wie kan dit voor mij vertalen naar normaal nedelands? (medische)

Discussion in 'De lounge' started by anica, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik kwam dit net tegen op internet en snap er de ballen van en dan vooral het laatste stukje over zwangerschap.
    ik heb zelf VIN1 Vulvaire intraepitheliale neoplasieën (VIN)

In bijna alle afwijkingen kan transcriptioneel actief HPV-16 DNA worden aangetoond. Roken is een cofactor in de etiologie van VIN3, en gecorreleerd met jongere leeftijd van voorkomen. Roken lijkt geen significant grotere kans op recidief na behandeling te geven. Spontane regressie kan optreden, vooral bij jonge patiënten met een gemiddelde leeftijd van 20 jaar. Bijna altijd betreft dit multifocale afwijkingen en in de helft van de patiënten is deze regressie gerelateerd aan de zwangerschap.

alvast bedankt.

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Dat een vrouw met VIN1 een hogere kans heeft op doorontwikkeling van VIN1 naar VIN3 als ze zwanger is?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Roken is een medefactor van het ontstaan van vin3 in samenhang met de jongere leeftijd. Roken lijkt geen grotere kans te geven op terugkeer (van het euvel) na behandeling. Spontane verergering kan optreden, vooral bij jonge patienten met een gemiddelde leeftijd etc.. Bijna altijd betreffen dit afwijkingen op meerdere plaatsen en in de helft van de patienten is deze verergering gerelateerd (heeft te maken met) aan de zwangerschap

4. Ikke77

Ikke77 Lid

Jul 11, 2007
    53
    20
    8
    Spontane regressie is juist niet dat het verergert, maar spontane regressie betekent dat het vanzelf weer overgaat.
    (Ik ben arts)

5. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Roken is een cofactor in de etiologie van VIN3: Dat betekend eigenlijk dat roken de oorzaak is van VIN3.

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    thanks nu snap ik het.

het rare is dat mijn arts juist zegt dat het voor de klachten vaak wel een verbetering is dat ik zwanger ben en straks beval.
    maar dat het nooit meer over kan gaan.

er staat veel onzin over mijn ziekte op internet en dit lijkt er weer 1 van, jammer.

nogmaals super bedankt.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ow pardon :)

wat is verergering dan ook alweer..

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat is progressie denk ik;)

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    @ anica: Dat klopt dus ook! Het stukje zegt dat regressie (afname) kan optreden bij gem leeftijd...enz. en dat het kan na de zwangerschap, dus dit stukje klopt wel!

Share This Page