Vraagtekens bij positieve zwangerschapstest.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sennee, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Sinds een aantal maanden ben ik bezig met zwanger worden m.b.v. Clomid (100mg). Ik heb de laatste twee rondes voor het eerst in tijden een eisprong gehad rond cd. 17 (21 feb) met echo's gevolgd. Waarschijnlijk zijn er twee eitjes gesprongen.

6 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie (duurde vijf dagen)
    vandaag zit ik op cd 13 en kreeg ik licht bruin verlies.
    Iets in mij zei dat ik een zwangerschapstest moest doen en dit heb ik dan ook gedaan, Hartstikke positief!
    geen lichte tuurstreep maar gewoon een dikke roze lijn.

Ik heb het ziekenhuis gebeld en zij gaven aan dat tijdens een LH piek een zwangerschapstest positief kan reageren. Die verhalen ken ik ook maar dat zijn vaak lichte (tuur)streepjes. Dat is hier echt niet het geval.

2 april krijg ik een echo om te kijken of ik toch zwanger ben/was?

Heeft iemand van jullie een verklaring of dit ook meegemaakt? Het maakt me zo onzeker.

Bedankt voor het lezen.

Bijgevoegde bestanden:

2. Abigail114

Abigail114 Actief lid

16 sep 2015
    233
    115
    43
    Hier zou ik ook onzeker van worden. Je bent nu dan dus 4 weken na je vorige eisprong, dus zou 6 weken zwanger zijn. Dan zou je een nog dikkere lijn verwachten, of niet als het hook effect is. Je zou een cb met weken indicator kunnen doen. Die zou voor een goede zwangerschap toch wel 3+ moeten aangeven denk ik.

3. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL

Bedankt voor je antwoord. ik ga morgen een cb met indicator doen :)

4. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Wow spannend ik zeg zwanger

5. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Heb je nog een action test over?? Je zou dan je urine wat met water kunnen verdunnen, als je idd met het hook effect te maken hebt kun je door verdunde urine een knaller krijgen...
    heel spannend hoor!

6. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    Toch nog maar een test opgehaald :)
    Geeft 2-3 weken aan. Het is 26 dagen geleden dat ik mijn eisprong had, dit komt dan toch redelijk overeen?

Misschien is mijn menstruatie dan toch een innesteling geweest? :confused:

En dit resultaat past toch niet bij vals positief op LH?

Bijgevoegde bestanden:

7. Abigail114

Abigail114 Actief lid

16 sep 2015
    233
    115
    43
    Vals positief of LH zeker niet. Als je bloedverlies de hoeveelheid had van een normale menstruatie lijkt me dat geen innesteling. Je bent nu dan 6 weken zwanger. Een latere innesteling kan zeker, en dat je langzaam hcg opbouwt en het dus een goede zwangerschap is. Ik zou een slag om de arm houden als ik jou was, maar het is ook niet dat dat de uitkomst verandert. Wordt afwachten op een echo. Je kan nog proberen die eerder in te plannen. Vanaf 7 weken zou er zeker hartactie moeten zijn.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    Je schrijft dat je eisprong rond 21 feb was, dus kan ook nog 22 feb zijn en nog later ook? Bij ei op 21 feb ben je nu 5+5 en zou je volgens cb tussen 200-2000 hcg hebben, dat is vrij laag, maar niet onmogelijk. Hoop dat je voor een vroege echo kunt komen (in delen van het land doen ze dit nu tijdelijk niet) want icm dat bloedverlies zou ik het wel even willen laten checken.

9. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    Op 20 feb heb ik de laatste echo gehad, 2 eitjes van 27 mm. Volgens de gyn zouden ze die dag of die dag erna springen. Ik heb de 21ste een felle steek gevoeld. Omdat ik voor deze ronde al een keer een goede eisprong heb gehad vond ze het niet nodig om nog na te checken. Helemaal zeker ben ik dus niet.

5 februari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie voor die van 6 maart.

De menstruatie welke op 6 maart begon was niet heel heftig maar dit had ik die keer daarvoor ook niet. Door pcos heb ik weinig vergelijkingsmateriaal met voorgaande menstruaties want die had ik (bijna) nooit.

ik zal gewoon moeten afwachten. :)
    Bedankt voor jullie input!

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    Oke dan is 21feb wel uiterlijk vermoed ik ook. Succes, hoop t voor je!

11. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    een vriendin van mij kreeg gewoon haar eerste menstruatie nog hoewel ze toen 4 weken zwanger was. Pas de keer daarop kreeg ze hem niet, maar toen was ze dus al 8 weken...

12. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    @sennee Ik denk dat je zwanger bent. Bij mij springt mijn ei heel laat onder clomid 100mg, meestal rond cd 21. Als jij ook pas 24 of 25 feb bijvoorbeeld je eisprong hebt gehad, dan zit je nu op ongeveer 18 dagen na NOD en dan klopt je cb test wel. Dan was je bloeding ook op circa 8 dpo.

Maar wat ik mij afvraag: heb jij clomid geslikt terwyl je mogelijk al zwanger was?

Hoop dat je meer duidelijkheid krijgt binnenkort en dat je gewoon hartstikke zwanger bent!

13. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook. Probeer positief te blijven maar dat is lastig :)

ik heb inderdaad van cd 3 tm 7 Clomid geslikt. Volgens de gyn kan dit geen kwaad.

14. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.927
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    @sennee 100% zwanger.
    Beide testen kunnen het hookeffect geven, dus staar ik me niet zo blind op.
    En stel dat de 2-3 wel de goede waarde is, dan zou het ook nog kunnen zijn dat je innesteling rond 10 dpo was. Dan is je hcg natuurlijk nu lager dan wanneer de innesteling al op 6-7 dpo was natuurlijk :)

Gefeliciteerd :D

Frieke vindt dit leuk.
  16. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    #16 sennee, 19 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
    Bedankt voor je antwoord en felicitatie. Ik denk dat de innesteling inderdaad iets later is geweest want ik heb 11 dpo (ervan uitgaande dat mijn ovulatie op 21 feb was) negatief getest. Daarna ook niet meer getest omdat ik ‘het’ niet voelde en op 6 maart begon volgens plan mijn ‘menstruatie’ dus geen moment meer bij stil gestaan.

Ik wacht de echo over 2 weken af. Maar voor nu probeer ik toch maar een beetje blij te zijn. :D

Abigail114, vlinderCN en Frieke vinden dit leuk.
  17. Abigail114

Abigail114 Actief lid

16 sep 2015
    233
    115
    43
    Precies mijn verhaal bij mijn oudste! 11dpo negatief en daarna pas 18dpo durven testen. Toen ook relatief laag het. Hij is echt geboren, dus hopelijk voor jou ook een positief einde dan. Spannend tijden!

Lisa890 vindt dit leuk.
  18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gefeliciteerd. Wat ook kan omdat er 2 eitjes gesprongen zijn dat menstruatie er een afgekomen is en andere mooi is blijven plakken. Test ziet er fantastisch uit

19. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hoi, zonder een schaduw te willen werpen. Het kan zijn dat je de vorige cyclus zwanger was, een vroege mk hebt gekregen (met dus een menstruatie) en nu doordelend restmateriaal hebt omdat niet alles heeft losgelaten. Laat je snel controleren door middel van een echo.

Hopelijk is het een normale gezonde zwangerschap!!

20. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook!:)
    De gyn geeft aan dat als ik nu geen klachten heb ik niet hoef langs te komen..
    mocht dit veranderen moet ik wel opnieuw overleggen.

Deel Deze Pagina