Hoihoi De titel zegt het al... Onze zoon van 10mnd drinkt alleen uit een bekertje of tuitbekertje als ik deze in mijn hand houd en hem zo slokjes geef. Ik wil graag dat hij ook een beetje leert om het bekertje zelf vast te houden. Maar zodra hij het bekertje in zijn handen heeft, krijgt hij een ondeugende blik en begint te zwaaien met het bekertje om express al het drinken eruit te laten spetteren. Dit gaat nu al sinds hij 6mnd is aan de gang en ik ben 'bang' dat het zo nog een lange tijd door zal gaan. Heeft iemand tips? Of zal ik gewoon zo verder gaan als hoe ik het nu doe en over een paar maandjes (in de hoop dat hij het dan vergeten is) weer proberen?
lol ken dat zo goed! mijn dochter doet het nu nog wel eens hahaha wij hebben toen de Nuby no spill gekocht dan kon ze rustig leren hoe je een beker beet houd en ondertussen toch goed drinken Cups and Spouts < Nûby
ha ha, Ja hier ook. Gaat vanzelf wel een keer goed. Hij is nog maar 10 maanden hoor. Nog een baby. Bedenk me ineens dat we ook wel eens over kunnen stappen op de tuitbeker.
T gaat nog steeds graag los met zn tuitbeker melk (die lekt namelijk wel). Dus slechts onder strenge supervisie mag hij die in eigen hand nemen . Maar je kindje is nog maar 10 maanden, helemaal niet gek dat smijten leuker is. Wij hebben avent tuitjes gekocht, handig omdat ze gewoon op de flesjes passen. Lekken niet. Inmiddels drinkt T het liefst uit een rietjesbeker.
10 maanden is nog wel jong om netjes uit een beker te drinken volgens mij. Geen zorgen om maken. Gewoon eerst beginnen met een tuitbeker die niet lekt. Als het wat warmer wordt kun je buiten oefenen met water in de beker. Dan droogt hij vanzelf weer op. Gaan wij straks ook mee beginnen.
Haha ja ik probeer altijd me lach in te houden als ik hem zo bezig zie met zijn bekertjes. Het lijkt soms of hij het hele bekertje willen mollen. Maar ik dacht dat hij met 10mnd al langzaam een beetje uit een eigen bekertje 'moest' leren drinken.... Maar zo te lezen is het nog een beetje vroeg met 10mnd?
Oh met een rietjesbeker(hij denkt dat dit trouwens speelgoed is hihi) of tuitbekertje doet hij trouwens hetzelfde. Zodra bekertjes in zijn handen komen is het spelen geblazen. Want uit een normaal bekertje drinken, begrijp ik dat het ietsje te vroeg is. Maar een tuitbekertje toch niet meiden?
Een tuitbeker wilde hij ook heel lang niet omhoog houden om eruit te drinken. Toen hebben wij hem rond de 10a11 maanden een beker met een rietje gegeven. Nu pas (14 maanden) begint hij de beker omhoog te houden en stappen we over op een gewone tuitbeker. Tot die tijd snapte hij echt niet dat die beker de lucht in moest om er drinken uit te krijgen. Maar je kunt het natuurlijk altijd meteen met een tuitneker proberen.
Hier drinkt ze uit een rietjesbeker of gewone beker. De gewone beker moet ik dan ook nog vasthouden en soms laat ik haar gewoon knoeien met een beetje water. Straks met het mooie weer gaan we buiten wel flink oefenen. In bad oefent ze zelf ook al. Rietjesbeker gooit ze hier ook om maar die is antilek.
Ik vind dat je met 10 maanden wel erg hoge verwachtingen hebt. Mijn zoon ging rond 18 maanden pas echt goed zelfstandig uit een beker drinken. En nog is hij soms iets te enthousiast en gooit hij zijn drinken over zich heen. Ik zou die beker even in een hoek gooien (of laat hem dat doen ) en het over een tijdje weer eens proberen.
Liza drinkt nog niet eens naast haar fv, is nu 9 maanden. Probeer haar weleens iets te drinken te geven, maar dan toch echt nog uit een fles. Ik heb soms het idee dat ze al zoveel 'moeten' kunnen op deze leeftijd. Ze (hij) is pas 9 (10) maanden, dus heeft nog genoeg tijd om ut een beker te leren drinken. Ik zou me er niet druk om maken en over een paar weken nog een keertje proberen.
Irem kan al een paar maanden heel goed zelf uit haar rietjesbeker drinken. Maar een gewone beker lijkt me ook nog wat te moeilijk. De rietjesbeker gaat ook weleens de kamer door als ze genoeg heeft, maar dat geeft niet, want hij is anti-lek
Ooh helemaal niet gek! 10 maanden is nog heel jong. Dus neem gerust de tijd. Op het kdv waar ik werk gooien kids van 1,5 ook nog wel eens met een tuit..
Ohhhhhhh oke dan!! Hahaha nou dan blijven we het proberen, ook met zijn tuitbeker. Het wordt inderdaad nu toch mooi weer, dus dan mag hij van mij part al het water in de lucht gooien.
Lisa drinkt vanaf 8 maanden alleen nog maar uit een gewone beker, maar echt niet dat ze 'm zelf vasthoudt, zie ik ook echt nog niet gebeuren. Maar dat komt wel, Eva dronk met 1,5 jaar prima uit een gewone beker; pakte 'm zelf van tafel en zette 'm ook weer netjes terug. Zal met Lisa ook wel zo gaan straks.
herkenbaar! alleen is Kyano al bijna 2. hij blijft het leuk vinden om zn(het liefst volle) beker over zich heen te gooien. hij kan prima zelf drinken en deze netjes oppakken en weer wegzetten... maar ja... t blijven kinderen.. (al vind ik dit wel een heel lastig iets om af te leren) overigens heeft Kyano nooit een tuitbeker gehad. is van de fles naar een gewone beker gegaan, in het begin uiteraard met hulp. nooit een tuit gemist, vind t ondingen..
hier een meneer van nu 2 jaar en een maand en die kan netaan zelf uit een beker drinken zonder t eknoeien. Dat betekend niet dat hij het ALTIJD doet zonder te knoeien.. haha. Rustig aan de meeste kids beginnen pas met 1,5 jaar af en toe met hulp uit een gewone beker te drinken. ook al vind het cb dat je vanaf 10 maanden alleen nog maar met hulp drinken uit een beker moet geven, maar tja mama's hebben ook wel eens iets anders te doen als de hele dag achte hun kindje aan te hobbelen.met andere woorden laat het cb kletsen en gee je kleine een anti lek beker, met riet, tuit, speen net wat ie prettig vind. en begin met ruim een jaar nog eens met hulp en met 1,5 jaar misschien een s zelf doen.
Wij zijn met 6 maanden begonnen om af en toe eens uit een beker te laten drinken maar onze zoon kan dit ook nog niet zelfstandig zenne. Wij houden de beker vast voor hem en hij drinkt eruit (of zit er met z'n handen in of probeert hem om te trekken of... ) Als het warm weer is, mag hij buiten zoveel oefenen als hij wil dus na de zomer zal het wel zelfstandig lukken, vermoed ik.
Zo doen wij het ook. Vanmiddag heeft ze nog even geoefend met steeds een klein beetje. Vond ze geweldig. Resultaat was wel dat van boven alles alsnog nat was