Wat laks, want het is geen standaard zwangerschap, maar een vreemde uitzondering. (nogmaals, hopelijk wel een goede). Ik zou toch vragen om een vroege echo. En anders via je huisarts zeker even 2x bloedprikken om je hcg waarde te laten bepalen en vragen of zij een vroege echo bij de vlos kunnen regelen. Zorg dat je gecontroleerd wordt. En sowieso, als je nu circa 6 weken zwanger bent na een vruchtbaarheidsbehandelingen dan moeten ze je hoe dan ook met 6 a 7 weken een controle echo aanbieden. Je zal toch dan overgedragen moeten worden aan de vlos of bij de gyn onder controle blijven staan. Dus nogmaals bellen hoor!
Ik heb vanochtend de gyn nogmaals gebeld omdat het me niet lekker zat en na advies van Thirza. Gisteren kreeg ik erg veel last van stekende buikpijn, uitstralend naar mijn liezen en voelde ik mij absoluut niet goed. Gelukkig mocht ik nu wel direct langskomen. Nu blijkt dat ik overstimulatie heb. Dit beeld had ze nog niet zo gezien bij Clomid. Ik schrok me rot van mijn beide ovaria toen ik de echo zag. Er is met spoed lab afgenomen hb, nierfuncties, leverfuncties, stolling en HCG. Ze kon mijn baarmoeder niet goed beoordelen tijdens de echo. Het is nu afwachten op de uitslagen.
Oh jemig meis, wat heftig... Wat ben ik blij dat je gebeld hebt en dat je nu goed onder controle staat. Ik duim voor goede uitslagen. Lekker veel water drinken en uitrusten. Sterkte en beterschap!
Beide eierstokken en je had 2 eitjes toch. Zaten ze alle 2 aan 1 kant of elke kant 1. Vaak lijkt het op overstimulatie (groot zwart vlak op de echo) maar dan spreek je van het corpus lutheum (gele lichaam) dit wordt aangemaakt na eisprong en bij begin hcg oploop(zwangerschap) dit is om de zwangerschap in stand te houden en verdwij 't rond de 8 a 9 weken zo gauw als de placenta is gevormd en het overneemt.
Mag ik vragen wat je precies zag? Want overstimulatie met 2 eitjes is niet veel voorkomend. Wel dat het gele lichaam idd door productie van hcg zich gaat vullen met vocht en dat kan idd pijnklachten etc geven. Voor nu veel drinken, rusten en elke dag even op de weegschaal gaan staan om je gewicht in de gaten te houden. Hopelijk krijg je snel bloeduitslagen te horen en vallen ze mee.
Ja, mijn bloedwaardes zijn redelijk. HCG is 94, waarschijnlijk een miskraam maar een bbz is nog niet volledig uitgesloten. Het is inderdaad erg ‘zeldzaam’ dat dit bij OI voorkomt als ik de gyn moet geloven. Ze had het zelf nog niet eerder hierbij meegemaakt. In beide eierstokken zitten een een stuk of wat follikels/cystes van +\- 3 tot 3,5 cm en een aantal kleinere. Waarschijnlijk is de overstimulatie ontstaan onder HCG van de zwangerschap. Heb namelijk geen medicatie gehad obv HCG. Maandagochtend moet ik weer heen voor echo en bloedonderzoek. Tot die tijd laagdrempelig contact opnemen met ziekenhuis bij klachten en elke dag wegen en goed drinken.
94 klinkt inderdaad niet zo hoog voor de termijn dat je zwanger bent. Wat naar. Denk je eerst ongesteld te zijn, dan zwanger, en dan wordt het meteen weer "afgepakt", ook al hield je zelf ook een slag om de arm. Heb je nog getest? Was je test lichter?
Ja, mijn test is al een stuk lichter. Heel eerlijk ben ik daar we blij mee. Ik hoop dit snel af te sluiten en door te gaan. Al heb ik geen idee hoelang ik moet herstellen van die overstimulatie. Ik hield inderdaad een slag om de arm, ik had ergens het gevoel dat dit niet goed zou komen
Wat balen meis Veel rust nemen en veel drinken. Dan verbetert de overstimulatie het snelst. Hopelijk kunnen jullie gauw weer verder.