Goedemiddag, Mijn zoontje is 6 maanden en ik ben begonnen met het afbouwen van borstvoeding om over te gaan op opvolgmelk. Ik gebruik bebelac. Nu heb ik een aantal vragen hierover: 1. Op de verpakking staat vermeld dat aanbevolen wordt om per dag 3 flessen te geven van 210/7. Maar mijn zoontje is nogal een goede drinker dus ik wil eigenlijk over op 4x 180/6. Ik heb ergens gelezen dat de maximale hoeveelheid melk die ik mijn zoontje mag geven iets van 800 cc is, klopt dit? En hoe bereken je dit? Is 180/6, 180 cc of meer omdat er ook poedermelk wordt bijgevoegd? 2. Ik ben met 5,5 maanden begonnen met het introduceren van vast voedsel. Op zich eet hij dit heel graag maar hij heeft wat last gehad van verstopping. Het gaat nu wel weer iets beter maar zijn er dingen waar ik op kan letten om de verstopping niet terug te laten komen? Extra water in zijn fles bijvoorbeeld? Sorry, misschien wat veel vragen maar ik woon in het buitenland en we hebben hier geen consultatieburo waar ik even binnen kan stappen. Alvast bedankt voor het beantwoorden! groetjes Sophie
Hoi Sophie, Een kindje mag maximaal 4 flesjes van 180 ml water met 6 schepjes opvolgmelk per 24 uur drinken, dat komt overeen met 800 ml voeding. We horen vaak dat kindjes na de introductie van bijvoeding last krijgen van obstipatie, dat is vaak tijdelijk omdat de darmpjes moeten wennen aan de verandering in de voeding. Je kunt het beste beginnen met 1 hapje van een smaak en gedurende 10 dagen dezelfde smaak aanbieden in oplopende hoeveelheid. Groetjes Eveline