Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik vind het altijd een beetje raar en ook wat ongastvrij overkomen. Maar ik doe het natuurlijk wel gewoon. Sloffen hoeft van mij niet.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee ik vind het geen probleem. De sloffen hoef ik niet aan.
    Als ik regelmatig bij iemand kom zou ik wel m'n eigen slofjes meenemen.

Bij mij thuis moeten schoenen wel uit.

M'n dochtertje zit en kruipt vaak op de grond en doet vaak haar handjes in d'r mond. Als iemand het niet bevalt, jammer dan.

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik vind jouw huis, jouw regels..
    Bij de 1 geen schoenen aan binnen, bij de ander wordt binnen niet gerookt.

Als ze het daar niet mee eens zijn.. Tja dan niet.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Ik ben nog nooit ergens geweest waar ze me vroegen om me schoenen uit te doen, en ik zou me toch een partij raar staan te kijken als er ook nog sloffen voor me zouden staan.
    Als ik weet dat ik vieze schoenen heb, bijvoorbeeld als het geregend heeft en ik door de modder heb gelopen, doe ik m'n schoenen wel uit.
    Thuis loop ik meestal wel op schoenen

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij doen dat niet. Wij lopen wel op sokken om het ergste vuiligheid buiten te houden maar ook vooral omdat dat leuker is. Vind het niet leuk om binnen schoenen aan te hebben.
    Maar het bezoek houd gewoon de schoenen aan, doe ze aub niet uit want ik heb een voetenfobie! :p

Als het nu echt hard zou sneeuwen zou ik het wel vragen of als het zoals vorige week is dat de straat een rivier is dan mag je ze ook uit doen :p

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben altijd schoenen uit. Thuis bij mijn ouders deed ik dat ook nooit maar mijn man is turks en bij hun moet altijd de schoenen uit. Heb er zelf geen problemen mee en vind het wel lekker fris geen blubber enzo in huis.
    De turken doen zelf al hun schoenen uit omdst ze dat thuis ook doen maar bij nederlandse mensen (familie, klusjesmannen etc) ben ik daar makkelijker in en zeg ik altijd dat ze wel aan mogen houden. Tot ongenoegrn van mijn man maarja ik ga ook niemand opdringen.
    Oh en zelf heb ik er geen problemen mee, snap ook niet goed waarom het ongastvrij of raar is.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Dit dus!
    In mijn ogen komt het nogal raar over als je op een verjaardag komt en iedereen moet z'n schoenen uit doen! Dat is in mijn familie echt niet gebruikelijk. Alleen toen het een keer met kerst vreselijk sneeuwde gingen we op de sneeuwboots en hadden we een tas met onze nette schoenen bij ons. In de bijkeuken ff wisselen.

8. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Wanneer ik de hele dag bij iemand ben dan neem ik vaak mijn eigen sloffen mee. Hele dag met schoenen aan vind ik ook niks. Dit is vaak bij mijn eigen familie het geval. Bij een vriendin van mij moeten ook de schoenen uit, haar huis, haar regels dus dan doe ik dat. Dit is alleen niet bij haar verjaardag het geval, maar doe de daar al standaard uit.
    Ik zou het alleen wel raar vinden om bijvoorbeeld bij een verjaardag (van een volwassene, s avonds) te komen waar iedereen op sokken/sloffen loopt. Dan zou ik de volgende ochtend een keer extra dweilen.

9. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Dat snap ik, ik zal met een verjaardag ook echt niet verwachten dat er 25 man op sokken lopen. Dag erna stofzuigen en dweilen en het is weer schoon.

Maar als ik bezoek van bijv. een vriendin of mijn moeder krijg, zou ik het wel fijn vinden als zij hun schoenen uit doen.

10. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Niet slecht bedoeld hoor, maar als de mensen schoenen aanhadden dan zou je niet een extra keer dweileh? Ik vind schoenen die buiten door van alles lopen viezer dan sokken of sloffen. Ik dweil juist een extra keer als monteur of makelaar binnne is geweest met schoenen.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dit snap ik dus ook niet. Net alsof het buiten zo fris is, honden poepen/plassen toch ook overal op straat en op de stoep, afval wat er ligt te verrotten etc.

12. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier doet iedereen zijn schoenen automatisch uit (gewoonte) en heb dat ook het liefst. Vind schoenen gewoon smerig in huis, en al helemaal met kinderen die rond kruipen.. maar sowieso.
    Genoeg sloffen/huisslippers hier.

Bij een ander doe ik altijd mijn schoenen uit.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Ik denk dat ze bedoeld dat iedereen dan z'n schoenen aanhoudt, ze dan een keer dweilt ipv dat iedereen op sokken loopt en ze daarom dan niet hoef te dweilen. Dat is ten minste hoe ik m lees.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Oh en ik vind het geen probleem. Wil iemand dat ik mijn schoenen uit doe dan doe ik dat. Heb zelfs bij bepaalde cliënten waarvan ik weet dat ze het op prijs stellen dat ik het doe. Dan maar op m'n sokken op huisbezoek. :)

Vind het ook niet vreemd. Hier mag iedereen het zelf weten, behalve als ze naar boven gaan. Dan schoenen uit. Kinderen en ik doen wel altijd schoenen uit beneden.

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Prive zou ik de schoenen wel uitdoen mits het schoon is.
    Als ik voor mijn werk ergens heen moet doe ik mijn schoenen niet uit vanwege arbo technische redenen en mijn eigen veiligheid.

16. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Oh, dat zou ook best kunnen nu ik m nog eens lees :)

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Ja het scheelt natuurlijk wel of je werkzaamheden moet uitvoeren, ik verwacht ook niet van de stukadoor of de loodgieter dat ie z'n schoenen uitdoet bijv.

Ik voer meestal alleen gesprekken of bekijk de woning, dus dan is het geen probleem.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Wat vindt jij ervan als je ergens op visite komt en zij vragen om je schoenen uit te doen? Vervelend.
    En zou je het dan fijn vinden om sloffen aan te trekken? Nee

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.313
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vraag ook altijd of ze de schoenen uit willen doen. Hoef geen vieze schoenen op mn schone vloer. Mensen als mini shopaholic mogen van mij dan wegblijven. Mijn huis, mijn regels.

20. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Liever niet. Heb soms last van zweetvoeten en vind het dan niet fijn dat het misschien ruikt of je van die voetafdrukken op het laminaat ziet. Zou me niet prettig voelen en dan ook niet vaak terug komen.
    Sloffen doe ik niet aan, bah!

Deel Deze Pagina