Hier hoeven schoenen niet uit, echter wanneer mensen weten dat de schoenen niet schoon zijn.. Trekken ze ze toch uit zichzelf uit. (Sneeuw, zand oid) Dat is ook hoe ik het bij anderen doe en vind dat eigenlijk ook vanzelfsprekend. Als ik op bezoek ga en er wordt gevraagd of ik mijn schoenen uit wil doen doe ik dat gewoon. Heb vaak wel een extra paar sokken in mijn tas. Sloffen of sokken draag ik gerust van familie of goede vrienden.
Ik heb niet alles gelezen! Wij doen thuis nooit de schoenen uit, visite hoeft dat dus ook niet. Ik ken eerlijk gezegd ook geen mensen waar ik mijn schoenen uit moet doen (ik vraag dat ook nooit trouwens). Heel eerlijk gezegd zou ik raar opkijken als het mij gevraagd werd, maar dat komt omdat het geen gebruik is bij mij in de familie/vriendenkring. Mijn man zou er grote problemen mee hebben, omdat hij last heeft van zweetvoeten. Hij wast na het werk thuis eerst zijn voeten en trekt dan schone sokken/slippers aan. Ik vind schoenen in huis absoluut niet vies eigenlijk, ik stofzuig dagelijks en dweil regelmatig. Ons kleintje loopt thuis wel op blote voeten en ligt en kruipt op de grond, toch vind ik dat niet vies in combinatie dat ik altijd schoenen draag. Misschien ben ik dan een viespeuk...
Ik vraag me dan af bij de dames die thuis dus de hele dag hun schoenen aan hebben, worden jullie dat niet zat dan? Ik vind het na een tijdje vaak niet meer lekker zitten, ik heb liever van die zachte sokken (vooral in de winter) of sloffen en s zomers blote voeten. Hoe doen jullie dat dan, als je aangekleed bent gelijk schoenen aan en als je naar bed gaat pas weer uit?
Dat vraag ik me ook af ja.Ik loop ook het liefst op sokken of blote voeten. Zodra ik thuis ben gaan de schoenen uit..heerlijk! Ik zou het ook niet raar vinden als mensen aan me vragen of ik m'n schoenen uit zou willen doen. In sommige landen is dat heel normaal en krijg je een lekker paar slofjes aangeboden. Niks mis mee in mijn ogen en je vloer blijft lekker schoon.
Ehm, ja. Tenzij ik gedurende de dag van outfit verwissel, dan verwissel ik vaak ook van schoenen. Draag ik hele hoge hakken, dan wil ik ze 's avonds nog wel eens uit doen, maar meestal heb ik daar eigenlijk geen behoefte aan. Ik denk dat als je schoenen na een tijdje niet meer lekker zitten, dat ze dan misschien gewoon niet zo goed passen.
Hier mag iedereen binnen met schoenen. Manlief loopt hier meestal ook met schoenen of sandalen, ikzelf meestal op sokken of oversokken. Wel onpraktisch als ik effe de tuin in wil (ik ben allergisch aan Croc-toestanden). En ik weet zeker dat als ik ooit anders zou zeggen, mijn vader rechtsomkeer maakt en nooit meer terugkomt. Ik krijg al 20 jaar te horen hoe vreselijk "vuil" hij het vindt dat ikzelf binnen op sokken (of oversokken) rondloop. Tot - de tijd dat ik thuis woonde - straf als ik het deed toe. Mijn schoonbroer - de broer van man - verplicht het overigens bij hem thuis en het is één van de redenen dat er bijna nooit iemand komt van de familie. Mijn schoonmoeder vindt het immers ook idioot belachelijk en ook mijn partner trekt elke keer een vies gezicht. Als het echt moet, doe ik het overigens zelf wel ... maar al dat geklooi met nestels en dergelijke en meestal niet eens een stoel om op te zitten om ze nadien terug te kunnen aandoen (ik kan echt geen schoenen al staand aandoen) ... erger me er elke keer inwendig aan.
Hmmm ik heb gewoon hele gevoelige voetjes... Alleen sandalen hou ik binnen nogal eens aan. Tot ergernis van manlief want die vindt dat dus vies. Zeker als ik op en neer naar de tuin aan het lopen ben. Wat ik op zich nig wel snap maar als ik in de tuin bezig ben ga ik niet steeds schoenen aan/uit doen als ik iets van binnen nodig heb. En slippers zijn dan vaak net niet practisch.
Ik zou het wel raar vinden als het gevraagd wordt maar dat komt omdat ik in mijn omgeving niemand heb die thuis geen schoenen aan heeft. Ik zou uiteraard gewoon mijn schoenen uitdoen als de gastvrouw dat graag wil want het is haar huis. Ik zou de volgende keer zelfs sloffen meenemen, geen probleem. Ieder huis zijn eigen regels, niks mis mee ik pas me wel aan
Euh nou mijn schoenen passen prima hoor Ik vind het gewoon irritant schoeisel aan mn voeten de hele godganse dag. Lijkt me ook niet goed voor je voeten.
Ik zou dr ook helemaal gek van worden, kan me er ook niks bij voorstellen meteen de schoenen aantrekken s ochtends. Hier gaan ze pas aan zodra ik weg ga en meteen uit wanneer ik thuis kom, voor kinderen hetzelfde.
Immuun technisch gezien zou ik zeggen , lekker aanhouden .. Kinderen op boerderijen hebben veel minder vaak allergieën omdat daar niet zo klinisch wordt geleefd ... Ik vind het persoonlijk dus een beetje overdreven
Same here! Bij ons heeft het weinig met hygiene te maken. Ik vind het gewoon niet lekker zitten. Daarbij, als ik ontspannen op mijn bank wil zitten zal ik toch mn schoenen uit moeten. Of zitten jullie dan ook met je schoenen op de bank? En zo kan ik nog wel tig redenen bedenken waarom ik liever mn schoenen uit heb. Neemt niet weg dat ik ze nooit aan heb binnen.
Ik vind het ook overdreven. Sta echt ervan te kijken dat sommige meerdere keren per dag stofzuigen en iedere dag dweilen . Daar heb ik helemaal geen tijd voor!!! Stofzuig max 2x per week en dweilen 1-2x per jaar. Als de vloer vies is pak ik een wegwerpdoekje en veeg daar de viezigheid mee op.
Ik heb allerlei allergieën als ik niet elke dag stofzuig word ik ziek... (om even voor mezelf te spreken)
Hihi ik zie t helemaal voor me Niet echt charmant nee.. Wij vieren geen verjaardagen dus hebben eigenlijk ook nooit mensen die chique gekleed komen. En anders had ik voor die dag wel een uitzondering gemaakt. Stofzuigen en dweilen moet je altijd nadat je het huis vol hebt gehad (dat is bij ons heel vaak, elke week wel visite), maar het gaat me er vooral om m'n vloerkleed dat ik dan vies vind. Want die maak je niet zomaar even schoon. Maar het is maar wat je gewend bent
Maar dat vloerkleed kun je dan bijv ook even weg halen met een verjaardag toch? Ik heb met verjaardagen mensen hun schoenen altijd aan laten houden.
1-2x per jaar dweilen? :0 is het water dan niet pikzwart? Ik dweil elke week en dan is het water al flink vuil (en dan wordt hier dus nooit met schoenen gelopen, hebben ook geen huisdieren) Elke dag stofzuigen red ik ook niet, maar zou hier met z'n vijven in huis geen overbodige luxe zijn.. Doe het nu om de dag..
Ja dat zou ook een goede oplossing zijn ja. Maar voor die ene dag zou ik dan niet zo moeilijk doen denk ik.
Precies hier t zelfde mn ogen zwellen op als er teveel stof ligt. En ik sla echt wel eens een dagje over met dweilen, en er zijn ook wel eens dagen dat ik maar 1x stofzuig. Maar meestal toch meerdere keren per dag. Naast allergie vind ik t niet lekker voelen als ik kruimels onder mn voeten/pantoffels heb. Bij angel zou ik dus absoluut niet mijn schoenen uitdoen, dan worden mijn schoenen van binnen gewoon vies