- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 27, partner 28 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? We wonen sinds 2003 samen - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, dit wordt onze 1e - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk nu 40 uur, wil 28 uur gaan werken - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Hij heeft ook een 40-uren baan en wil 32 uur gaan werken - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Genoeg ruimte, hebben nu nog 2 slaapkamers en een grote zolder over. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Ja we zijn in 2006 naar Amerika geweest, was altijd al een droom van ons. Ook hebben we in 2006 een koopwoning gekocht en pas geleden de badkamer opgeknapt. Op de kleine dingetjes na is het huis wel redelijk af
Ik ben 31 en mijn man is 32 jaar. Wij zijn getrouwd. Dit wordt ons eerste kindje. Ik werkte 40 uur per week, nu heb ik dat al afgebouwd naar 30 uur per week en na de bevalling blijf ik 2 dagen per week werken, 20 uur. Partner heeft volledige fulltime baan. Wij hebben een ruime flat met 4 slaapkamers.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 34 en hij is 31 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? we wonen sinds 99 samen - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, dit wordt onze 1e - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk nu 40 uur en wil 3 dagen gaan werken - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Hij heeft een 36 urige werkweek - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We hebben net een nieuw huis gekocht met 4 slaapkamers dus we hebben nog kamers voor het uitzoeken - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? De woning waar we nu in wonen (appartement) is een koopwoning die mijn vriend alleen heeft gekocht, het nieuwe huis hebben we samen gekocht en toen ook meteen een samenlevingscontract afgesloten. Verbouwen zijn we nu mee bezig, en ik kan nog niet echt zeggen dat het opschiet, dus we hopen als ik 7 maanden zwanger ben te kunnen verhuizen (hopenlijk eerder) Reizen, heb ik voor dat ik mijn vriend leerde kennen veel alleen gedaan, hij niet, maar is ook niet zo'n reislustig tiepje. we hebben wel samen een boot gekocht waarmee we elk jaar gaan zeilen, we moeten nog gaan zien hoe dat met de zomer vakantie gaat uitpakken met mijn dan hopelijk dikke buik
- Hoe oud ben jij? En je partner? - Ik ben 22, mijn man is 27. - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? - Wij zijn getrouwd en wonen samen. - Hebben jullie al meer kinderen? - nee, dit is onze eerste - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? - op het moment werk ik niet, ik weet niet of ik weer ga werken na de bevalling. Misschien na een aantal jaar. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? - Mijn man heeft een vaste volledige baan en zit in de vastgoed. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. - wij gaan nog verhuizen naar een appartement met 3 slaapkamers. Nu wonen we nog in een woonhuis met twee slaapkamers. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? - op het moment dat we wisten dat ik zwanger was hebben we een appartement gekocht aangezien het huis waar we nu wonen geen optie is (oud, krap, niet hygienisch), we waren dit al van plan maar met de komst van de baby is dit wat verspoedigd.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 21 en mijn vriend is 28 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wij zijn niet getrouwd en we weten ook niet of we dat ooit doen, maar we wonen 4,5 jaar samen - Hebben jullie al meer kinderen? Dit is ons eerste kindje - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Op dit moment ben ik met verlof en na mijn verlof ga ik hooguit 24 uur werken - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn vriend werkt fulltime en heeft een vast contract - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij hebben een eengezinswoning met 3 slaapkamers - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Wij hebben een koopwoning waar binnenkort de badkamer nog van wordt verbouwd. We hebben meer dingen verbouwd, maar die zijn achter de rug gelukkig
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben vorige week 41 geworden, mijn man is 52. - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Dit jaar in juli zullen wij 10 jaar getrouwd zijn. - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, ik niet. Mijn man heeft 2 inmiddels grote dochters uit een eerder huwelijk. - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik werk 24 uur en blijf dat werken. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn man heeft een vaste baan, in uren meer dan volledig. We hopen dat hij 4 dagen in de week kan gaan werken. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We hebben een 2-onder-1-kap met 4 slaapkamers. Ruimte zat dus want inmiddels zijn mijn stiefdochters het huis uit. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Ach, er is altijd nog wel iets te wensen over..... en zo hoort dat ook Maar dit kindje had wat mij betreft al veel eerder mogen komen.
- Hoe oud ben jij? En je partner? ik ben 22 jaar oud en mijn man is 28 jaar - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? wij zijn sinds 22 januari dit jaar getrouwd - Hebben jullie al meer kinderen? nee dit wordt ons eerste kindje - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? ja ik werk in een kinderdag verblijf hen nu verlof 3 maand van tevoren wil na de zwangerschap opzoek naar een nieuwe baan - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? ja mijn man heeft een vaste baan als bouwkundig tekenaar - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. wij hebben een woning met 2 slaap kamers kunnen het nu nog goed doen maar als er ooit een 2de komt moeten we wel verhuizen - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? nee ons kindje was niet echt gepland maar is wel heeeeeeel erg gewenst
- Hoe oud ben jij? En je partner? ik ben 21 en m`n man is 23 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? we zijn nu 2 maanden getrouwd en wonen samen - Hebben jullie al meer kinderen? nee dit is ons eerste - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? ja ik ga 24 uur per week werken/ 3 dagen - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? m`n man heeft een fulltime baan - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. we hebben eengezinswoning met 2 slaapkamers - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? nee, kindje was niet gepland maar wel gewenst
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 21 jaar en mijn vriend is 32 jaar. - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Niet getrouwd, en we wonen ook nog niet samen. Gaat als het goed is in mei gebeuren, dan wordt ons huisje opgeleverd (nieuwbouw, heeft een half jaar vertraging opgelopen, dus anders zouden we al wel samenwonen). - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, dit wordt de eerste. - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ik studeer nog (2 studies, kost me ongeveer 50 uur in de week) en ik heb een bijbaantje (20-25 uur in de week). - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Mijn vriend heeft een vaste baan (40 uur in de week, en soms nog op zaterdag een hele of halve dag) - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Eengezinswoning met 4 slaapkamers. Ruimte genoeg voor ons drietjes. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Eigenlijk niet, zwangerschap was ongepland. We hebben nu wel een koophuis.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben, sinds woensdag , 33. Me partner is 34 in mei 35. - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? We zijn in 1998 gaan samen wonnen en in 2006 getrouwd. - Hebben jullie al meer kinderen? Nee, dit is voor ons het eerste kindje. - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Ja, ik werk nu 40 uur en na me verlof ga ik 20 uur werken. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Yep, hij werkt ook fulltime, als het niet meer is. Vast. Na me verlof Neemt ie een jaar oudersschaps verlof, 1 dag in de week, om ook een dagje te zorgen. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. We hebben een eengezingswoning vrijstaand uit 1910..niet al te groot met 3 slaapkamers, ienieminie zoldertje maar wel een tuintje ... wel hebben al jaren oog voor een stuk grond naast ons maar buurman wil onkruid kweken en niet verkopen - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Dat denk ik wel ... veel gereist (nieuwzeeland, canada, china, australie en weer nieuwzeeland, weer china en tibet en binnen europa) omdat we samen daar ons in hebben gevonden..perfecte reispartners. Toen ik hem leerde kenne had ie wel wat eigen geld en als investering heeft hij een huis gekocht maar geen centen voor meubels...ik had meubels want ik woonde al op mezelf dus toen zijn we samen gaan wonen. En nu we er alletwee er klaar voor waren (ik was er veeeeeel eerder voor klaar, maar soms moet je even wachten op de ander)zijn we vorig jaar begonnen met een kindje proberen te maken Van de gemeente kunnen we huis niet echt uitbouwen...wel vorig jaar nieuwe keuken geplaatst.
- Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 22 (23 als de baby komt) en mijn mannetje is 25 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? 10-10-2007 zijn we getrouwd - Hebben jullie al meer kinderen? Nee dit word de eerste - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? 4 dagen en dat blijf ik ook doen - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Yep - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Appartement 3 slaapkamers - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Trouwen en zijn nu bezig met een eengezinswoning
Hoe oud ben jij? En je partner? ik ben 23 en mijn partner 27 als de baby geboren is 28 - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? wij wonen samen - Hebben jullie al meer kinderen? Nee dit word de eerste - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? ja ik werk maar ga wel een dag minder werken werk nu 4 dagen en dan 3 dagen - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Yep - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. wij wonen op een boven woning 2 slaapkamers maar we hebben eren gisteren net een bod gedaan op een koop huis en is geaccepteerd dus straks hebben we een eengezins woning met 4 slaapkamers - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? ja koopwoning
ik 33 partner 38 al 12,5 jaar getrouwd dit word ons eerste kindje ik werk 32 en straks 20 uur mijn man werkt meer dan 40 uur per week en blijft dat ook doen. eensgezinswoning met 4 slaapkamers vaste zolder met grote slaapkamer en extra douche gelegenheid we hebben inderdaad ons huisje helemaal af zijn al veel in het buitenland geweest brazilie mexico spanje griekenland enz enz hadden tot mijn 31e geen kinderwens voor ons zelf. maar de klok begon te tikken hahahahah
Hoe oud ben jij? En je partner? - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? - Hebben jullie al meer kinderen? - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? - ik ben 27 jaar, mijn partner 30 - wij wonen samen, hebben een samenlevingscontract en testament. - hebben een zoontje van 16 maanden en een tweede op komst (6 weken) - ik werkte altijd 30 uur, na de bevalling terug naar 24, en misschien na komst 2e terug naar 20. Nog even bekijken. - partner werkt fulltime, werkt op de vrijdag thuis en "past" op zoontje. - hebben een eengezinswoning, met 3 slaapkamers en evt een te realiseren 4e slaapkamer op zolder. Qua ruimte zal het even aanpassen worden straks met een 2e, aangezien mijn man een werk-kamer heeft met flink bureau wat straks de kamer van ons zoontje zal gaan worden. - hebben niet al onze wensen gedaan voor het starten met de kinderwens....maar was ok niet een echte prioriteit....kinderwens was ook erg sterk, en andere wensen kunnen altijd nog naar onze mening...je leven houdt nl niet op als je een kind hebt! Op een bepaald moment in je leven, overkomt het gevoel je dat je denkt...ja...nu hebben we het allemaal zo voor elkaar, dat er wel een kindje welkom mag zijn, als het ons gegeven is. En ook nu na de komst van onze zoon, doen we nog veel leuke dingen! Moet je ook zeer zeker blijven doen! Succes!
- Hoe oud ben jij? En je partner? * Ik ben 29 en mijn vriend is 31. - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? * Wij wonen samen. - Hebben jullie al meer kinderen? * Nee dit wordt onze 1ste. - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? * Nee ik werk niet, en blijf straks thuis bij de kleine. - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? * Ja die heeft een voledige vaste baan. - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. * We wonen in een flat met 2 slaapkamers. - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? * Ja.
Hoe oud ben jij? En je partner? Ik ben 23 en mijn vriend is 26! - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wij wonen samen - Hebben jullie al meer kinderen? Nee dit is ons eerste kindje! - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? Werk op dit moment nog fulltime en na mijn verlof ga ik 3 dagen werken - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? Ja die heeft een vaste fulltime baan - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij wonen op dit moment in een 4-kamer koopappartement - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Reizen boeit ons niet zo, koopwoning hebben we al maar willen over een paar jaar een eengezinswoning kopen.[/b]
- Hoe oud ben jij? En je partner? ik ben 24 en manlief 27 jaar - Zijn jullie getrouwd? Of wonen jullie samen? Wij wonen samen in een koophuis - Hebben jullie al meer kinderen? nee dit word onze 1e - Werk je? Zo ja, hoeveel uren ga/blijf je werken na de bevalling? ik werk nu 40 uur en wil 24 uur gaan werken - En je partner? Heeft die een volledige, vaste baan? hij werkt fulltime - Hoeveel ruimte heb je thuis? (Flat, appartement, eengezinswoning enz) Hoeveelheid kamers, enz. Wij hebben een benedenwoning met 3 slaapkamer, 40m2 huiskamer en 50m2 tuin - Hebben jullie al je plannen uitgevoerd (denk aan: reizen, koopwoning, verbouwing) alvorens aan kinderen te beginnen? Wij hebben gewoon gedaan wat we wilde doen en gaan dat ook nog steeds doen als de kleine er is alleen dan natuurlijk aangepast op de kleine
- Ik ben 29 en mijn partner is 37 - We zijn bijna 10 jaar samen waarvan 6 getrouwd - Dit word ons eerste kindje! - Ik werk fulltime en ga waarschijnlijk 4 dagen werken na de bevalling - Mijn man werkt ook fulltime (elk weekend) en heeft elke maandag en dinsdag vrij - We hebben een 5-kamer eengezinswoning met tuin - We hebben alle verre (rond)reizen gedaan die we wilden doen. Als we weer gaan nemen we ons kind gewoon mee!