uitgerekend als mijn contract verloopt...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door guppie81, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hoe kan je het zo plannen, nou niet dus!
    1 januari loopt mijn contract af en ik ben nog niet helemaal zeker van verlenging. Ik krijg nog een beoordeling, maar wel veel positieve geluiden al. Ik werk er pas 5 maanden. En nu opeens zwanger....
    Ik maak me super veel zorgen, want wat als....

Ik las dat de werkgever mijn verlof niet zelf hoeft te betalen, klopt dat? Dat zou wellicht schelen, als het hun geen extra geld kost. Ik werk in het onderwijs, dus ze denken meer op de lange termijn. Wel zijn er tekorten en de formatie is lastig.
    Ik heb het idee dat ik het zo snel mogelijk wil vertellen en ook dat ik minder wil werken, maar is dat wel zo slim?

Ergens denk ik, als ik een goede leerkracht ben ontslaan ze me niet zomaar, maar financieel moet het ook passen natuurlijk...

2. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Kijk even op de site van het UWV. Dit is de instantie die jou loon betaald wanneer je ziek word tijdens de zwangerschap en ook je zwangerschapsverlof betaald. Het is inderdaad zo dat het je werkgever weinig tot niets kost!

Verder wens ik je heel veel sterkte met je werk. Maak je geen zorgen, geniet van je zwangerschap dat is het belangrijkste!
    Succes

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    thanks!
    Ik heb alle topics doorgelezen en het is me nu veel duidelijker. Ik maak me niet zoveel zorgen meer, aangezien het dus niet echt een financiele kwestie is, ze moeten alleen vervanging regelen...

4. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Graag gedaan!

5. Maria64

Maria64 Lid

21 mei 2007
    7
    0
    0
    Haarlem
    Hoi Guppie, dat is nu net wat mijn dochter ook heeft, met het verschil, zij heeft nu twee keer een contract gehad van een half jaar en nu een van drie maanden, dat mag volgens mij al niet, zij is in december uitgerekend dus dat betekend dan dat ze al vijf maanden geen werk heeft voordat de kleine komt. Zij heeft dan recht op drie maanden ww omdat ze nog niet zo lang werkt, maar waar nemen ze je aan met een buik?
    Ik heb ook al op verschillende sites rondgeken en kom veel tegen dus dat zou je kunnen doen, gewoon uitkeringen googlen en dan zie je genoeg, ik helaas niet omdat haar situatie er niet tussen zit dus dat word gericht zoeken, Als ik n og wat tegen kom laat ik het je weten,.
    Maar geniet er ook van he? Deze periode is zo voorbij.

Deel Deze Pagina