Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Sloffen aan moeten? Dat gebeurt volgens mij nergens.. het is een optie. ;)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben het een beetje gewend, omdat ik als kind vaak bij Turkse gezinnen kwam. Ook bij Nederlandse kennissen, een boeren gezin, gaan de schoenen uit. Het is dus niet automatisch iets van buitenlanders.

Ik vind het dus niet vreemd. Persoonlijk loop ik graag op blote voeten of sokken, dus ik sla de sloffen, die mij in elk geval bij de Turken aangeboden worden, vaak af.

Hier thuis vragen wij ook aan het bezoek om de schoenen uit te doen, tenzij we een feestje hebben en veel man over de vloer hebben. Wij hebben ook een schoenenrekje met verschillende sloffen in verschillende maten in de gang. Ook mooie leren herenpantoffels, zodat de stoere mannen zich niet hoeven te schamen. :p

Ik heb het nog nooit gehad, dat iemand weigerde de schoenen uit te doen. Ik zou dat vreemd vinden, en onbeleefd, maar ik zou ze niet verplichten om het toch te doen. Dat vind ik dan weer ongastvrij. Ik heb wel een vriendin, die haar eigen sloffen mee neemt.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben ook vloerverwarming, maar de vloer is niet altijd warm. Als de kamer namelijk goed op temperatuur is, dan hoeft er niet bijgestookt te worden. Voor sommigen is dat geen probleem. Ik vind het bijvoorbeeld niet erg. Maar wij hebben dus wel sloffen is verschillende maten.

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Als mensen het (onverwachts!) zouden vragen, dan zou ik wel uit respect/beleefdheid mijn schoenen uit doen, maar ik voel me er niet prettig bij. Ik ben een echte koukleum en houd daarom liever mijn schoenen aan (die ik netjes veeg voor binnenkomst). Sloffen van andere mensen aantrekken vind ik ook niet fijn, dus dat zou mijn beleving niet positiever maken ;)

Aan de andere kant: zou ik het van te voren weten, dan zou ik er echt geen problemen mee hebben om mijn eigen sloffen mee te nemen.

Deel Deze Pagina