B12 tekort

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maan14, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hallo,

Wie heeft/had er een B12 tekort en waar bij zorgde dit er voor dat je niet zwanger raakte?

Wij zijn nu meer dan een jaar bezig, en moeten nog 6 maanden zelf proberen en dan komen we in aanmerking voor behandeling.

Echter kwam ik er achter dat augustus vorig jaar mijn B12 al te laag was 135. En heb dit gisteren met mijn internist besproken opnieuw moeten prikken en krijg hier maandag de uitslag van.

Lees echter dat er veel verbanden zijn tussen tekort en niet zwanger raaken.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb 1 MA en 1 Mk gehad in de tijd dat ik een tekort had, toen dat was opgelost na een stootkuur met injecties en supplementen raakte ik snel daarna blijvend zwanger. Ik denk zelf ook dat er een verband is.

3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat heftig!

Ik las ook dat foliumzuur dan ook zijn werk niet goed kan doen. Die is ondanks vitamines ook altijd te laag ik heb problemen met het opnemen van vitamines ook ijzerinfuse etc gehad afgelopen september en die is nu weer te laag. Ben benieuwd wat er morgen voor de rest uit komt.

Lees dingen over celdeling etc die dan moeizaam kan gaan omdat B12 en foliumzuur daar werking op hebben.

Deel Deze Pagina