Hoi, Ons dochtertje van bijna 3 jaar zit nu nog in de Max Way. Omdat vooral de wat langere ritten nog steeds behoorlijk dramatisch kunnen zijn (veel huilen, krijsen, misselijk, spugen) willen we nu toch gaan overstappen op een voorwaartse stoel, ook in verband met onze vakantie in augustus waarbij we wel weer een aardige rit moeten maken. En dat huilen, krijsen en overgeven is ook niet echt bevorderlijk voor onze verkeersveiligheid. Het valt mij alleen op dat de keuze in een groep 1 stoel op voor ons nu heel erg beperkt is. Ik wil echt nog een stoel met een 5-punts gordel (werd hierom al weer heel raar aangekeken door de babypark, want dochter kan best al op een stoelverhoger...), maar qua lengte zit ze bijna overal al wel op de max. Wie weet welke groep 1 stoel het langst met 5-punts gordel kan worden gebruikt? We hebben de Romer Evolva geprobeerd, dit leek voor nu nog wel te passen, maar voor hoelang is dan de vraag.. De Romer Trifix leek ook best lang mee te kunnen, maar helaas hebben wij geen bevestigingspunt voor de top tether. Dochter is nu trouwens 97/98 cm lang schat ik. Gr. Poemi
Als jij een voorbeeld hebt van een GOEDE groep 2 stoel, graag Bij de babypark kwam ik niet heel ver in ieder geval
ja ik weet niet wat jij onder goed vind vallen..? maar deze zou nog een tijdje mee moeten gaan... Römer Advansafix 2015 Chili Pepper | Römer Advansafix | Baby-Dump
Daar had ik al voor zitten kijken maar is helaas met top tether en daar hebben wij geen bevestiging mogelijkheid voor. Dat maakt de zoektocht toch helaas wat lastiger
Met harnas is, naast de stoel die hier boven wordt genoemd, de enige stoel die je voorwaarts gericht tot 25 kg. mag gebruiken, de Britax Romer Two Way Elite. Deze zou je dan kunnen gebruiken tot ze 4,5 jaar is. Daarna kan ze veilig op een verhoger (groep 2/3 stoel).
Die Evolva is toch de multitech 2, maar die dan alleen voorwaarts kan (multitech kan beide kanten op). Die hoofdsteun kan echt behoorlijk hoog. De multi tech zou de stoel zijn waar de kindjes qua lengte nog met langst in zouden kunnen. Ik zou anders britax eens bellen. Zweedse site: CarSeat.se - Britax Multi Tech 2 Er staat: It will will keep most children comfortably rear facing to 5+ years and forward facing to 7 years or more. Multi Tech keeps children rear facing longer than any other seat in the world due to its expandable seat shell and high rear facing weight limit. De multi tech 2 mag je wel tot 25 kg voorwaarts gebruiken met de gewone gordel. Zie de site: CarSeat.se - Britax Multi Tech 2 Certified forward facing 9-18 kg. (20-40 lbs) with harness Certified forward facing 15-25 kg (33-55 lbs) with seat belt Dus vanaf de 18 kg kun je deze stoel nog als verhoger gebruiken. Op deze manier is de stoel niet zo duur te noemen (325 euro) PS: 97-98 cm is toch helemaal niet zo lang? Ik ga eens kijken hoe groot mijn dochter is met 2,5 jaar (kledingmaat 92-98). Want de hoofdsteun van onze multi-tech 2 kan echt nog een heel stuk hoger. Hij staat op de één na laagste stand nu. Hier staat foto's van laagste en hoogste stand multi tech en evolva: MULTI-TECH 2, autostoeltje van BRITAX RÖMER en EVOLVA 1-2-3 plus
De cybex komen toch ook heel goed uit de test? Wij zijn aan het inlezen op een cybex pallas m fix maar er is ook een pallas fix die kost bij bol.com nu 189.- in het zwart en naar mijn lezen, zijn ze goed getest voor een voorwaartse stoel?