Hallo iedereen, Heb een vraagje, 30 april ben ik uitgerekend van onze meid. Nu is het zo dat ze vanaf 1 februari, 2 dagen in de week naar het kdv gaat. Ze is dan zo'n 9 maanden oud. Nu zit ik erg te twijfelen. Zijn ze rond die leeftijd niet erg eenkennig. Straks krijg ik problemen met het wegbrengen Hoe oud waren jullie kindjes toen het voor het eerst naar het kdv ging? Groetjes Karin
Hoi Karin, Ik werk zelf in een kdv en mijn dochter zit op een kdv maar het maakt echt niet uit welke leeftijd ze zijn je zal het er ALTIJD moeilijk mee hebben. Kirsten ging toen ze iets meer dan 4 maanden oud was, er was toen plaats. Mijn mening is dat je ze het beste op jonge leeftijd kan laten wennen dan hebben ze het besef niet dat mama of papa weg is. Zodra ze ouder worden dan zijn ze er meer van bewust, nou dat is echt niet leuk om dan een kind op de groep te hebben die de hele dag om mama roept. Als ouder vind je het ook niet leuk als je kind huilt als je weggaat. De eenkennigheid is bij elk kind verschillend, Kirsten is net 11 maanden maar heeft er nog geen last van.
Onze dochter was 8 maanden toen ze voor het eerst naar het kdv ging. En ja, de eerste 6 weken was het brúllen, zowel bij brengen als bij halen. Maar dat was altijd snel over als we eenmaal weg waren. Dus vaak gingen we vrij snel weg. Verder was ze niet eenkennig ofzo hoor, alleen het was gewoon wennen. En ook zomaar ineens was het over. Toen wist ze wat er ging komen en wat er ging gebeuren en vond ze het prima. Voor ons geen reden om het een 2e keer eventueel anders te willen doen. Nu moet dat waarschijnlijk wel, omdat ouderschapsverlof voor m'n man iets minder handig gaat nu (en het scheelt ook best wel in salaris -wat we gewoon nodig hebben), maar anders hadden we bij een tweede weer hetzelfde gedaan. Vanaf een maandje of 8 naar het kdv.
Drie maanden, we hebben nooit problemen gehad en nu nog niet! Het hangt helemaal van je kindje af hoe het zal gaan. Mijn dochter is helemaal nog niet eenkennig geweest, wie weet valt het met jou kindje ook erg mee!
Mijn dochtertje was 4 maanden toen ze naar het kdv ging, en was toen al eenkennig. Nu word het minder moet ik zeggen.