Heb je het proberen te weken in de biotext? Ik was nieuwe kleding meestal apart, vooral donkere jeans geven af.. Daar kwam ik hier met de regen wel achter en dat was een broek van primark.. Al hoe duurder het merk, hoe vaker het van te voren gewassen is om bevlekking te voorkomen.. Al geloof ik graag dat de waarschuwing op donkere kleding altijd geld.. Ongeacht waar je 't haalt..
@cygnet: als ik het vraag vast wel.. Hij doet de achterzijde op verzoek ook regelmatig. (geen achterom.. Dus eigen initiatief op dat vlak is lastig als we niet thuis zijn.) Maar eh binnen doet manlief nog weleens.. Met een doekje glassex volgens mij (ook geschouderd en met een babbel trouwens) Die was er klaar mee nadat ik ooit meer strepen maakte dan dat er vuil op zat
Welk wasmiddel gebruik je en hoeveel? Op welke temperaturen was je? Mogelijk dat katoen van H&M wat gevoeliger is voor de kleurstof in je wasmiddel? Ik was alle kleding binnenstebuiten, alles op 30 graden en gebruik slechts de helft van de dosering die op de verpakking staat en heb dit probleem nog nooit gehad. Mogelijk zo eens proberen? Verschil tussen sojasaus en ketjap is minimaal, maar de verhouding van ingredienten verschilt enigszins en er zijn wat kleine verschillen in wat er precies in zit. De truc voor ramen zemen: warm water met een halve ui erin, en dan drogen met een grote trekker. Meer hoef je niet te doen, (ff een handdoek op je vensterbank leggen, om het water op te vangen ). Streeploos schoon, milieuvriendelijk en goedkoop
over je wasgoed heb ik geen idee, maar sojasaus is gemaakt van gefermenteerde sojabonen...(verotte sojabonen en zout), Maggi is gemaakt van gistextract en op smaak gemaakt met selderijextract en zout.....Beetje vloeibare marmite met een extra smaakje