Hallo dames, Ik heb net een sollicitatiegesprek gehad en die was erg positief. Ik moet een dag meedraaien en daarna hoor ik of ik word aangenomen. Het enige 'probleem' waar we mee zitten is dat het in principe op oproepbasis is. Het is wel mogelijk om 1 of 2 vaste dagdelen te werken maar de rest is op oproep. We hebben een zoontje van bijna 8 maanden en ik zit dus met de opvang voor hem. Zijn er meer moeders die op oproepbasis werken en hoe doen jullie dit met de opvang van jullie kindjes?
Is het 1 plek waar je komt te werken? Misschien kan je werkgever de flexibiliteit qua opvang bieden voor jullie kindje? Of misschien een flexibele opa of oma?
Ja het gaat om 1 plek waar ik kom te werken. Mijn moeder kan eventueel op woensdag oppassen als ik die dag moet werken maar meer niet. Mijn vriend kan een halve dag per week thuis blijven maar dit zijn dus beide vaste dagen die elke week hetzelfde zijn. Zijn er geen mama's met een oproepcontract??
Mijn conclusie was helaas dat het niet te doen was op oproepbasis. Je wordt vaak echt vroeg gebeld en dan moet je dus óf iedere dag klaar zitten met je kind als je om 7.15 gebeld wordt of zo, óf je gaat het niet op tijd redden. Flexibele kov is ook loeiduur. Plus dat het meestal niet zó flexibel is dat je dan om 7.30 zomaar binnen kunt lopen, je moet dat toch van tevoren doorgeven. Ik vond het niet te doen.
Is een gastouder misschien een optie? Daar zijn ze vaak wat meer flexibel met de tijden. Ons zoontje gaat na de zomervakantie ook 2 dagen 2 uurtjes naar de GO, omdat we het net niet kunnen redden. Ik werk namelijk overdag en manlief 's avonds, maar dat overlapt elkaar net...
Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriend en ik zijn ook een beetje bang dat het niet haalbaar is om te combineren met een jong kindje. Ik moet morgen een paar uurtjes meedraaien en hoop dan ook nog wat meer duidelijkheid te krijgen qua de indeling van de uren. Een gastouder is idd misschien wat flexibeler maar ik denk dat het daarbij ook wel lastig is als ik bijv 's ochtends bel of ik mijn zoontje die dag kan brengen. Vind het behoorlijk lastig hoor om een baan te vinden wat goed te combineren is met een kind. Ze vragen tegenwoordig zoveel felxibiliteit dat je bijna elke dag op elk tijdstip beschikbaar moet zijn. Hoop dat ik morgen wat meer duidelijkheid krijg.