Vragen aan de zwangeren en/ of moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demia, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Ik weet niet zo goed in welk topic dit thuis hoort.

Ik heb een paar (nieuwsgierige) vragen aan jullie, zwangeren en/of moeders.

- Hoe oud ben jij? En je partner?
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen?
    - Hebben jullie al meer kinderen?
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling?
    - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan?
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz.
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen?

Je zou me er een plezier mee doen, antwoordt te geven op de vragen. :)

Groetjes!

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    - Ik ben 22, mijn vriend 23
    - we wonen 4 jaar samen en gaan volgend jaar trouwen
    - dit word ons 1e kindje
    - Ik werkte voor mijn verlof fulltime, en ga na mijn verlof 3 dagen werken
    - mijn partner heeft een fulltime baan, we willen kijken of hij eventueel een dag minder kan werken
    - Wij hebben een eengezinswoning met 3 slaapkamers
    - eeehm, bij lange na niet ;) we zitten in een verbouwing en we hadden nog wel heel veel willen doen voordat we dit kadootje kregen! Maar mij hoor je niet klagen hoor ;)

En jij dan? nu ben ik ook nieuwschierig

3. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    - Hoe oud ben jij? En je partner? ik ben 24, partner 25
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? wij wonen samen
    - Hebben jullie al meer kinderen? wij hebben 1 zoon en de tweede is op komst
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk fulltime maar vanuit huis tegenwoordig (eigen zaak)
    - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Eveneens fulltime en vanuit huis
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Drive in woning met 4 slaapkamers, huur.
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Nee

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Grappige vragen. Wat ga je er mee doen, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 43, m'n partner 48.
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Getrouwd
    - Hebben jullie al meer kinderen? Yep, twee zoons van 23 en 21
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk twee halve dagen in een evangelische boeken- en giftshop. Over drie maand ga ik daar pas weer aan beginnen. -
    En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Yep, volledige baan maar werkt wel thuis.-
    Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We hebben een groot vrijstaand huis met 4 slaapkamers en een grote tuin. Ruimte genoeg voor kids
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen?
    Koopwoning hadden we al voor de eerste kids kwamen, verbouwen en reizen kun je ook met kids, weten wij uit ervaring... ok, het eerste jaar is dat misschien niet slim, maar daarna is dat best mogelijk, als je het werkelijk graag wilt.

5. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    - Ik ben 27, mijn vriend is 28
    - Wij wonen samen
    - Hebben al een zoontje van 3 jaar
    - Ik werk 2 dagen in de week op een kinderdagverblijf en heb daarnaast een webwinkel in kinderkleding. Na de komst van de tweede zal ik dit blijven doen
    - Mijn vriend heeft een volledige vaste baan
    - Wij wonen in een eengezinswoning met 3 slaapkamer en een zolder
    - Wij wilde graag jong kinderen, dat was ons plan.....we hebben een koopwoning en verder eigenlijk niet veel wensen. Ooit zullen we nog wel eens trouwen.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    - Hoe oud ben jij? En je partner? Ik 33, mijn man 30 (bijna)
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Getrouwd
    - Hebben jullie al meer kinderen? 3 kinderen (7,3,en 1 jaar)
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Nee, ik ben thuisblijfmoeder
    - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja, hij is fulltime network engineer
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz)Hoeveelheid kamers, enz. Eensgezinswoning met 3 slaapkamers
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Nee

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben 21, en mijn partner is 42.
    We wonen samen
    Nee
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Nee
    Ja hij werkt ong. 60 uur per week.
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz.
    Bovenwoning met 5 slaapkamers.
    Nee

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    - Hoe oud ben jij? En je partner? Ik 34 mn vriend 43
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wonen (nog) samen. Bedoeling is binnen kort te trouwen maar zitten wat haakjes en oogjes aan.
    - Hebben jullie al meer kinderen? Ik heb 2 zoontjes maar die heeft hij als zijn kinderen geaccepteerd en we verwachten samen nog n kindje.
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Nee ben huisvrouw.
    - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Hij werkt in de IT en accepteerd opdrachten van bedrijven (ben ff de wettelijke benaming kwijt...zwangerschaps vergiet)
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Een reelijk ruim eensgezins woning met 5 kamers....binnenkort allemaal bezet :D
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Nee nog niet maar toen we samen gingen waren er al kinderen ;)

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik ben net 27 (26 toen Nova geboren werd) en m'n partner is 30.
    We zijn in 2004 getrouwd en wonen sinds 2001 samen.
    Nova is ons eerste kindje.
    Ik werkte altijd 32 uur en ben nu 20 uur gaan werken, m'n partner werkt fulltime. Hij heeft wel veel vrije dagen dus neemt een keer in de maand een dagje vrij.
    We wonen in een eengezinswoning met drie slaapkamers en een hele grote tuin.
    We hebben de grootste verbouwingen wel gehad ja. We zeiden altijd dat als de badkamer af zou zijn we dan aan kinderen zouden beginnen. Toen die af was ben ik gestopt met de pil. In de tussentijd hebben we nog wel de hele tuin opgeknapt. Toen ben ik trouwens zwanger geraakt. (zal het toch waar zijn dat als je er niet mee bezig bent dat het dan juist lukt?)

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    - Hoe oud ben jij? En je partner? ik ben 28 mijn partner is 30
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? we wonen samen en gaan dit jaar trouwen.
    - Hebben jullie al meer kinderen? we hebben een zoon van 20 weken oud
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? ik ga binnenkort voor 28 uur werken
    - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? mijn partner werk 40 uur in deweek
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. we hebben een eensgezinswoning met 3 slaapkamers
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? geen plannen gehad verder.[/i]

11. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik ben 24 en mijn partner 29

We wonen samen

nee

Ik werk 36 uur (4x9)en na mijn verlof 27 (3x9)

Ja, hij werkt 40 uur

We wonen op een flat met 2 slaapkamers

Nee, eigenlijk wilden we nog verhuizen naar een eensgezinswoning maar de wachttijd is zo lang dat we denk ik nog wel een jaartje hier wonen met zijn drietjes, maar de flat is best ruim dus dat komt allemaal goed.
    Verder heb ik niet zoveel plannen, ik wil gewoon een leuk gezinnetje dan zijn wij al helemaal tevreden.

12. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik ben 29 en mijn vriend is 32.

Wij wonen samen nog geen trouwplannen.

Nee dit wordt ons eerste wondertje.

Ja ik werk,40 uur,Ga 3 dagen na mijn verlof nog werken.

Mijn vriend heeft een vaste baan,volledig.

Wij wonen 3 hoog maar het zijn 2 etage's op elkaar.. Op dit moment hebben we 4 slaapkamers maar er kunnen er makkelijk 6 in totaal gemaakt worden zodat je nog steeds belachelijk grote slaapkamers hebt. Aan ruimte geen gebrek.

Wij hebben nu 2 jaar een relatie en wonen in mei 1 jaar samen. Zijn 1 keer op vakantie naar Tunesie geweest samen. Aan een woning kopen daar waren we nog niet aan toe omdat we pas 1 jaar samen wonen. Nou is dat in Leiden en in Voorschoten bijna niet te betalen en wat je voor 2,5 ton krijgt daar en als je kijkt naar de ruimte haal je het bij lange na niet aan wat we nu hebben.

Nu ik het zo nalees hebben wij het best goed voor elkaar al zeg ik het zelf.

Liefs nance158

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben nu 27 en mijn man is 40

Ja we zijn bijna 4 jaar getrouwd

Nee, het blijft er ook maar 1 voorlopig, misschien over een jaar of 3

Nee, ik ben 100% afgekeurd.

Mijn man werkt fulltime in een vaste baan

Wij hebben heel veel ruimte, drie slaapkamers en een woonkamer/keuken van 66m2

Nee, mijn droom was jong kinderen en reizen etc hoefde van mij niet.

14. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik ben 27, en mijn partner is 30.
    We wonen samen
    Ja een zoontje van 3.
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Nee
    Ja vastebaan Hij is schilder.
    koopAppartement 3 kamers.
    Nee

15. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    - Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 27 (volgende week 28!) en mijn mannetje is 33.
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? We zijn op 6-6-6 getrouwd.
    - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, we willen wel als Simon 1 is voor de 2e gaan.-
    Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk 24 uur, hiervoor 40.-
    En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja, die is fulltime leraar. -
    Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Eengezinswoning met 3 slaapkamers, en op de zolder kan ook nog 1 kamer.
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Nee hoor! We hebben wel een koopwoning, maar willen nog verbouwen. Verre reizen trekt ons niet, we willen nog wel heel graag naar Scandinavie maar dat kan prima mét kind! :)

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    - Ik ben 30 jaar en ik heb een partner
    - Wij zijn 4 jaar getrouwd
    - Wij hebben samen al ik kind, een zoontje
    - Ik ben gestopt met werken toe ik met zwangerschapsverlof ging in 2005
    - Mijn man heeft een fulltime baan
    - Wij wonen in een dijkwoning, je kan het vergelijken met een herenhuis
    Wij hebben na de verbouwing 4 slaapkamers, waar van de onze eigenlijk twee zijn. Het huis heeft ook een kelder en dat ligt helemaal onder het huis. Als je de kelder uitgaat kom je gelijk in de tuin. Hobbykamers komen in de kelder dus ik kan lekker zoontje naar buiten doen en ik lekker kleding maken.
    - Ja wij hebben een koopwoning gekocht voor we aan kinderen begonnen, De meeste verbouwingen ook gedaan voor mijn zoontje er kwam. Nu dus de laatste verbouwing in huis en dan zijn we gelukkig helemaal klaar. (zover je klaar kunt zijn met een eigen huis)

Groetjes schildje

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoe oud ben jij? En je partner?
    Ik word volgende maand 25 mijn partner word 29
    Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen?
    Wij zijn getrouwd.
    Hebben jullie al meer kinderen?
    Nee dit is onze eerste.
    Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling?
    Ik werk nu nog fulltime-40 uur, straks ga ik 20 uurtjes werken.
    En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan?
    Mijn man werkt nu en straks ook nog gewoon 40 uur.
    Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz.
    Wij wonen in een koop-appartement met in principe 3 slaapkamers alleen hebben wij er 1 bij de woonkamer getrokken dus nu nog 2 slaapkamers.
    Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen?
    Nee niet bewust. We zijn al wel bijna 8 jaar samen dus we hebben een hoop gedaan in de jaren voor we toe waren aan trouwen en een gezin stichten.

Het liefste hadden we in deze periode van ons leven wel al in een eengezinswoning gezeten maar door plannen van onze gemeente (heel gedoe) zijn de prijzen van de appartementen zo gedaald dat onze financieel adviseur ons heeft afgeraden om nu te verkopen. Dus we blijven nog even hier, we hebben eigenlijk ook ruimte zat helemaal met 1 kindje maar goed, liever hadden we toch wel een tuin ipv een balkon. Maar een ander huis kan in de toekomst altijd nog!

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden?!

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    1. Ik ben 27 jr, mijn vriend 29 jr
    2. Niet getrouwd, wonen wel samen
    3. Hebben samen 1 dochter, hij heeft nog zoontje uit vorige relatie
    4. Werk bij de thuiszorg 2 ochtenden in de week, blijf dit ook doen. Partner werkt al 11 jr bij hetzelfde bedrijf
    5. We wonen in een masionette woning, lekker ruim
    6. De doelen die we wilden bereiken hebben we ook bereikt en verder zien we wel wat er in de toekomst op ons pad komt

19. Konijn

Konijn Niet meer actief

- Ik ben 26, mijn man wordt 30.
    - We zijn ruim 3,5 jaar getrouwd.
    - Dit is ons eerste kindje.
    - Ik werk nu bijna fulltime. Na de bevalling stop ik in ieder geval een jaar met werken. In dat jaar kijken we samen wat we daarna gaan doen.
    - Mijn man heeft een vaste, volledige baan.
    - We wonen in een enorm gezellig en knus, maar klein stadshuisje. We hebben twee slaapkamers; voorlopig precies genoeg.
    - We hebben afgelopen zomer een grote fietstocht gemaakt door Noorwegen. Dat was iets dat we nog heel graag samen wilden doen, omdat zoiets met een kindje toch anders is dan met z'n tweetjes. Ook vond ik het zelf wel belangrijk om mijn opleiding te hebben afgerond. Verder waren we al getrouwd en hadden we al een koophuis.

Leuk zo'n vragenlijstje! Maar wat wil je ermee? ;) Beetje nieuwsgierig!

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 26, partner 31
    - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Zijn afgelopen augustus getrouwd
    - Hebben jullie al meer kinderen? nee dit is de eerste (en laatste)
    - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Momenteel door omstandigheden zit ik ziek thuis, maar normaal ongeveer 40 uur, na de bevalling 20 uur
    - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Meer dan een volledige baan ;)
    - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Eengezinswoning, 2 slaapkamers
    - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? We wilden graag nog 1 keer een motorvakantie naar italie, dat hebben we in 2006 gedaan. Nu is mijn man bezig voordat de kleine komt, om zn motor helemaal te restaureren.

Deel Deze Pagina