Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    jawel hoor, ze kunnen best anders. dochter kan nog lopen. rolstoel overal mee naar toe is puur gemaktzucht van hun kant;)
    en ik zeg toch niet dat iedereen maar met schoenen door het huis moet gaan?
    ik vind het vanuit hun gezien gewoon tegenstrijdig. vanwege geloof mogen we niet met schoenen door het huis omdat dat onhygienisch is maar die rolstoel die in de hondenparkjes komt en weet ik veel waar die word gewoon het hele huis door gered

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Schoenen uit, altijd in huis, zodra we de deur binnenstappen. Buiten dat ik het vies vind is het voor je voeten ook veel beter.

De enigen die hun schoenen wel aanhouden zijn werklui, reparateur van de wasmachine of CV ketel ofzo (want die zijn dat verplicht, veiligheidsschoenen) en mijn opa en oma van 80+ vraag ik het ook niet, die lopen al zo moeilijk.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Welk geloof hangen zij aan dan ?
    En is dat eerste gedeelte over gemakzucht sarcastisch bedoelt of niet ?

4. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk er juist van op dat er vele zijn die het raar vinden om de schoenen uit te doen. Heb ik altijd gedaan en vind het ook niet meer dan normaal aangezien je anders al het vuil van de straat in huis hebt. Bah! Gelukkig is het in onze vriendenkring ook normaal om de schoenen uit te doen. Misschien ligt het ook wel aan het land, Duitsland??

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    geen probleem met schoenen uit, maar ik ga geen ander schoeisel, waar ook andere voeten in zitten, aantrekken.

ik heb altijd mn schoenen uit binnen, waarom zou ik dat bij anderen niet doen. vind het zeer oncomfortabel zelfs, met schoenen aan!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij dragen geen schoenen in huis maar als je je schoenen wil aanhouden mag dat gewoon hoor.
    Bij anderen ligt het eraan: als ik pumps aan heb met zweetvoeten doe ik ze liever niet uit haha. Maar over het algemeen vind ik het geen probleem en zou ik ze op vloerbedekking sowieso wel uit doen (als mensen dat zelf ook doen)

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Wij dragen ook geen schoenen in huis. Ik zou het erg op prijs stellen als de visite dit ook niet doet. Meestal vragen ze bij binnenkomst aan ons of de schoenen aan of uit moeten. Daar krijgen ze open en eerlijk antwoord op.

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb gewoon schoenen aan in huis maar als mij elders gevraagd word mijn schoenen uit te doen doe ik dat. Ik zou alleen geen slofjes van anderen oid aandoen, maar een extra paar sokken ofzo meenemen, no problem.

9. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Maakt mij eerlijk gezegd niks uit of iemand met schoenen aan binnenkomt. Tenzij er modder onder zit ofzo. Ik heb een vriendin die daar wel heel strikt in is...schoenen bij de deur uit en daar heeft ze dan slippers voor de visite. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kneuterig staan als er allemaal visite is op hun sokken. Als wij een verjaardag hier hebben, rennen de kinderen toch in en uit, dus dweilen zal sowieso moeten daarna. Maar voor de mensen die dat frisser vinden, vinden jullie het dan niet vies als mensen met hun zweetsokken in huis rondlopen?

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

In principe doe ik mijn schoenen nooit uit, mocht het mij netjes gevraagd worden dan doe ik het uit fatsoen wel natuurlijk. Ik ga niet andermans sloffen aandoen, dat vind ik niet fris, dan loop ik liever op mijn sokken of blote voeten.

Mensen die vragen of je de schoenen in huis wilt uitdoen zijn meestal heel erg proper op hun woning dus dan is het niet zo dat je vieze voeten zou krijgen in die woning.

11. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij maakt het niet uit. Zeg er meestal ook niks van, behalve die keer dat een vriend van m'n man z'n zweetpoten op onze salontafel legde. Hij voelde zich erg thuis gok ik :)

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Hier hoeft niemand zijn schoenen uit maar het mag wel. ik ben niet bang van een beetje vuil en mn kinderen hebben daar ook nooit wat van gekregen. die kruipen buiten ook rond en eten ook een snoepje van de grond voor ik weet ( wat ze laten vallen) Slippers van een ander trek ik echt niet aan. gatverdarrie ( en dat na elke keer wassen geloof ik ook niet) ik zal bij iemand wel mn schoenen uitdoen als het gevraagd word maar leuk vind ik het niet. en als er bv een feestje is en loop ik daar met leuk jurkje aan en pumps en die moeten dan uit.... vind ik ook raar. trek dan dus volgende keer op zon feestje ook maar gewoon mn doordeweekse spijkerbroek aan hihi. Zal er verder niet van wakker liggen maar ik heb zelf zoiets.... stofzuiger dweil en klaar weer. beetje weerstand opbouwen

13. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Die van mij die eet dan nog geen snoepje van de grond, maar die dweilt zelf heel de vloer met zijn mond:D:D. Die lebbert letterlijk heel de vloer af, ben niet bang voor een beetje weerstand opbouwen verder hoor.
    Zodra wij een feest hebben of een verjaardag dan hoeft echt niet iedereen zijn schoenen uit te doen. Dat zijn inderdaad mijn uitzonderingen.

14. misa

misa Niet meer actief

Ik hou er zelf niet van om ze verplicht uit te moeten doen. Als dat wel de bedoeling is, vind ik het wel zo prettig om het van te voren te weten zodat ik sokken of pantoffels mee kan nemen.
    Er zijn wel vriendinnen waar ik ze wel eens uit doe en lekker met de beentjes op de bank zit.. ;)

Hier hoeven de schoenen ook niet uit, maar mag wel als mensen dat graag willen.
    Wij lopen veel op sokken en blote voeten hier, maar niet om het vies worden. Gewoon omdat we dat fijn vinden.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bij ons thuis moesten altijd de schoenen uit, ik mocht echt nooit met mn schoenen binnen. Toen ik wat ouder werd vond ik dat irritant en schaamde ik me, want overal mocht ik met mn schoenen naar binnen en zelfs naar boven:$:D

Wij hebben zelf onze schoenen meestal uit binnen, ik loop het liefste op blote voeten en stofzuig ivm allergie sowieso elke dag. Maar als er visite komt mogen ze de schoenen aan houden. Vriendjes van mijn zoontje vragen we de schoenen uit te doen, spelen vaak boven en dan vind ik dat gewoon niet fijn.

Als mensen vragen of ik mn schoenen uit wil doen dan doe ik dat wel, alleen slippers of sokken aan doen van een ander dat vertik ik. Dat vind ik zo vies:)

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind dat nooit erg. Zelf hebben we wel graag dat mensen hun schoenen uitdoen, maar ik vraag het niet. Als mensen het zelf aanbieden dan zeg ik wel altijd 'graag.'

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik vraag het niet, als mensen het willen moeten ze zelf weten.

Ik zou het opzich niet erg vinden als iemand het mij vroeg ware het niet dat ik zweetvoeten heb :)
    Dat heeft me wel eens hoofdbrekens gekost als ik ergens logeren ging.

18. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Met een verjaardag hoeft echt niet iedereen zijn schoenen uit te trekken.
    Maar als het regent of sneeuwt heb ik dat liever wel. Anders is mijn witte vloertje zo zwart! :) En boven is echt een moeten qua schoenen uit doen! Ik heb liever geen schoenen boven.

Wij zelf doen wel altijd onze schoenen uit. En een hoop mensen die hier over de vloer komen trekken ook hun schoenen uit.

Als ik er goed over na denk vind ik het zelf ook niet altijd leuk om mijn schoenen ergens anders uit te moeten trekken. Ik loop bijna altijd met blote voeten in ballerina's of in pumps. En ik vind het dus super vies om met mijn blote voeten op andermans vloer te lopen.

Nu zorg ik er gewoon voor dat ik altijd sokjes in mijn tas heb zitten!!

Bij een ander slofjes aantrekken begin ik niet aan.....Daarnaast zullen ze mijn maat niet hebben.... ( maat 35 ) :D

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik loop thuis bijna altijd op schoenen en zou het ook niet echt prettig vinden om ze ergens uit te moeten doen.
    Is me ook nog nooit gevraagd en wordt ook bij niemand gedaan die ik ken.

Wat ik niet begrijp... mensen die zeggen dat ze willen dat de schoenen uit gaan ivm kruipende kindjes.... kruipen die kindjes dan buiten ook niet op de stenen of het gras??

Als er bezoek is geweest die de schoenen aanhouden kan je toch even stofzuigen en dweilen daarna als je dat zo vies vindt?

20. beccie

beccie Niet meer actief

ik zou het niet erg vinden. maar ken eigenlijk niemand bij wie de schoenen uit moeten.
    maar zou het geen probleem vinden.

ik zou dan zelf wel iets meenemen. sloffen of dikke sokken ofzo ik heb snel koude voeten ;)

Bij ons hoeven schoenen ook niet uit. alleen mijn zoontje en zijn vriendjes moeten standaard de schoenen uit doen. want anders heb ik de hele zandbak steeds binnen. en dat doen ze ook netjes :)

Deel Deze Pagina