Vragen die pijn (kunnen) doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Elvis, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oef :(

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, dat is ook wel zo. Maar de ander wakkert dan wel iets bij je aan. Want het is toch ook geen heel aardige vraag, of wel? Zit je daar gewoon met je drie mooie kindjes, komt er iemand voorbij die tussen neus en lippen vraagt of je niet liever een ander kindje had gehad. Dat is toch een onbeschofte vraag? En zelfs als TS die wens zelf niet had, dan nog zou het op die manier aangewakkert worden. Omdat je door een ander gewezen wordt op wat je niet hebt, ipv dat de ander ziet wat je wel hebt.

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik kreeg het tegen overgestelde, paar jaar terug goh wat praat hij goed voor z'n leeftijd. Euh leeftijd? Hij was al 4! Maar onze knul had een mega groeiachterstand door alle prednison en dexamethason die hij in z'n levendje heeft gehad. Kreeg zelfs de vraag bij het 'concentratiebureau' of ik mijn kind wel genoeg te eten gaf😑 serieus?!
    En nu nog steeds hij is wel klein hea... Ja mensen dat weten we, sssssstt gewoon. Is voor hem ook niet leuk om steeds te horen dat hij 'klein' is. Bah bah bah

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar als iemand zou zeggen 'wat heb je twee leuke zoontjes zeg' (omdat diegene dat ziet), dan zou dat ook pijnlijk kunnen zijn. Want diegene had misschien stiekem liever een meisje gehad of er is misschien inderdaad een overleden 3e kindje etc. Kan daarmee dus ook erg verkeerd zijn, terwijl het zo niet bedoeld is. Natuurlijk is de 'toon' wel totaal anders en positief, maar toch.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is zo schofterig he? Ik word daar ook altijd echt moe van. ;)

Ik ook.

Gewoon schandalig! Echt heel erg grof.

6. sieppie

sieppie Niet meer actief

Er is veel ellende, maar mijn verlangen is dat onze kinderen juist iets goeds toevoegen aan deze wereld. Elk kindje in een liefdevol thuis kan ook liefde aan anderen geven. Zij hoeven niet alleen onderdeel uit te maken van alle ellende.;)

Maar ontopic. Ik vind het juist grappig als mensen iets geks vragen. Hier ook drie jongens en nodige opmerkingen gehad hoor. Maar dan schiet ik hard in de lach en zeg lachend dat ik zo'n vraag niet verwacht had (en geef dan ook niet altijd antwoord). Ik maak me er niet zo druk om. Vind het al knap dat mensen bepaalde onderwerpen durven aan te snijden.

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Was het een ongelukje?
    In je broek plassen is een ongelukje, zwanger raken niet.
    Ik 22 studerend en op kamers, vriend 21 thuis wonend met vaste baan. Vandaar dat ze het vragen. Maar dan komt het er nog grof uit. Snap het ook wel. Had liever gehad dat ze vroeger of we er bewust voor bezig waren.

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Is toch een vraag je kan toch aangeven niet goejuist omdat het niet zichtbaar is kun je het adv deze vraag vertellen ..

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wat is het verschil met in je broek plassen dan?
    Allebei is het toch ongepland dus in mijns inziens een ongelukje.

Onze eerste was ook een ongelukje, so what? Later werd hij ons geschenk :)

10. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar je hebt ook helemaal gelijk. Het is voor mij ook pijnlijk en dat geldt voor heel veel dingen bij heel veel mensen. Maar dat is nou ook juist waarom ik vind dat mensen er best rekening mee zouden kunnen houden. Je zou er redelijkerwijs van uit kunnen gaan dat sommige dingen pijnlijk zijn. Waarom dan die vraag stellen? Het voegt vaak niets toe en is idd bedoelt als smalltalk. Kies dan een 'veiliger' onderwerp.

11. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Dit werd laatst tegen mij gezegt:

" Dat jullie al die moeite willen! Jullie hebben toch al een zoon" " Lekker van genieten joh! Kost geld zat later"

Pardon?!?! Kon de woorden gewoon niet geloven en kwam u it de mond van een collega, die zelf 5 kinderen heeft gebaard.
    Ik heb niks gezegt en ben eerst bij haar weggelopen.
    Hoorde nog net van een andere collega " Daar heb jij niks over te zeggen" en was ook lichtelijk geirriteerd door wat ze tegen mij zei.

Ze kwam later bij mij om haar te verontschuldigen en heb haar vriendelijk bedankt voor haar ow zo wijze woorden of advies?

Mijn god wat leven er hersenloze mensen op aarde, kon wel janken!

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik krijg ook wel eens diezelfde vraag, omdat ik drie jongens heb. Aan de ene kant kan ik het me wel voorstellen en ik erger me er ook niet aan. Ik heb zelf ook vroeger wel gehoopt/verwacht dat ik van alle smaken wat zou krijgen. Inmiddels kan ik me niet eens meer voorstellen hoe het zou zijn om er een meisje bij te hebben en ben ik volmaakt tevreden met mijn drie musketiers.

Als de vraag op een stomme manier wordt gesteld (beetje uitdagend) of als ik in een slechte bui ben zeg ik altijd dat ik blij ben dat ik geen jongens heb, omdat ik geen vlechtjes kan maken. Wie een domme vraag stelt, kan een dom antwoord verwachten. En ik kan toevallig echt geen vlechtjes maken, haha.

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ja, die vind ik ook altijd wel een beetje fout. Onze jongste was ook niet gepland, maar hem noem ik altijd ons cadeautje. Ongelukje klinkt zo negatief, alsof je het liever niet gehad zou hebben.

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Prachtig gezegd!!!

15. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Die herken ik. Toen me oudste zoon nog een klein hummeltje was zei iemand tegen mij. Ben je op je broertje aan t passen;)

16. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar het is toch allemaal te lomp voor woorden:
    - waarom ben je nog verdrietig? Je hebt er nu toch eentje?
    - ben je zwanger? Vragen aan een wildvreemde...
    - waarom nog eentje, want je hebt er al eentje..
    - of waarom je überhaupt kinderen op deze wereld zet
    - etc etc etc

Je hoeft toch niet altijd alles zelf meegemaakt te hebben om te snappen dat sommige dingen wel eens pijn kunnen doen?

17. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    En dat is dus wat mij vooral stoort: het niet nadenken door sommigen. Meen vrouw van halfweg 30 zonder kinderen, daarbij is de kans heel groot dat dat ongewild is.

18. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wij krijgen onze 6e en worden echt vaak aangesproken. Soms gewoon onbeschoft. Ik laat het lekker over me heen komen. Mn kinderen hoeven gelukkig niet opgevoed worden zulk soort personen.

19. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    "domme" vragen:

-ben je zwanger?? (en niet zijn)
    -jullie zullen nog wel voor een 3e gaan aangezien je nog geen meid hebt?

En al dit soort vragen: Looptie nog niet? Praatie nog niet? Issie nog niet zindelijk?? etc etc.
    ZO'N HEKEL AAN!

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In de categorie domme vragen;

En, wanneer nemen jullie nou eens kinderen?

Echt.. dat is echt de grootste domme vraag.. ik krijg dr echt stekels van... net alsof jou dat aan je neus ga hangen. Als je dr om moet vragen dan gaat het je niks aan. Gatver.. ondertussen krijg je ook een kut opmerking terug..

Deel Deze Pagina