Vragen aan visite om schoenen uit te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vraag het niet aan visite, wel als het nat weer is (sneeuw/regen)
    Zelf hebben wij wel altijd de schoenen uit, ik vind het namelijk niet zo hygiënisch.

Als ik verplicht schoenen uit zou willen hebben dan zou ik van die plastic slippers neer zetten in 3/4 verschillende maten.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik zou het zelf nooit vragen, zou het ook enigzins raar vinden als mensen het zouden vragen, maar als ik bij iemand op visite ga en diegene vraagt het, zou ik mijn schoenen natuurlijk wel uitdoen.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vraag juist zelf altijd moet ik mijn schoenen uitdoen?
    Hier willen wij het ook liever, vind het niet zo fris en dan kan ik 3 keer per dag stofzuigen en dweilen.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    geweldig dit soort topics die maar blijven terugkomen.
    Ik blijf me verbazen over dat het maar raar is om je schoenen uit te trekken terwijl ze wel hygiene met betrekking tot hun kinderen hoog in het vaandel hebben.
    Nee, met je schoenen allerlei rommel, bacterien etc van buiten naar binnen brengen en je kind er vervolgens in laten rondkruipen, dat is pas fris!:p

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het prima om schoenen uit te doen, sloffen van iemand anders vind ik niet fijn. Maar zonder schoenen vind ik ook prima.
    Ik vind het vaak ook wel gezellig, zonder schoenen :)

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Degene die het allemaal over rondkruipende kinderen hebben? kruipen die van jullie niet in het gras?buiten of op het strand dan? hoe doen jullie dat? ontsmetten jullie je kind dan helemaal snel voor ie zijn handje in zijn mond wil doen ofzo? echt ik zal wel een megarans bak zijn hoor maar gister bv laat mn zoontje zijn broodje vallen in de dierentuinen hij heeft het daarna gewoon weer opgegeten. heb wel effe gekeken of het toevallig dus niet op een vieze plek was gevallen natuurlijk ( nat of zichtbaar vuil) maar dit doet ie al 2,5 jaar en hij leeft nog steeds. ikzelf doe dat ook gewoon en ik leef zelfs al 30 jaar.

Tuurlijk worden hier ook handjes afgedaan als ze echt megavies zijn en zoals gister gaan ze uitgebreid in de douche na een dagje uit maar om daar heel de dag allemaal over na te moeten denken. pfff nee dank je

7. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Appels met peren vergelijken.
    Buiten is niet binnen. Binnen hoort het schoon en hygiënisch te zijn voor ons en voor de kleine. Maar dit is mijn mening.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Nee dat is geen appels met peren vergelijken. Of is het buiten minder erg als je kind bacterieen binnen krijgt dan binnen? sorry het is een oprechte vraag, geen vervelende kritiek. het is bij mij binnen ook schoon en hygienisch. maar niet steriel en ik hoef er ook niet te opereren.

9. Brightness2013

Ik let binnen minder op als buiten. Daar kijk je constant waar gaat ze heen, wat pakt ze. Ze mag van mij best lekker in de tuin of op het gras, maar dan wel met mij aan haar zijde, dalijk pakt ze kattenpoep of weet ik het:p

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt, mag in mijn woonland ook niet. Maar dan worden er van die plastic hoesjes over de schoenen heen gedaan, ideaal! :)

11. Brightness2013

Haha die heb ik ook in huis voor mijn ouders/familie.. alhoewel het bij ons thuis ook normaal was, andere familie leden houden hun schoenen liever aan..prima, maar dan krijg je er wel een hoesje omheen.:D

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Haha, ook een prima oplossing natuurlijk! :p

13. Koon

Koon Niet meer actief

Bij ons mogen schoenen aan blijven. Bij al onze vrienden/familie idem.
    En ik dweil er niet meer door...

14. Brightness2013

Ja toch, zo ben ik, in sommige's ogen, toch nog een beetje gastvrij :)

15. unknowable

unknowable Niet meer actief

Als hulpverleenster kom ik ook in woonwagen en daar moeten de schoenen ook uit. Dikke onzin naar mijn idee, want 'de wagen' is te goor om met je sokken rond te lopen.

Het is dus dat het bij mijn werk hoort, maar als ik bij vrienden thuis schoenen uit zou moeten doen ben ik daar niet erg gecharmeerd van..

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ook dat.
    ik vind schoenen in huis ook altijd zo van 'ik kom even en ga zo weer' staan.

17. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Vind ik ook geen probleem. Als kind moest ik thuis altijd mijn schoenen uitdoen, mijn ouders hadden lichte vloerbedekking. Tegenwoordig loop ik binnenshuis ook liever zonder schoenen. Al hebben wij laminaat en vind ik het verder geen probleem als er met schoenen op gewandeld wordt. Ik zou trouwens niet de sloffen van iemand anders aandoen, maar gewoon op sokken lopen. En ah... Ik vind het ook een stukje 'je aanpassen aan een ander huishouden'. Of zo. :p

18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik zie het probleem niet zo. Schoenen zijn geen rotsvast onderdeel van mijn identiteit. Mijn broek uit vind ik dan weer wat anders, dan ben ik zo weer weg.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou ik weet niet op welke woonwagen kampen jij komt maar (op een enkeling daar gelaten natuurlijk) waar ik kom is het altijd spik en span. Ik woon zelf niet meer op kamp maar bij ons is het bij iedereen schoon. Ook bij de kampen waar mijn familie staat....

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik denk dat mensen er niet blij van worden als ik mijn schoenen uit doe. De teenkaasgeur komt je tegemoet.:)

Op zich snap ik het idee erachter wel. Zelf vind ik het ook niet bepaald prettig als mensen met sneeuw of regenschoenen binnen komen. Kun je gelijk weer dweilen... maar ik zou dat nooit van onze visite vragen.

Deel Deze Pagina