Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahaha nou ik doe het 1x p.d maar idd ook die kruimels onder mn voeten ik kan daar niet tegen brrr hahaha. Word ik altijd helemaal gek van:)

Daarnaast moet ik dus vanwege mn allergie voor huisstofmijt als ik dat niet doe word ik benauwd en kan ik hele erge aanvallen krijgen...

@Zawjatu Ja zo deden mijn ouders het altijd, weet ik nog van vroeger. Maar als het je voor die ene dag niet uitmaakt ook goed toch?:)
    Maar als het een wit kleed is zou ik hem toch weg halen hahaha:D;)

2. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hier moet ik wel iedere dag zuigen, we hebben een enorme (dinosaurus) Duitse herder hahaha bakbeest van 50 kg, en die vind het erg leuk om overal z'n haren neer te leggen :D.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier ben ik het wel mee eens. Ik stofzuig overigens wel iedere dag ('s ochtends meestal, kost me 10 minuten), omdat wij een hond hebben en als Eva over de grond schuift, vind ik het niet fijn als ze helemaal onder de kruimels en hondenhaar zit en een zwarte buik ;) (t-shirt dan he ... voordat mensen denken dat mijn dochter bloot over de grond schuift). Dweilen 1 a 2 keer per week.

Maar ik ga er zeker mijn schoenen niet voor uitdoen.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Jakkes. Dan zou ik binnen slippers of slofjes meenemen.

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    #205 Bootsje, 16 aug 2014
    Laatst bewerkt: 16 aug 2014
    1 a 2 keer per jaar dweilen? serieus?
    dat vind ik echt te goor voor woorden!!

hier wordt meestal iedere dag gestofzuigd, soms eens een dag niet.. en zeker om de dag dweil ik de vloer.

ontoppic...

bij turkse, marokkaanse, bosnische etc mensen vind ik het geen probleem om mijn schoenen uit te doen...
    maar om de een of andere reden vind ik raar als ik dat zou moeten doen bij nederlandse mensen... maar dat is dan gewoon even wennen.. kom ik vaker bij deze mensen dan zal dat vast ook wel normaal worden..

dat ik het raar vind, betekend niet dat ik het niet wil doen hoor..
    hun huis, hun regels!

6. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Als iemans mij vraagt mn schoenen bij hem/haar thuis uit te doen...ach waarom niet? Kleine moeite.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik ben geen schoonmaakmiep maar 1-2x per jaar dweilen? Stofzuigen doe ik als het nodig is, soms is dat 1x per drie dagen, soms 3x op 1 dag.
    Zelf doen we onze schoenen uit, boerderij dus je loopt veel troep naar binnen maar als er mensen komen, mogen die kiezen (tenzij het regent) Ik geef aan dat we het zelf wel doen maar dat ik toch stofzuig dus dat beetje extra viezigheid maakt ook niet uit.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Tsja ik heb geen dieren in huis. En nee mijn vloer is echt niet vies hoor. Daarnaast hebben wij hele slechte ervaringen met laminaat dweilen!! Als dochter knoeit pakken we een doekje of theedoek en vegen het gelijk op.

Maar goed ieder moet doen wat ie wil. Ik heb geen poetsfiemel en zal hem nooit krijgen!

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Wij hebben ook geen huisdieren hoor (nouja nu wel vissen...)
    Maar ik vind het al smerig als mijn sokken zwart worden en dat gebeurt echt wel als je maar 1 tot 2 x pj dweilt en zo weinig zuigt.

Hier overigens ook laminaat en geen enkel probleem hoor zolang je maar met een microvezeldoek dweilt en en liever geen alles reiniger

10. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Wij hebben altijd de schoenen uit, dochter loopt af en toe eens door... Maar als ik twee dagen niet gedweild heb is mijn vloer bagggerrr vies aan het dweilwater te zien en normaal dweil ik elke dag dus het kan geen opstapeling zijn.... Kan me niet voorstellen dat je vloer er niet smerig uit ziet na een half jaar niet dweilen.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Serieus?!:$ wij hebben thuis geen schoenen aan en toch stofzuig ik elke dag. Er zit allemaal viezigheid zoals kruimels, etensresten als semih heeft gegeten, knoeien etc. en dweilen doe ik minimaal 1x per week.
    Sorry maar vind 1-2x per jaar dweilen wel goor.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij hebben binnen nooit schoenen aan, verschrikkelijk 'gevoel' om met schoenen binnen te lopen. Bezoek wat hier vaak komt weet dat wij liever hebben dat ze de schoenen uit doen en doen dit dan ook. Betreft stofzuigen en dweilen gebeurt hier twee keer per dag. 1 á 2 keer per jaar dweilen is echt schrikbarend weinig! Blugh

13. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    tussen een poetsfiemel hebben en een vieszak zijn zit nog veel verschil hoor...

je kan echt niemand wijsmaken dat jouw vloer schoon is.. dat kan echt niet als je 1x in de 6 maanden doet dweilen.. even de viezigheid opruimen met een theedoek maakt jouw vloer niet schoon..

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Getver. Ik vind niet snel iets smerig maar dit toch echt wel, sorry. :$ Serieus, 1-2 PER JAAR dweilen dat is gewoon ranzig dan heb je echt geen schone vloer ook al maak je dat jezelf wijs. :)

Hier stofzuigen ze 2x per dag en wordt er 1x per dag goed gedweild. Dan nog wekelijks met de stoomreiniger overal schoonmaken. Toegegeven ik hoef het niet zelf te doen, maar ik zou zelf toch echt minimaal elke dag stofzuigen en om de paar dagen dweilen of vaker waar nodig. Tenzij je een kast van een huis hebt hoeft dat niet lang te duren....;)

15. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Bij ons is het ook normaal om de schoenen uit te doen mijn man komt van het kamp dus als hier een verjaardag is heeft iedereen ook gewoon de schoenen uit ligt er een hele berg bij de deur haha.
    Eerder had ik ook vloerbedekking dus vind ik het niet meer dan normaal om je schoenen uit te doen, nu heb ik laminaat dus ben iets makkelijker nu als ik even snel nog wat moet pakken ofzo maar met verjaardagen gaan de schoenen gewoon uit. Ik dweil en stofzuig ook gewoon iedere dag sowieso voordat ik mijn dochtertje op de grond zet ook al loopt ze al dus smorgens eerst ff in de box en dan pas eruit loop zelf de hele dag op blote voeten dus elke ochtend stofzuigen en dweilen vind ik wel zo fris en meestal na het eten ook nog ff vind het irritant als ik kruimels enzo onder mijn voeten voel.
    En 1 a 2x p.j dweilen brrrr bah dat vind ik echt goor.....sorry 1 a 2x p.w. stofzuigen trouwens ook wij lopen zonder schoenen en dan word het al vies dus.......

16. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Het is denk ik wat je net gewend ben, wij dragen in huis ook geen schoenen.
    Kom ik bij andere dan weet ik waar het gewenst is om mijn schoenen uit te trekken en waar ik ze mag aan laten dan nog doe ik ze regelmatig uit omdat ik het prettig vind.

17. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Waaaaat 2 keer per jaar dweilen!!!!
    Ik moet eigenlijk elke dag dweilen maar meestal om de dag doe ik het en echt nodig.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nou idd getverderrie. ik dweil bijna elke dag. zo niet ziet het er hier na 3 dagen niet uit met 3 kids. 1x per jaar? hoop dat dit een typefout is:)

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uhm, schoenen uit vind ik geen probleem. Maar ik zou het wel een beetje raar vinden als ik sloffen van iemand anders aan 'moet'..?

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ligt aan de vloer of er gedweild moet/kan worden..
    In mijn vorige huis lag er siergrind, dat dweilde ik ook nooit. En boven vloerbedekking.
    Nu tegels beneden, dat ben ik wel van plan te gaan dweilen (maar niet iedere dag) en in de woonkamer hout, lijkt me vaak dweilen ook niet zo goed voor.

Deel Deze Pagina