stikken of verslikken??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door versace cristal, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hallo,

Mijn dochter is nu 6maanden en krijgt eigenlijks al fruithap en pap vanaf 4 maanden?
    Nu heb ik laatst aardappelen met broccoli gemaakt, dit heeel goed fijn geprakt en haar gegeven alleen wat er toen gebeurde deed mijn hart haast ff stoppen..
    Ik gaf haar een 3de hap en toen begon ze een kokhals neiging te doen...(dit heeft ze wel eens eerder gedaan) alleen dit keer begon ze over te geven en bleef maar snakken naar lucht..ik heb haar overigens direct opgepakt en voorover gedaan en tussen d'r schoudertjes lopen kloppen..en toen trok ze helemaal strak en ademde ze niet meer :$ het was een fractie van maar een paar seconden maar voor mij kwam er geen end aan...ik zelf raakte natuurlijk ook helemaal in paniek..ze begon nog wat meer uit te braken ( t kwam zelfs uit dr neusje) en toen begon ze keihard te krijsen gelukkig!! want dat was voor mij een goed teken in ieders geval.
    Ze was t naar een half uurtje al wel weer vergeten en lag alweer heerlijk te lachen (behalve ik)
    Maar ik dacht: ik geef niet op en probeer t een andere dag gwoon weer eventjes met eten omdat de rest van dr voedingen wel super goed gaan..
    Ik heb wel mijn partner erbij gevraagd omdat ik het niet alleen meer wilde doen...en toen gebeurde het haast weer..ze begon weer na de 3de hap over te geven alleen de rest van het vorige gebeuren gelukkig niet..
    Nu durf ik haar dus helemaal geen avond eten meer te geven. En elke keer van die potjes uit de supermarkt is mij gwoon te duur en ik vind vers ook veel belangrijker.
    Kunt U mij zeggen hoe dit kan?? Doe ik miss iets niet helemaal goed?

Ik zet haar rechtop in de sitter en doe een beetje op de lepel, ik nip er zelf ook altijd even aan om er zeker van te zijn dat t niet te warm is voor haar. Ik breng de lepel in haar mond en zodra zij haar lippen begint te sluiten trek ik de lepel d'r weer uit (niet hard natuurlijk)
    Maar moet ik de lepel miss anders doen....bij fruithap en pap doe ik het precies zo en dan zijn er geen problemen?
    Vind dit een beetje moeilijk...en mijn angst is nu wel weer wat minder geworden (tis nu een dikke week geleden) maar ik ben bang dat ik het weer krijg op het moment als ik weer begin namelijk. En dit wil ik liever nooooit weer meemaken.

Alvast mijn dank :)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het een hele nare situatie is geweest en dat je nu heel voorzichtig bent. Misschien heeft je kindje moeite met de dikte van het eten. Je kunt misschien proberen om een flinke scheut opvolgmelk door het eten te doen, zodat het eerst van meer vloeibaar is. Hopelijk gaat het op die manier goed en kun je het voorzichtig aan steeds iets dikker maken. Succes

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina