Vraagteken bij een crowdfunfing

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 23 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Onze kat is zo'n 16 jaar geleden behandeld voor leververvetting. Echo, operatie, sonde en meerdere opnames van een aantal dagen gehad bij dierenkliniek en eigen dierenarts. Kostte ons bijna 3000 euro, dus het kan nu intussen ook best 5000 euro kosten.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.532
    11.093
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jemig wat een prijzen :eek: Ik snap best dat iets geld kan kosten maar zelf voor een mens is een gecompliceerde breuk soms goedkoper om te fixen.

    Het ligt nogal aan de leeftijd van een dier en de prognose of ik het er voor over zou hebben. Maar 5000 euro ligt er hier sowieso niet op de plank.
     
  3. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.636
    2.373
    113
    Vrouw
    Ik heb sowieso mijn vraagtekens bij dit soort acties... Soms wil ik er wel aan meewerken, maar snap ik bv niet zoals ook in dit geval waar het bedrag vandaan komt, dus stuur ik een mailtje.
    Als ik geen email terugkrijg dan is de nood ook niet zo hoog...
     
    owly vindt dit leuk.
  4. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.276
    5.506
    113
    Ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik werk er sowieso niet aan mee, maar als de toelichting minimaal is, heb ik wel direct mijn vraagtekens.

    Zo ook laatst een oproep in de lokale fb groep. Crowdfunding voor een busje voor gehandicapten vervoer. Of ze 25.000 euro konden krijgen. Er werden kritische vragen gesteld (waarom geen aanvraag bij de gemeente, waarom afgekeurd, hoe duur is zo'n busje, wat kun je zelf bijdragen (want een gewone nieuwe auto kost ook geld)), wat voor opties heb je zelf al onderzocht), maar daar werd heel kribbig op gereageerd door de aanvrager.

    Dus in het geval in dit topic, zou ik als aanvrager ook een gespecificeerde dierenartsofferte opnemen in de offerte. Of het liefst 2, want dan kun je zien dat dat reele prijzen zijn. En ook, want je zult toch kwetsbaar moeten zijn als je een crowdfunding start, waarom je het niet zelf kunt betalen (en wat je wel zelf kunt betalen). Of wat je al gedaan hebt om het wel te kunnen betalen (bijv lenen bij bekenden, betalingsregeling bij dierenarts vragen).
     
    TotalBella en owly vinden dit leuk.
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik zie reacties die mijn argwaan voeden, maar reacties die het gevoel weghalen.

    Ik ga gewoon vragen stellen.
    (En word ik weer als de grote zeur bestempeld, hahah)
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.508
    10.343
    113
    @Miekje86 werk jij niet bij een dierenarts?
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.846
    15.168
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus. Wij hebben onze hond direct bij aanschaf verzekerd. Mocht die ooit veel kosten maken dan kunnen we dat ook wel betalen maar liever leg ik het neer bij de verzekeraar. Afgelopen drie jaar best wat kosten gemaakt en de meeste kosten keurig vergoed gekregen
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Wij hebben nog nooit een dier verzekerd, dus onze honden ook niet. De meeste dingen worden voor mijn gevoel toch uitgesloten. Wel leggen we elke maand een apart bedrag opzij voor onze 'huisdieren spaarrekening', en in geval van hele grote nood hebben wij ook onze gewone spaarrekening nog.
    Als de jongste eindelijk (nouja eindelijk, ze is 7 maanden) loops wordt, dan ben ik dus wel zo brutaal om de dierenarts te bellen om te vragen of ik groepskorting kan krijgen als ik 2 honden wil laten steriliseren. :p:roflmao:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.846
    15.168
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een bedrag opzij leggen is ook prima maar ik ben daar te laks voor. Die groepskorting zou ik zeker vragen. Die van ons is chemisch geholpen voor 100 euro maar dit werd dan weer niet gedekt;)
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Overschrijving gaat hier automatisch.
    Voor honden is de prikpil niet zo veilig, schijnt regelmatig kanker te veroorzaken, dus dan maar een sterilisatie.
    Alhoewel, misschien werkt de depo provera ook wel, die krijg ik misschien zelf nog wel vergoed. :p
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.846
    15.168
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja voor een teef zou ik daar dan ook voor kiezen.
    Die van ons is bijna twee jaar terug chemisch geholpen en zijn ballen zijn nog best klein vertelde de dierenarts
    Een definitieve castratie doen we bij hem niet
    Het gaat nu zo enorm goed met zijn gedrag tov andere reuen en anders wordt die helemaal zo’n softie ;)
     
  12. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Klopt,maar deze ingreep heb ik nog nooit mee gemaakt (werk 15 jaar als assistente). Ik durf dus ook echt niet te zeggen of deze prijs reëel is.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina