Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Gewoon die schoenen uit, wel zo netjes!
    En pantoffels nee hoor, die draag k thuis ook niet.
    Niet te moeilijk denken.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het niet raar.. En dat komt omdat onze vrienden vaak een boerderij en hier is het normaal dat je je schoenen uit doet.
    Die jongens en meiden doen hier hun schoenen uit zinder dat ik het vraag..

Als je schone schoenen hebt vind ik het niet erg, maar vieze schoenen en klompen gaan gewoon uit.
    En met schoenen niet op de bank of op de tafel ofzo..

Zelf vind ik het ook schoner om schoenen uit te doen.. Ik doe ze overal uit.

3. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Bij mijn beste vriendin en bij mijn buurvrouw moeten ook de schoenen uit. Ik vind het geen probleem. Heb altijd sokken in mijn tas als ik na de buuf toe ga. Bij mijn vriendin heb ik gewoon mijn eigen sloffen staan en mijn eigen slippers....

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het maakt mij allemaal geen hol uit, haha.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik vind het echt niks. Ik moest laatst bij mijn buurvrouw mijn Uggs uit doen waarin ik dus met bloten voeten zat. Toen ze dat zag kreeg ik haar man's sloffen aan die nat waren van het zweet. Jeemig wat goor was dat. Ik ken haar niet zo goed maar ik mocht niet op mijn blote voeten van haar maar dan nog geef je toch schone sokken of zo. Ik kom daar gewoon NOOIT meer. Heb wel 3 x mijn voeten gedesinfecteerd.

Bij mij thuis ligt donkerbruin glanslaminaat van 2005, hier doen we dus geen schoenen uit, ook het bezoek niet. Ik wil geen zweetafdrukken op mijn vloer van mijn familie, laat staan visite. Als ik witte vloerbedekking thuis zou hebben zou ik het een ander verhaal vinden maar nee.

Als ik het van iemand weet waar ik op bezoek ga dan neem ik sloffen mee. Maar op dat bezoekje naar de buurvrouw was ik niet voorbereid....niet normaal wat je dan aan iemand vraagt....

6. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Charlie, zij wilde ook geen zweetvlekken en daarom kreeg je ws pantoffels.
    Onzin dat je dat raar vind, haa rhuis haar regels, je had ook kunnen zeggen ik loop wel even terug voor sokken...

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja maar je bied iemand niet ranzige natte sloffen aan van je man. En ik weet van hun dat ze 1 x in de 3 weken de vloer doet...daarbij heb je in Uggs geen zweetvoeten...

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.294
    11.059
    113
    Hier in principe schoenen uit, maar niet super strikt. We hebben wel van die overslofjes die je ook in het zwembad hebt voor heel vieze schoenen van werklui ofzo. Mijn opa en oma houden hun schoenen wel aan, de meeste anderen doen ze uit. Wij lopen zelf voornamelijk op blote voeten. Ik merk duidelijk dat we in de zomer, als we buiten slippers dragen, veel meer vuil mee naar binnen lopen dan in de andere seizoenen.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Schoenen uit prima, door m'n dystrofie vind ik schoenen sowieso niet lekker zitten, andermans sloffen aan moeten heb ik meer moeite mee...

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Zo raar is dat niet hoor ... het kdv heeft het ook bij ons (alleen op de babygroep overigens, de overigen groepen mag ik gewoon met mijn schoenen naar binnen).

11. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ja, als ik voor het werk inderdaad op controle bezoek ga in bv. zwembad of crèche draag ik ze ook. Maar zie me al gezellig op de koffie met mijn blauwe plastieken overschoentjes :D

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja prima geen probleem.

Ik wil ook wel op sokken...

Meestal neem ik mijn eigen sloffen mee als ik weet dat mensen graag willen dat je je schoenen uit doet.

13. lydian

lydian Niet meer actief

Wij hebben thuis ook altijd de schoenen uit, vind ik heerlijk fris.
    Aan visite durf ik het eigenlijk niet te vragen dus is het net of ze het uit zichzelf aanbieden ja of nee.. Vind het wel erg prettig als ze de schoenen uit doen. Vind het een vies idee als ze bijv. door de hondenpoep zijn gelopen en dan lekker over mijn vloer heen lopen.. Brr...

14. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zou het helemaal niet erg vinden, maar dan zou ik het wel graag van te voren willen weten, want dan neem ik (zeker in de winter) lekker mijn eigen sloffen mee.

Ik vind sloffen zelf ook veel fijner zitten dus helemaal niet erg ;) , maar ja ik ben niet zo moeilijk eigenlijk dus ja.

15. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hier moeten de schoenen uit
    mijn huis mijn regels

16. JNS25

JNS25 Niet meer actief

* komt weer uit de schuilkelder* ;)

Bedankt voor de reacties!

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben altijd de schoenen aan. Ik ben ook nog nooit ergens gevraagd om m'n schoenen uit te doen. Zou me er ook nog eens onprettig bij voelen want in sommige schoenen heb ik best zweetvoeten.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Trust me ... in mijn geval echt veel beter dan schoenen uit hoor ... ;)

19. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Dat geloof ik graag :D wie weet haal ik wel een pakje in huis, voor vrienden met vieze stinkvoeten en vieze zandschoenen :D

Ik denk trouwens dat veel bezoek het uit zichzelf doet. Als wij bij mensen gaan voor een feestje die zelf schoenen aan hebben, zal ik ook mijn schoenen aanhouden, lopen die mensen zelf op sokken of sloffen, dan doe ik mijn schoenen ook gewoon uit.
    Ik ontvang bezoek dus ook standaard op blote voeten, sloffen of sokken :cool:

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nee vind ik niet fijn. En ik denk de rest nog minder:)

Ik kan wel eens zweetkakkies krijgen:D

Deel Deze Pagina