Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben thuis altijd onze schoenen uit, vind dat zelf niet meer dan normaal en ook lekkerder zitten. Van huis uit allebei zo gewend.

Visite vraag ik echter niet of ze hun schoenen uit willen doen, hoewel ik liever niet heb dat ze met natte schoenen naar binnen lopen. Ik laat dat echter afhangen of iemand vraagt of de schoenen uit moeten of niet. Ik stofzuig eigenlijk altijd als de visite weg is (sowieso moeten we iedere dag stofzuigen met 3 katten) en dweilen doe ik zo nodig ook meteen.
    Als de visite naar boven wil (vooral toen we net verhuisd waren wilde iedereen het ook boven zien), dan vraag ik meestal wel of ze hun schoenen uit willen doen. Ik vind dat wat hygienischer op de slaapkamers.

Zelf vraag ik trouwens wel bijna altijd of ik met schoenen aan mag doorlopen en ik vraag het standaard als ik vieze of natte schoenen heb. Zou trouwens geen sloffen van iemand anders willen dragen;) Neem dan zelf wel sloffen of sokken mee als ik het van te voren weet. Heb er geen problemen mee om mijn schoenen uit te moeten doen bij iemand anders.

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind het geen probleem maar het is wel prettig wanneer mensen dat even aangeven van te voren. Kan ik er rekening mee houden met keuze van mijn sokken ;)

Overigens hebben we hier het eerste jaar ook gevraagd of mensen de schoenen uit wilden doen. Net een laminaatvloer er in en buiten nog overal van dat scherpe zand (nieuwbouwwijk).... geen goede combi.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik doe ze met liefde uit maar zin heeft het niet altijd.. kan de banden moeilijk onder mijn rolstoel weg halen . haha

Als ik op mijn krukken naar binnen moet wil ik ze ook best uit doen maar ik zal eerst ergens moeten kunnen zitten om ze uit te doen en mijn krukken komen ook buiten op de straat.

Hoe lossen mensen dat op in andere culturen eigenlijk, waar het normaal is om schoenen uit te doen, met iemand die in een rolstoel zit/met krukken/rollator loopt etc?

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij dragen ook geen schoenen in huis. Ik loop zelfs het hele jaar door op blote voeten vind dat heerlijk (of het moet echt heel heel koud zijn). Vriendlief op sokken of blote voeten en stiefdochter heeft in de winter altijd sloffen aan die heeft namelijk altijd koude voeten.

Visite doet hier eigenlijk hun schoenen altijd uit. Heb het eigenlijk nooit hoeven vragen, misschien omdat ze weten dat ik het graag/liever heb. Alleen op een feestje blijven ze meestal aan omdat het dan altijd smerig wordt, vaak staat buiten de bier tap en dan is er geen ontkomen meer aan. Is hier ook altijd net een vuilnisbelt na een feestje alles ligt op de grond haha. Zal nu ook wel iets gaan veranderen want we roken niet meer binnen en zo met de baby ook niet meer met feestjes enzo. Maar goed zo vaak hebben we geen feestjes meestal 1-2 x per jaar.

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sommige mensen vinden het nu eenmaal niet fijn om mensen te ontvangen met schoenen aan. Vind het zelf altijd wel even een moment van: Okeej :)
    Ik doe het wel hoor... haha.. verder ook geen problemen mee al hoop ik dat ze dan wel gestofzuigd en gedweild hebben.. haha

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben opgegroeid op het platteland en daar was het gebruikelijk om je schoenen aan te doen, aangezien men op laarzen of klompen liep en driekwart van de dag doorbracht in de stal... ;) Dus dat vond ik best logisch. In het 'gewone' dagelijks verkeer met gewone schoenen en mensen die niet over een erf vol modder en mest banjeren vind ik het wat anders.

Ik vind het zelf bepaald onprettig om ergens mijn schoenen uit te moeten doen, zeker als ik dat niet van te voren weet. Ik wil zeker niet andermans sloffen aan en ik loop liever niet op blote voeten in andermans huis.

Vaak is vaste vloerbedekking voor mensen een reden om geen schoenen aan te willen binnen, maar ik vind vaste vloerbedekking een stuk onhygienischer dan een harde vloer waar mensen met schoenen op lopen, maar die je kunt dweilen. Verder ben ik sowieso niet van plan om smetvrezerig achter mijn baby aan te gaan hollen.. Een beetje viezigheid, daar krijgen ze weerstand van toch? :D

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou er geen problemen mee hebben, op een gegeven moment weet je toch ook wel bij welke mensen je je schoenen uit moet doen en kun je van tevoren rekening houden met sokkeuze.

Ik vind sloffen voor algemeen gebruik echt niet prettig dus dan loop ik wel op mijn sokken.
    Nu heb ik er zelf helemaal geen last van maar ik kan me wel voorstellen dat mensen met zweterige voetjes het niet zo geweldig vinden.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Grappig dat velen het een vies idee vinden om de schoenen uit te doen en in andermans huis op sokken te lopen, maar het niet vies vinden om met schoenen in een huis te lopen waarmee je van alles aangeraakt zou kunnen hebben.

9. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik zou het niet erg vinden en vooral als het buiten slecht weer is met regen en sneeuw enzo, dan doe ik ze graag uit. Zou het zelf ook niet fijn vinden als al die natte bende je huis ingelopen wordt. Maar dat komt voornamelijk voor met verjaardagen en ml en ik zijn beide in het voorjaar jarig dus eigenlijk nooit last van.

Moest trouwens meteen aan sex and the city denken aan die aflevering dat Carrie op kraamvisite gaat en haar ontzettend dure schoenen (Manolos) op een rek moet zetten en vervolgens haar schoenen er niet meer staan, heerlijke aflevering:D! A womens right to shoes ;)

10. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb als kind altijd geleerd dat als ik ergens op visite kom, ik automatisch mijn schoenen uit moet doen.
    Wat je thuis doet moet je lekker zelf weten, maar als je bij iemand op visite gaat, toon je respect naar hun en hun eigendommen. Ook omdat ik als kind, en als volwassene nog steeds eigenlijk, behoorlijk lomp was en met grote regelmaat hondenpoep, kauwgom ed onder mijn schoenen had :D

Zodoende doe ik dat nog steeds. Mijn sokken gaan toch in de was iedere dag.

Zelf vind ik het in mijn huis ook prettig dat mensen hun schoenen uit doen. In de gang staat een bankje waar ze rustig op kunnen zitten. Ik heb een schoenlepel (voor m'n omaatje) en een zak wegwerp sloffen van de Jysk. 2€ voor 10 sloffen ofzo.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Plastic zak om de wielen of babysokjes om de poten van je krukken :p

Voor mensen met een rolstoel, rollator of krukken maken ze gewoon een uitzondering hoor :)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik kan echt niet geloven dat blote voeten in uggs dag in dag uit wel lekker fris blijft, voor iemand eerder in dit topic.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik verzorg een indisch meis wat gehandicapt is en in een rolstoel zit. als wij binnen komen dan moeten we van die plastic overschoentjes aandoen of slippers die klaar staan.
    dochter die loopt op blote voeten maar de rolstoel mag wel gewoon de kamer en keuken in en zelfs mee naar boven, de slaapkamer in.

mmmm., eigenlijk wel krom. schoenen is onhygienisch maar de rolstoel mag wel overal komen:)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oke wel fijn om te weten. ik zou niet zo goed weten wat ik dan zou doen .. op mijn billen de kamer inschuiven is ook weer zo iets:D

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik doe ook automatisch m'n schoenen al uit als ik op visite ga, omdat ik dat zo van huis uit heb meegekregen.

En eerlijk gezegd zou ik het wel fijn vinden als mensen hun schoenen uit zouden doen, (want ik word er niet vrolijk van als ik zie wat ik op de stoep soms tegenkom) maar ik durf het toch nooit te vragen. Ik dweil iedere dag vanwege onze huisdieren, maar als ik weet dat ik mensen op visite krijg die met schoenen aan door huis lopen, stel ik het meestal even uit tot ze weer weg zijn.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja ze kan niet anders toch, moet dan maar iedereen met schoenen door het huis? Ik vind schoenen boven echt not-done, en zou de schade zoveel mogelijk beperken op deze manier.

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier doen veel mensen standaard hun schoenen uit. Eigenlijk alleen m'n eigen (oerhollandse) familie niet. M'n vrienden komen uit culturen waar je standaard je schoenen uit doet.
    Ik doe ergens anders ook m'n schoenen uit en heb dat liever ook in m'n eigen huis maar ik vraag er niet om.
    Sloffen van iemand anders hoef ik niet aan. Tenzij het echt winter is want ik ben nogal een koukleum :D

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

hahaha !! :D

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier idem. En wij doen het nu ook en vragen het aan onze gasten die het uiteraard geen probleem vinden. Zó veel frisser! :)

20. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Hier schoenen uit. Er kruipt een baby, niet uitdoen is niet welkom, dan lopen ze maar om naar de tuin. Komt er lekker gezellig uit, maar ik hou de vloer zo schoon mogelijk (als kan).
    Heb hier eigenlijk ook nooit problemen mee gehad trouwens.

Deel Deze Pagina