Hello, Ben een stay at home mum en zwanger van de tweede of net bevallen van een tweede. Het leek me leuk om met meiden die in dezelfde 'situatie' zitten te kletsen, want ik merk dat er weinig meiden zijn in mijn omgeving. Onze dochter is 3 en een echte handenbinder. (Wie niet op die leeftijd). Ben benieuwd ook hoe het straks gaat als de kleine er eenmaal is. xxx
Hoi! Ik meld me aan! Ben nu 32 weken zwanger van de 2e en heb een zoontje van bijna 13 maanden. Begin de zwangerschap nu wel zwaar te vinden hoor! Bij de eerste zwangerschap kun je nog lekker rusten wanneer je wil, maar dat is nu wel even anders...En het vele tillen van de kleine valt me nu ook best zwaar. Heb al een aantal weken last van mijn bekken, maar probeer ook nog te genieten hoor! Groetjes Lis
Hallo Leuk dat je ook komt mee kletsen! Het is inderdaad zwaarder (vind ik ook) dan bij de eerste. Jij hebt nog een kleine man erbij. Mijn dochter wil ook graag opgetild hoor, maar dat kan Mama gewoon niet meer. En toch blijf je het af en toe toch doen. Jij ook bekken klachten? Wat doe jij eraan? Bij mijn vorige ben ik naar een fysio gestuurt, nu hebben ze me helemaal niets gezegd over fysio. Terwijl ik denk dat het nu erger is. Ik heb van die brandende pijnscheuten in mijn schaamstreek. En dat gaat eigenlijk de hele dag door. Hoe voel je je verder? Voel je de baby goed bewegen? xxx
Ha ha wat grappig we lopen allemaal een beetje op het einde. Ik vind deze zwangerschap ook wel zwaarder. Mijn zoontje van 2 jaar wil ook plots alleenmaar gedragen worden en knuffelen. Wel heel lief. Ik merk nu op het einde dat ik enkel in de ochtend actief kan zijn en ik smiddags er helemaal af lig. Dan doe ik mijn middagslaap met mijn zoontje. Ik ben (schaam me dood) ook wel erg makkelijk aan het worden. Mijn zoontje zit soms de hele dag op de iPad of tv. Erg hè . Maar ik heb de kracht er niet meer voor! Vorige week werd ik echt gek. Heb enorme last van nesteldrang. En ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Helemaal chaos in mijn hoofd. Als ik met iets bezig was dan bedacht ik weer iets anders en maakte ik het niet af. Gevolg heel veel dingein mijn hoofd, heel veel dingen niet af. Heb dit weekend toch even gevraagd of mijn man mij even wilde helpen met alles op orde te brengen. Nu is bijna alles af. De commodes zijn ingedeeld. Er is gewassen, het ziekenhuiskoffertje ligt klaar. Nu nog de klussen voor mijn man. De klossen, etc. En ik ben aan het poetsen! Hihi
Ja zeker grappig dat we allemaal op het eind lopen. Nu is het voor mij ook zwaarder als in het begin. Toen kon ik zelf alles doen. Wat herkenbaar jouw verhaal zeg. Onze dochter wil maar al te graag spelen met mama, maar op de grond zitten lukt me (vanwege mijn bekken) gewoon niet meer. Nu kijkt ze veel dvd's om haar maar beetje 'rustig' te houden. En natuurlijk gezellig met mama te knuffelen. Wel knutselen we vaak, dus dat is dan weer een compensatie denk ik / hoop ik. Straks zal het vast weer allemaal beter gaan. Ook die chaos in mijn hoofd is herkenbaar. Had zelfs daardoor last van oefenweeen. Nu ik overal mee klaar ben (kamertje klaar, tassen gepakt, alles in huis), voel ik me rustiger en heb ik ook minder last van mijn lichaam.