hallo allemaal ik ben nog niet toe aan fruit hapjes want marissa is nu bijna 10 weken, maar doe al vast wat informatie op. wat ik me nu af vraag, vast een domme vraag hoor. maar geeft je het fruithapje in plaats van een fles of dan minder felsvoeding of krijgen ze het in het begin gewoon extra? groetjes
Helemaal mee eens! Ben met Britt ook pas met 6 maanden begonnen en eerst alleen groente, Je hebt nog tijd genoeg meid om je kleintje potjes te gaan geven! Ze is pas 10 weken!
Hallo,Moesje78 Jah ik wou volgende maand pas met het fruit hapje beginnen. Dan is Jeffrey 4 maand oud. Liefs Jessica
nou meid je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is. ik ben er ook eerder mee begonnen. ik ken kinderen met van allerlei allergie en die hebben borstvoeding gehad tot 1 jaar.... ze raden het wel af tot 6 maanden.. maar als je een allergie krijgt dan krijg je hem toch...
Hallo,sharon Bedankt voor je reactie Jah ik vind ook als je een allergie krijgt kun je het ook zeker niet voorkomen. Ik kijk gewoon naar mijn zoon ,wanneer hij er aan toe is Liefs Jessica
Wat ik nou zo raar vind is dat het topic gestart is met deze vraag. Vervolgens worden er allerlei serieuze redenen gegeven waarom het beter is om te wachten. Dan gaan we het hebben over hoe fruit gemaakt kan worden en ten slotte besluit je alsnog om gewoon te beginnen als jij denkt dat je kindje eraan toe is. Helemaal prima hoor, maar... waarom stel je die vraag dan?! Een allergie is dus wèl te voorkomen, tenminste je VERKLEINT de kans op allergieën door pas bij 6 maanden te beginnen met bijvoeden. Waarom zou je dan als moeder eerder willen starten, ik snap dat echt niet hoor? Groetjes Six
Nou...bijvoorbeeld als je kind na elke fles gaat huilen,en ook al voeding voor hongerige baby' s heeft en nog niet tevreden is en het maximale aan voeding al heeft!
Hallo,Six Ik vroeg het alleen omdat ik jullie ervaring graag wou horen. En kijken hoe jullie het gedaan hadden met jullie kleine. ik ben ook blij met jullie reacties hoor,maar ieder heeft zijn eigen mening toch?! Ik begin er aan als mijn kleine er aan toe is. En waarom een moeder eerder dan 6 maand de kleine bijvoeding geeft dat beslist ieder voor zich,dus daar weet ik geen antwoordt op. liefs jessica
Oké... die gevallen komen voor. Maar starten omdat je ziet dat je kind 'eraan toe is' vind ik wat anders.
Ik vind het helemaal prima wat jij doet met je kindje. Ieder zijn ding. Maar je vraagt of het erg is om al eerder te beginnen. Vervolgens gaan allerlei mensen uitleggen - waaronder ik - waarom je beter kan wachten met bijvoeden en dan toch besluit je om te beginnen. Ik bedoel, vraag het dan niet als je het eigenlijk toch al van plan bent... Groetjes Six
Hallo,Six Ten eerste ik was het niet van plan zolang de kleine er niet aan toe is,ik mag toch alles vragen waarom niet! net zoals jolanda1976 al zei (Nou...bijvoorbeeld als je kind na elke fles gaat huilen,en ook al voeding voor hongerige baby' s heeft en nog niet tevreden is en het maximale aan voeding al heeft!) Nou dat geval kan zich toch ook voordoen bij mij! Nou dat vind ik de reden om bijvoeding te geven. Gr Jessica
Uit dit verhaal maak ik niet op dat jouw kleintje er al aan toe is of dat je de maximale hoeveelheid voeding geeft en nog niet tevreden is! Nogmaals begin lekker met vier maanden, tegen alle goedbedoelde adviezen in... Groetjes Six
Hallo,Six Zal ik zeker doen Snap niet waarom je zo moet reageren maar ach! Ook nog fijne weekend he. GR jessica
De reden dat ik zo reageer is dat ik het vervelend vind dat je ADVIES komt vragen op dit forum. Vervolgens doen verschillende mensen moeite om je van advies te voorzien. Wat ik niet begrijp is dat je dat advies meteen naast je neerlegt en er dus verder niks mee doet. Waarom vraag je het dan? Ik vind het dan eigenlijk best zonde van mijn tijd dat ik je probeer te helpen, door je van gedegen informatie te voorzien. That's all! Jij ook een heel prettig weekend! Groetjes Sasia
Lekker kinderachtig allemaal. Six, je bent niet de enige die zijn mening heeft gegeven. Er zijn ook dames die wel vanaf 4 maanden zijn gestart en dit ging prima. Het enige wat je kunt doen is zeggen hoe jij het ervaart, daar vraagt ze immers om. Uit alle reacties kiest zij wat het beste bij haar en haar kindje past. Dus wat iemand er daarna mee doet moet je zo voor jezelf weten. Ook al ben jij het daar niet mee eens. Concentreer je verder gewoon op je eigen kindje en doe hoe jij denkt dat het voor jullie het beste is. Ik was persoonlijk ook erg benieuwd naar hoe men is gestart met hapjes. Ik dacht dat je met 4 maanden met fruit moest beginnen en dan met 6 met groente. Dit staat ook op de potjes. Volgende keer mijn CB maar eens vragen hoe zij hier in staan. Sven maakt al van die kauw bewegingen echt grappig om te zien. Liefs Britt
Wij zijn met 5 maanden gestart met groente. Wij zijn met groente begonnen omdat fruit veel allergie gevoeliger is. Als je perse wilt beginnen met hapjes zou ik persoonlijk beginnen met groente. Fenja vond de groente ook prima en eet hiernaast nu ook haar fruit. Fruit eten de meesten toch wel. Fenja vind vooral worteltjes en courgette erg lekker, maar dan wel zelfgemaakt, hihi. Maar goed daar zit dan ook veel meer smaak aan. Ik maak nu lekker al haar hapjes zelf en ze smult van moeders kookkunsten! Trots! Maar zoals ik al eerder zei, begin beter eerst met groente dan, deze geven minder kans op een allergische reactie.
En je hoeft dus niet eerst te beginnen met fruit hoor, van het CB "moesten" wij eigenlijk eerst beginnen met groente en dan pas fruit! Maarja....niet al vanaf 4 maanden.
mijn dochter heeft erg last mbt ontlasting, is erg dik, keutels zeg maar, al speciale voeding, extra vocht etc. Advies: als ze 3 maanden is mag ze beginnen met fruit dan zal het met de darmen wel beter gaan. Haar darmen werken heel goed omdat ze alle voeding eruit haalt vandaar dat het keutels zijn.......... hoe moet ik dat dan rijmen icm pas vanaf 4-6 maanden beginnen en de meeste dan met groente ipv fruit
Hallo,Six Ik vraag gewoon om advies en dat mag neem ik aan wel! En als ik dan een andere mening als jouw heb,dan maak jij er een groot probleem van. Maar dat moet je zelf weten! En als jij het zonde van je tijd vind om mij te helpen,dan moet je gewoon niet op mijn vragen reageren. Liefs Jessica
Hallo,Britt1 Bedankt voor je reactie. Ik doe zeker wat het beste is voor mij kindje dat doet elke moeder toch? Maar jeffrey maakt ook al van die kauw bewegingen erg lief om te zien. Liefs Jessica