen durf ik nu ook niet weg te doen. Zodra ik dat doen roepen ze er om
Tsja die noemde je niet. Je noemde dat er veel moeders thuis zaten omdat die op het schoolplein stonden. Dat vond ik een slechte graadmeter.