Wat ik niet snap is dat die vrachtwagen er overdag al stond en de dader is toen aangesproken door de politie maar mocht blijven staan. Je zou denken dat je zo'n gebied afzet en even afsluit voor alle verkeer.
"Volgens Franse media was de 31-jarige bestuurder getrouwd en vader van twee kinderen." "Vrijdagochtend zijn twee kinderen in een ziekenhuis in Nice aan hun verwondingen overleden. Zo'n vijftig kinderen liggen nog in het ziekenhuis." Er zijn 84 mensen overleden, hoeveel daarvan kinderen zijn is nog niet bekend. IS heeft de aanslag (nog) niet opgeëist. ... verschrikkelijk. Gelukkig zijn de mensen die ik ken in Nice veilig. Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en hun families.
Misschien dat sommige mensen niet weten(?) dat het Turkse gezin van om de hoek geen aanhanger is van IS. Dat haar hart ook huilt om de slachtoffers wordt niet gezien.. Er zijn 1,nogwat miljard moslims op de wereld, 99% daarvan heeft als doel gelukkig te zijn in het leven en hun mede-mens te respecteren. Een klein aantal gaat debiel doen en onschuldige mensen ombrengen. Noem het onwetendheid.. ik vind het vooral oost-indisch-blindheid want als je verder kijkt dan weet je gewoon dat zo'n beetje alle Moslims hier geen ene reet mee te maken hebben. Net zo min dat ik -als Christen- geen ene reet met de KKK te maken heb (en andere Christelijke radicalen zoals Robert Lewis Dear (die 3 mensen dode, en 9 verwondde in nov. 2015)).
Vreselijk weer dit. Wat ik mij dan afvraag. Waarom steeds in Frankrijk (en Turkije)? Je zou toch denken dat ze er bovenop zitten op terrorisme dreiging enzo. Volgens mij kunnen ze beter stoppen/minderen met bombarderen in Syrie en Irak en meer focussen op terrorcellen in eigen land.
Omdat met name Frankrijk (namens de EU) in oorlogsgebieden zit. Frankrijk is het enige land in Europa met een groot leger. Frankrijk neemt daarom ook het voortouw in militaire acties en zal denk ik daardoor ook sneller de gevolgen zien.
Zie net dat het bericht waar ik op reageerde niet van jou is, maar van iemand anders. Vroeg het dus niet aan jou.
wij zouden van woensdag tot vrijdag gaan ooh wat ben ik blij dat wij thuis zijn gebleven. wateroverlast diesel en benzine problemen en de vorige aanslag in parijs hebben mijn inerlijk aangevoeld dit niet te doen.... ik dank op mijn knieen dat ik dus ook echt niet ben gegaan met mijn man dan hadden onze kindjes zonder ons moeten opgroeien.