Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik vraag het niet. Maar als mensen liever op sokken of blote voeten hier lopen is dat prima. En eerlijk is eerlijk denk ook dat het schoner is om op sokken te lopen of bloten voeten of sloffen aan.

S-familie is het wel normaal je schoenen uit te trekken bij binnenkomst ik heb er aan moeten wennen was het niet gewent van huis uit maar vind het wel een beter idee kinderen ook altijd schoenen uit bij de voordeur scheelt al heel wat zand in huis;)

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik zou het niet erg vinden, wel vervelend als ik mijn zweet ballerina's aanheb haha dan wil je niet dat ik ze uitdoe.

Bij mijn ouders droegen wij binnen nooit schoenen maar bezoek mocht ze gewoon aanhouden. Mijn schoonouders en dus ook mijn man dragen wel altijd schoenen in huis. Ik vond dat echt heel raar! Wel is het zo dat ik meer het idee heb dat als je bij iemand op bezoek bent en je voelt je echt thuis dat je dan je schoenen uitdoet. Dat zit er bij mij een beetje ingebakken. Waarom weet ik niet.

Verder kan het mij weinig interesseren of iemand zn schoenen uitdoet als ze bij mij zijn. Hoewel ik er wel even van op keek toen 2 oud collega's op kraamvisite kwamen en bij de voordeur hun schoenen uit deden. Dat vond ik dan wel heel vreemd. ;)

3. pipootje

pipootje Niet meer actief

Bij ons is het wel schoenen uit eigenlijk, maar ik ga de visite niet verplichten, behalve als je vieze schoenen hebt, dan wil ik wel dat je ze uit doet want heb er geen trek in dat mn vloerkleed onder de bagger zit

Wij hebben wel als je zou willen pantoffels voor je, die wij speciaal voor de visite hebben gehaald:)

Zelf doe ik trouwens wel vaak automatisch de schoenen uit, behalve bij de mensen waarvan ik weet dat het echt niet hoeft, maar als ik zie dat jij geen schoenen draag dan doe ik ze zowieso uit

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ook al zou dat kind je nog kunnen lopen. Maar dat je jij je afvraagt wat het verschil is dat lijkt mij duidelijk het kind zal wel een rolstoel hebben voor een bepaalde reden en logisch dat de ouders daar wel een uitzondering voor maken. Wat jij gemakzucht vind zijn wel je cliënte waar je nu best wel negatief en beoordelend over praat.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here!
    En onze witte vloer is voor veel mensen een uitnodiging op zich om de schoenen uit te doen.

6. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Nee hoor! Ik doe m'n schoenen vaak zelf al uit..
    Wel vind ik t raar om andermans sloffen aan te doen, niet echt fris!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik houd liever mn schoenen aan. Maar als men het vraagt doe ik ze gerust uit. Vind het alleen niet fris als je bijvoorbeeld geen sokken aan hebt, maar andermans sloffen vind ik echt smerig en zou ik echt niet doen!

Hier hoeft visite dat niet, ga ook niet aan mn opa en oma ofzo vragen hun schoenen uit te doen, vind ik dan weer niet zo netjes. Ik dweil na een verjaardag wel weer , verder komt er niet zo veel visite.

8. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    jou huis jou regels , bij mij hoeft het niet maar als iemand dat liever heeft doe ik het graag is hun huis

wij doen zelf ook eigenlijk altijd schoenen uit maar loopt gewoon lekkerder en voel je echt thuis maar visite nee die hoeft dat niet te doen , bestaat de stofzuiger en dweil voor :)

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Man en ik dragen thuis geen schoenen. Alleen als we bijv, boodschappen hebben gedaan en snel de tassen in de keuken zetten. Dan meteen terug om slippers aan te doen.

's Zomers mag iedereen zijn schoenen aanhouden, de deur staat dan toch altijd open en er waait wel eens wat naar binnen. Dus stofzuigen doen we elke dag, en na visite nog eens.

's Winters moet iedereen wel de schoenen uitdoen met al die regen en sneeuw. Wij nemen bij familie altijd al slippers of sloffen mee voor daar, zit veel lekkerder.

Nu met de kleine die kruipt zijn we wel strenger hierin.
    Ze kunnen op sokken lopen, of slippers/sloffen krijgen. Die zijn alleen van hun en worden daarna weer opgeborgen. Of dragen hun sloffen van thuis dus. Voor honden ligt een handdoekje klaar voor na de wandeling door regen en sneeuw.

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

* Pakt er een stoeltje bij en gaat er naast zitten * :D

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

ach iedereen mag doen wat ie wilt. Sommigen trekken ze zelf uit, anderen houden ze aan. Ik ga na het bezoek altijd met de stoomreiniger over de vloeren beneden en dan is er niets meer aan de hand.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier heb ik het liefste schoenen uit maar ik bied mensen dan wel dit Gastenpantoffels "Edelweiss" - online bestellen! daat jeb ik 3 setjes van dus gedragen is in de was en dan heb ik nog een aantal

Hoewel ik wel zo ben dat als ik nog niet gedweild heb die dag dan gewoon schoenen aan. Mijn kinderen en man en natuurlijk in zelf hebben nooit geen schoenen aan in huis

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij kan je je stoeltje weer inklappen, want er is niets aan de hand hier :cool:

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik zou het respecteren, maar het niet leuk vinden.
    Ook ik heb nogal last van zweet voeten, ook in slippers en ook alleen in sokken:(
    Laat mij dan maar liever met smurfenpootjes rondlopen;)

Edith ik zou het wel waarderen als je van te voren al aan zou geven dat de schoenen uit moeten als ik bij je kom. Dan kan ik iig nog wat maatregelen treffen.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij dragen zelf nooit schoenen binnen. Maar wij vragen het aan de visite niet. Of het moet echt beestenweer zijn.
    Soms zijn er wel mensen die uit zichzelf hun schoenen uit doen of die vragen of het moet (als ze zien dat wij dus op sokken of slippers lopen.) Ik vind het altijd wel attent als mensen het aanbieden. Het is een beetje afhankelijk van het weer (of type schoen) of ik "Ja graag" of "Nee hoeft niet" zegt. Maar zeker nu met een buikschuivende en rondkruipende baby vind ik het wel extra fijn als de schoenen uitgaan.

Ik zou zelf niet raar opkijken als mensen het vragen en het ook gewoon doen. Ook al heb ik soms wel zweetvoeten. Maar dat vind ik dan ook een beetje eigen risico van degene die vraagt om mijn schoenen uit te doen. :p

Ik heb me trouwens wel voorgenomen om kinderen die bij ons komen spelen gewoon te vragen / verplichten schoenen uit te doen. Laatst kwam er eentje binnen met poep onder zijn schoen. En ook niet alle kinderen zijn even netjes als het gaat om de combinatie schoenen en bank. En eigenlijk heb ik liever ook niet dat mensen met schoenen over de speelmat lopen. Volwassenen doen dat in de regel toch al niet, maar kinderen natuurlijk wel.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik denk dat ik me super ongemakkelijk zou voelen als ik van die rare slippertjes aan moest doen. Beetje t idee van bowlingschoenen.... voel ik me ook nooit fijn in haha

17. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik vind het niet prettig. Heb ik mijn hoge veterlaarzen aan moet ik ze uittrekken en weer aantrekken, meestal zonder stoel in de gang of dan heb ik mijn uggs aan die gigantisch naar zweet ruiken (1 paar wel die belanden ook in de prullenbak ander paar niks mee aan de hand)

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hoge veterlaarzen ? Wat moet ik mij daarbij voorstellen ? :p

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Thuis lopen we vaak zonder schoenen rond. Maar bij een ander vind ik het toch raar als ik mijn schoenen uit moet doen, zou het wel respecteren maar fijn vind ik het niet. Mensen hoeven bij mij dan ook hun schoenen niet uit te doen.

20. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Mwa ik heb er niet zo'n moeite mee mits de vloer ook gewoon schoon is. Liever hou ik ze aan maar zou er niet om weg blijven. Ieder heeft zo zijn eigen gebruiken.

Deel Deze Pagina