Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 24, mijn vriend is 23. Allebei 23 toen jesper was geboren. -Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? We wonen nu ruim 1,5 jaar samen en gaan in oktober trouwen! - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, we hebben samen 1 kindje. Hopelijk dat er in de toekomst nog een kindje bij mag komen. - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ja, ik werk 24 uur per week. Voor de bevalling werkte ik 40 uur. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn vriend is net afgestudeerd en in februari begonnen met zijn eerste baan. Hij heeft nu een jaarcontract. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We hebben een eensgezinswoning, met 2 slaapkamers. Nu nog groot genoeg, maar zodra mijn vriend een intentieverklaring of een vast contract heeft willen we wel gaan verhuizen. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? We hebben een koopwoning en van echt lange verre reizen zijn we beiden niet echt fan. Wel zijn we toen ik 3 maanden zwanger was naar Thailand geweest. (al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was, anders had ik het niet gedaan, leek me eng, was niet zo)
- Hoe oud ben jij? En je partner? ik 24 en papa 28 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? getrouwd - Hebben jullie al meer kinderen? nope - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? ik wil ong 18-22 uur gaan werken - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? yups, 40 uur - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Appartement met 3 slaapkamers - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? nee, gewacht tot de mogelijkheden er waren om een kind goed op te laten groeien (dwz genoeg slaapkamers en 1 van de 2 iig een vaste baan) En mij vraag: waarom wil je dit weten?
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 29, mijn man 30 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Eerst een tijdje samengewoond, nu getrouwd - Hebben jullie al meer kinderen? Wij hebben 1 dochter van 4 maanden - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werkte fulltime 5 dagen, na mijn verlof ben ik 4 dagen gaan werken (vaste baan) - Werkt je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja, hij werkte ook 5 dagen per week en nu ook 4 dagen, ook een vaste baan - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij wonen in een eengezins(koop)woning met 3 slaapkamers, we hebben genoeg ruimte voor nog een kindje - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Ja, we wilden eerst samenwonen, zijn lekker veel op vakantie geweest, hebben beiden gekozen voor een baan waar we vooruitzichten hadden op een vaste aanstelling (we werken ook allebei in onze eigen woonplaats), huis gekocht en we hadden trouwplannen, we waren er naar ons gevoel echt klaar voor..
Ik ben 22, mijn partner is 36. We zijn niet getrouwd en wonen een jaar samen. Dit is ons eerste kindje! Ik ben student (kunstacademie) en hervat mijn studie een aantal maanden na de bevalling. Mijn partner werkt overdag vanuit huis en gaat een aantal keer per jaar op tour. Momenteel wonen we klein (benedenwoning); huiskamer, slaapkamer, keuken, badkamer(tje). We verhuizen einde zomer naar Berlijn. Daar krijgen we aanzienlijk meer ruimte. Heb verder niet het idee dat je per se AL je plannen hoeft uit te voeren voor je 'aan kinderen begint'. Het is geen deadline. Je kunt waarschijnlijk minder doen in een bepaald tijdsbestek en sommige dingen moeten wachten (bepaalde reizen), maar voelt niet als het einde van mijn plannen. Hoop dat je er iets aan hebt!
Hoe oud ben jij? En je partner? Ik wordt in mei 29 en mijn partner wordt in mei 30 Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wij wonen drie jaar samen Hebben jullie al meer kinderen? Dit wordt ons eerste kindje Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk nu fulltime, 5 dagen en na mn verlof ga ik 3 dagen werken En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn partner werkt ook fulltime en heeft een vaste baan Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij wonen in een koophuis, eensgezins woning, en heb 2 slaapkamers, groot genoeg voor een ukkie erbij Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Wij hebben eerst het huis verbouwt voordat ik met de pil ben gestopt
Hoe oud ben jij? En je partner? beiden 31 Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? getrouwd in 2005 Hebben jullie al meer kinderen? Dit wordt ons tweede ukje. Nick is nu 15 maanden Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk nu 24 uur in loondienst en daarnaast freelance als ik zin heb. En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn partner werkt ook fulltime (4x9) en heeft een vaste baan (ikke overigens niet, jaarcontract loopt december af, wel uitzicht op vast contract, maar wil ik niet) Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij wonen in een koophuis, twee-onder een kap. Nu heeft het huis weer 4 slaap/zolderkamers. We hebben net verbouwd. Hadden er eerst 3. Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? nee, verbouwing is nu weer gaande! moest ruimte komen voor een kamer voor ons ukje. Toen ik zwanger was van Nick is de dakkapel gekomen, en die kamer is nu pas langzaam aan af. komt tijd, komt raad. Daarnaast hebben we wel gereisd, maar hebben we ook nog plannen. Zo willen wij als we 5 jaar getrouwd zijn gaan duiken in Egypte, zonder onze kids. Die gaan dan een weekje uit logeren. Verder gaan we graag op vakantie met kids.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Allebei 23 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wonen bijna 4 jaar samen en zijn vorig jaar in juni getrouwd - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, dit wordt de eerste - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ja, 40 uur. Na de bevalling stop ik met werken. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja, 40 uur en een vast contract voor onbepaalde tijd. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We wonen in een maisonette die we gekocht hebben. Boven: 3 slaapkamers, badkamer. Beneden: keuken, toilet en woonkamer. Aan de woonkamer toegang tot balkon. + een grote berging in de kelder. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Ja hoor. Maisonette gekocht, getrouwd en vroeg een kindje. Dat was onze wens.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben net 28 en mijn man is 31. - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wij wonen sinds augustus 2007 samen en zijn sinds juli 2008 getrouwd. - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, Pete is onze eerste kind, maar we willen er graag nog meer als het ons gegund is. - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werkte altijd 36 uur in een onregelmatig rooster, na mijn bevallingsverlof ben ik 2 vaste dagdiensten gaan werken. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn man werkte 38 uur per week en nu 36 uur per week, volgens een onregelmatig rooster. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We hebben een eengezinswoning. Beneden een hal met wc en een grote woonkamer met open keuken. Op de 1e etage 2 woningsbrede slaapkamers en een grote badkamer. Op de 2e etage 2 slaapkamers met aan 1 kant een schuine zijde. Dan hebben we nog een grote achtertuin en zijtuin. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? We hebben in januari 2006 een woning gekocht, deze maand zijn we ook zwanger geraakt. We hebben toen allerlei verbouwingen gedaan, maar binnenkort moeten we nog wel kozijnen laten vervangen. In principe kun je gewoon op vakantie gaan met kinderen, wij gaan in juni naar Spanje met de caravan en in september naar Turkije met het vliegtuig.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben vorige maand 28 geworden en me mannetje is bijna 36 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Getrouwd sinds 21-10-2004...en 5 mei 10 jaar samen - Hebben jullie al meer kinderen? Ik ben niet zwanger maar heb 3 kinderen - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Nope, een thuisblijf mama - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Techische dienst van 8:00 tot 17:00 - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Eensgezinswoning met grote tuin, 4 kamers, dit jaar gaan we 1 kamer (de grootste) in tweeën splitsen zodat alle kinderen een eigen kamer hebben. Maar meer past hier echt niet - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Mijn grootste wens wat ik wou verwezenlijke was het krijgen van kinderen ....De rest komt wel als we aan onze tweede jeugd beginnen
* Hoe oud ben jij? En je partner? - Ik ben 22 en mijn vriend is 26. * Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? - Wij zijn niet getrouwd, we wonen sinds 2004 samen. * Hebben jullie al meer kinderen? - Wij hebben 2 kindjes, Malou en Ruben. * Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? - Ja, voor mijn zwangerschap en bevalling werkte ik 32 uur per week. Tijdens de zwangerschap besloten om te stoppen met werken, maar tijdens het verlof toch maar besloten om 16 uur te gaan werken. *heimwee naar mn werk* . Dus over een paar weekjes begin ik weer. * En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? - Mijn vriend doet een opleiding waarbij hij dus ook werkt. Zo gauw hij zijn diploma heeft kan hij gewoon blijven werken waar hij nu zijn contract heeft. Maar met zn diploma op zak kan hij ook gewoon ergens anders gaan solliciteren. Meestal werkt hij 40 uur per week, veel onregelmatige diensten, en dan nog wat studie thuis (wat er nogal eens bij inschiet) * Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. - Plek genoeg, vrijstaand huis, beneden verdieping: woonkamer, open keuken, toilet, hal, kelderkast, garage. 1e verdieping: 4 slaapkamers, badkamer+toilet, hal. 2e verdieping: zolderetage, met dakkapel in gebruik als opslag voor alle troep. * Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? - Onze kindjes kwamen eigenlijk totaal onverwachts. Maar het meeste hebben we al wel gedaan, en met kindjes kan er natuurlijk ook nog een hoop. We hadden al ons eigen stekkie, dus ze waren meer dan welkom. Zoveel geluk wens je iedereen. Zo, ik hoop dat je wat aan de antwoorden hebt. Succes! Groetjes.
Hoe oud ben jij? En je partner? Ik 31, m'n partner 35 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? we zijn getrouwd - Hebben jullie al meer kinderen? nee - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? nu 36 uur, straks 24 - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? 36 uur en blijft zo - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. eengezinswoning met 2 grote kamers en een zolder - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? nee
Hoe oud ben jij? En je partner? ik = 35 hij = bijna 40 Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? wonen samen, gaan nog voor de geboorte trouwen Hebben jullie al meer kinderen? nee Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk nu 32 uur en in principe blijf ik dat werken. En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja, hij werkt circa 50 uur per week Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij wonen in een appartement. Het is wat aan de kleine kant met kind maar we willen er in ieder geval nog een jaar tot twee jaar in blijven wonen omdat het ons op deze locatie heel goed bevalt. Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Ja, we zijn natuurlijk al wat ouder dus hebben al erg veel gedaan. We hebben lang gesproken over het krijgen van kinderen. Het leek ons heel fijn (en dat vinden we nu natuurlijk helemaal) maar het was geen heilig moeten. Oftewel: wij waren niet het medische traject in gegaan als het niet was gelukt. Als er geen kindjes komen dan gaan we nog meer reizen, vervroegd stoppen met werken etc. Nu gaan we er natuurlijk lekker vanuit dat we vanaf augustus met z'n 3-en zijn!
- Ik ben 25, mijn man 36 - Hebben 3 jaar samengewoond, zijn nu 2,5 jaar getrouwd - We hebben nu 1 kindje, een meisje - Ik werk 24 uur, en ik ga na de tweede niet minder werken - Mijn man werkt 37 uur (= daar fulltime) en wil iets minder straks als de kleine er is. - We hebben een ruim vrijstaand huis, 4 slaapkamers en mogelijkheid voor nog 2. Beneden woonkamer, woonkeuken, kantoor, hal, grote bijkeuken. - Ja en nee wat betreft de plannen. We hebben de verbouwing van de eerste woning opgegeven toen ik zwanger was van de eerste. We zagen het gewoon niet meer zitten en zijn toen naar een nieuwbouwwoning gegaan. We zijn niet zulke reistypes, dus daar niks gemist. Mijn opleiding is nog niet klaar helaas, dat had ik wel wat sneller gewild.
Hi hi graappig vragen lijstje... - Ik ben 26, mijn vriend 28. - We wonen samen en hebben een samenlevingscontract. - Ja we hebben 1 zoontje. - Ik werk 28 uur en mijn vriend 32, en dit blijft zo. - Genoeg ruimte, Rijtjes woning met 3 verdiepingen ieder een eigen kamer dus. - Ik ben van de eerste in australie zwanger geworden (dat was onze enige reis wens). Het huis is nog niet af, maar dat is een blijvend project. Jooze
- Hoe oud ben jij? En je partner? 23. MAN IS 34 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? GETROUWD, SINDS EEN JAAR. - Hebben jullie al meer kinderen? KYNAN IS ONS 1E KIND. - Werk je? NEE. Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? JA, BIJNA EEN DUBBELE . HIJ IS CHEFKOK EN HEEFT DUS EEN BEHOORLIJK DRUKKE BAAN EN VEEL VERANTWOORDELIJKHEID. HIJ IS VAAK 60-70 UUR PER WEEK WEG. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. WE HEBBEN NET EEN HUIS GEKOCHT. DAT STAAT VRIJ, IS HEEL GROOT (3 GROTE SLAAPKAMERS EN EEN HELE GROTE ZOLDER). EN EEN FLINKE TUIN, 1700 M2. GENOEG RUIMTE DUS! - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? WE ZIJN ALLEBEI NIET ZO DAT WE ALLERLEI PLANNEN PERSE WILDEN UITVOEREN. GEEN BEHOEFTE AAN. OP DE MANIER ZOALS WE NU LEVEN ZIJN WE MEER DAN HAPPY. KOMT ZOALS HET KOMT, EN VOOR ALLES IS EEN OPLOSSING, ZEG IK ALTIJD MAAR
Ik ben 20. Mij partner is 28. We wonen alleen samen. Hebben 1 kindje. Ik werk niet. En mijn vriend heeft een vaste baan. Wonen in een eensgezinswoning met 3 slaapkamers. En hebben geen koophuis. Voor de rest wel alles gedaan wat ik wilde doen.
Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 23 hij is 27. Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wij zijn 8 februari 2008 getrouwd. Hebben jullie al meer kinderen? Nee, dit wordt ons eerste kindje! Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik ben lerares en ik werk als invalkracht. Na de bevalling blijf ik hooguit 3 dagen werken. En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja, vaste baan. hij is timmerman en is van 5 tot 5 van huis. Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij hebben een eengezinswoning met 5 slaapkamers en mooie tuin dus ruimte zat ! Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Wij hebben een huis gekocht en zijn getrouwd voordat de kleine er is. Verder geen reisplannen of dergelijke!