Vragen bevalling opwekken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door butterfly89, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittje

    Kittje Actief lid

    28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen met welke keuze je dan ook maakt. Eigelijk is het geen keuze want je doet wat het beste lijkt voor jou kindje.

    Wij hebben deze keuze ook moeten maken. Wel om andere reden maar wij wilde ons kindje geen ellende aandoen en geen leven laten lijden die ons menselijk is. Ik ben met 23 weken en 5 dagen ingelijd en het was een hel. Veel pijn gehad en raad je ook zeker aan het je gemakkelijk te maken door een ruggeprik te nemen. Je krijgt het nog zwaar zat. Dat als je er voor kiest de zwangerschap vroeg tijdig te laten inlijden.
    Ik heb een pracht van een zoontje gekregen die nog 2 uur geleefd heeft. Nu ben ik weer zwanger. Nog maar heel pril
    Het is een zware periode maar zoals je al hebt kunnen lezen je staat er niet alleen in.
    Er zijn mensen die het al hebben mee gemaakt en je kunnen willen steunen.
    Ik kan je aanraden om mee te gaan mailen bij Lieve Engeltjes. Dit helpt mij enorm.

    Ik denk aan je.
     
  2. JoyofLiving

    JoyofLiving Fanatiek lid

    10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Butterfly, hoe was het gisteren bij de kindercardioloog?
     
  3. Mijn dochter had maar 1 nier, zonder nierfunctie. Dit is in bijna alle gevallen niet verenigbaar met het leven. Ik had voor haar willen vechten, maar het vruchtwater was al op, het was wachten tot ze zou overlijden in mijn buik. Ook had ze nog andere afwijkingen binnen het urogenitale stelsel, welke op de echo niet goed in kaart gebracht konden worden. We wisten dat ze geen kansen had dus hebben wij er voor gekozen om de zwangerschap te laten afbreken. Ik weet voor mijzelf dat als ze een kans had gehad door middel van een operatie dat wij daarvoor hadden gekozen, maar dat is voor iedereen zo persoonlijk..
    Wij hebben nooit spijt van de keuze gehad, al blijf het moeilijk om te denken, wat als de wetenschap verder was geweest..

    Bij mij werkte de misoprostol snel en goed. Volgens het ziekenhuis hielp het wel mee dat ik al een keer eerder was bevallen. Ik kreeg de eerste dosis zondagavond oraal, de tweede dosis moest ik zelf vaginaal inbrengen op dinsdagochtend en na die laatste dosis kreeg ik vanzelf weeën in de auto (vanaf 08.30). Om 13.26 ben ik bevallen van mijn dochter die nog 20 minuten heeft geleefd. Ze is in de vliezen geboren. Wij hebben haar nog een aantal uur bij ons gehad, daarna moest ze mee voor de obductie. Wij hebben haar bij de gemeente aangegeven als geboren en overleden (dat was nog een heel verhaal, verkeerde papieren gekregen. Gebeurt veel). Twee dagen na de obductie hebben we haar opgehaald, 1 dag thuis gehad en daarna laten cremeren. Laten begraven kan natuurlijk ook gewoon maar zelf wilde ik haar liever laten cremeren.

    Ik heb dik 2,5 maand thuis gezeten na de bevalling. Ik had zelf helaas problemen met de placenta, die is gescheurd en gedeeltelijk in mijn baarmoeder blijven zitten (sorry hier dus ook een negatief verhaal over placenta.. gebeurt helaas ook veel). Hier ben ik bijna aan overleden en de eerste weken waren door de medicijnen ook zwaarder. Wel moest ik al snel naar de arbo arts maar die heeft mij de tijd gegeven die ik nodig had). Ik ben mijn werk na die 2,5 maand langzaamaan weer gaan opbouwen en dat is goed gegaan.

    Omdat de afwijkingen van onze dochter helaas gewoon pech waren zijn wij er gelijk weer voor gegaan, de 4e maand was ik zwanger maar kreeg ik een vmk en de vijfde maand ben ik zwanger geworden van mijn zoon. Die is gezond geboren op 26 november 2012. De zwangerschap is wel een moeilijke tijd geweest, ik heb mij nooit zo aan hem kunnen binden, maar alles is goed gekomen.

    Ik heb hier uiteindelijk wel vrede gekregen met wat er allemaal is gebeurd en hoe het is gelopen, al blijf ik haar natuurlijk enorm missen. Maar voor mij is ze er altijd bij, ze is nooit bij mij weggegaan. De eerste maanden waren heel zwaar maar het gaat steeds beter.

    Alvast veel sterkte..
     
  4. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Heftig de verhalen.. Ik blijf het een onmogelijke keus vinden om een kindje eerder geboren te laten worden.

    Babyengel: Lees ik het nu goed; ben je zelf bijna overleden door het gedoe met de placenta? Jeetje, wat heftig! Dacht dat zoiets ook nooit meer gebeurde in NL.

    Gesprek met de kindercardioloog was fijner, aangezien ze duidelijk alles uitgelegd heeft en prettiger was in contact, maar het heeft me qua meer informatie, vrij weinig opgeleverd. Er is gewoon nog heel weinig duidelijk; ik heb nog 20 weken zwangerschap voor de boeg en ze kunnen nu nog weinig zeggen over hoe 't zal gaan lopen.
    Ik heb nu besloten dat ik hem een kans wil geven. Voor nu voelt dat goed. Ik ga proberen niet meer te twijfelen en te voelen of dit het juiste is. Zo ja, dan bel ik dinsdag 't ziekenhuis om deze keuze door te geven.
    Nog niet 100% besloten dus, maar dit is wel waar ik momenteel naartoe neig.
     
  5. Corry

    Corry Bekend lid

    14 aug 2012
    622
    0
    0
    butterfly89, ik wil mijn bewondering voor je uitspreken! Want voor wat voor keuze sta jij! Dit is een onmogelijke keuze, en ik heb erg veel respect voor je (voor iedereen die zoiets meemaakt)

    Ik wil je een hele grote knuffel geven en ik wil je het aller beste wensen., welke keuze je ook maakt.
    Ik bewonder je moed dat je nu na de keuze neigt om het kindje een kans te geven!
     
  6. Kittje

    Kittje Actief lid

    28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Het is ook een onmogelijke keuze butterfly. Een keuze over leven of dood voor je ongeboren kindje.
    Maar de keuze maak je uit liefde omdat je het beste wil voor je kindje. Je wilt je kindje ook niet zijn lijden en steeds maar OK in en OK uit zien gaan.
    Ook wij wisten niet wat de uitkomst zou zijn als we besloten door te zetten. En toen ons mannetje geboren werd vroeg ik me echt af of ik de juiste keuze had gemaakt. En ja die heb ik. Want wie wil zijn of haar kindje zien lijden helemaal niemand. En hoe egoistisch het ook klinkt ik wilde ook niet lijden. Ik wilde ook niet alleen maar moeten zorgen voor mijn manneke en heel mijn leven aan de kant zetten. En met de situatie van nu dat bijna niks vergoed meer wordt is de zorg ook nauwelijks te betalen.
    Maar het aller belangrijkste is dat ik een kindje wilde die kon lachen, praten lopen rennen en genieten van het leven. Kon het niet over mijn hart verkrijgen hem als een soort kasplantje te laten leven. En daarom heb ik (g)een keuze gemaakt.
     
  7. JoyofLiving

    JoyofLiving Fanatiek lid

    10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Butterfly, je moet de kant kiezen die voor jou inderdaad het beste voelt wat andere ook zeggen. Als jij jouw zoontje toch een kans wil geven dan moet je dat zeker doen, anders krijg je later wel spijt als je voor het andere zou kiezen. Ga er dan voor meid en in de toekomst kan niemand kijken!
     
  8. Lenali

    Lenali Actief lid

    6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lieve Butterfly,

    Je kunt in deze situatie alleen maar beslissen op basis van je gevoel en dat gevoel heb je op basis van alle info die je tot nu toe hebt gekregen. Hou dat vast, schrijf het desnoods op. Mogelijk krijg je namelijk later informatie waardoor je toch aan het twijfelen wordt gebracht, maar je kunt je beslissing alleen nemen met de info die je nu hebt. En met je gevoel. Dat is het belangrijkst. Als jouw gevoel je zegt dat je dit moet doen, dan is dat goed. Zo hebben wij ook het besluit genomen en geen spijt gekregen (al was het een andere beslissing dan die van jou).

    Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe met deze dappere beslissing uit liefde voor je kind.
     
  9. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Fijn dat je richting een beslissing gaat waar je je goed bij voelt.

    Ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat er straks toch niet zoveel aan de hand blijkt te zijn.
     
  10. Nikkei

    Nikkei Lid

    3 okt 2013
    58
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve Butterfly,

    Heel veel succes met welke keuze je ook maakt. Luiste naar de hart en de keus is altijd goed omdat deze uit liefde gemaakt is! Heel veel succes en sterkte met alles!

    Kus
     

Deel Deze Pagina