Dag allemaal, Omdat ik borstvoeding geven echt zat ben, het doet pijn, kindje is onrustig, wil heel vaak drinken etc wil ik gaan afbouwen. Wellicht nog een tijd gedeeltelijk BV maar volledig wordt me te zwaar, zeker nu ik werk en kolven ook niet erg lekker gaat. Hij heeft veel last van zn buikje, krampjes en moeilijk poepen en ik gebruik nu op advies van de KA forlax. Werkt redelijk. Niet ideaal. Koemelkalletgie lijkt t niet op aangezien hij t verder supergoed doet. Weegt 8,4 kg met zn 14 weken en is verder vrolijk en gezond. Ik denk er dus over om te beginnen met omneo voeding, aangezien dit krampjes en obstipatie verlicht. Gewoon eerst 1 voeding vervangen en kijken hoe hij er op reageerd. En dan daar rustig in afbouwen als t goed gaat. Iemand hier ervaring mee?? Hoe reageerde je kindje op flesvoeding? En maak jij de fles met warm kraanwater aan of is dat not done??
Warm kraanwater zitten bepaalde stoffen in (weet t niet zo gauw ) die niet zo heel gezond zijn, daarom beter koud en dan opwarmen. Hier geen omneo ondanks krampen, maar standaard 1. Omdat ze sowieso wel krampjes had en soms nog heeft. Wij zijn overgestapt toen ze ruim 1 maand was en nooit problemen gehad. Ook niet bij het wisselen tussen verschillende merken. Ik begon idd met het vervangen van 1 voeding, echter liep mijn productie in een week naar 0 waardoor het wat sneller moest, er kwam geen melk meer uit mijn borsten.
Warm kraanwater wordt voor iedereen afgeraden ivm bacterien en mogelijke zware metalen door warm stilstaand water. Dus ook voor volwassenen. De beste manier voor klaarmaken is; 1/3 tot 1/2 (even uittesten) water net van de kook af in de fles. Poeder erbij en rustig (!) roeren met een vork. Restant (dus 2/3 tot 1/2) koud (kraan)water erbij en evt rustig roeren. Fles tijdens voeden zo horizontaal mogelijk zonder lucht in de speen. Baby in zithouding. Duur van de voeding hoort minimaal 15, maar liever 20 minuten te duren. (Dr brown fles vind ik ideaal) Hier nooit echt krampen gehad bij de jongste. De oudste wel, maar dat kwam door kea.
Ja, hij krijgt nu gekolfde melk uit een dr brown fles, 10 min is de max... Hij drinkt snel en gulzig, ook aan de borst. Deel koken deel koud is een goeie tip!!
Je hebt voor de dr. Brown fles ook nog een prematuurspeen. Misschien kan je die nog uitproberen om de tijd van de voeding te verlengen?
Ooh dat kan ik indd proberen 😊 maar aan de borst istie ook in tien min klaar hoor. Gewoon een nogal snelle drinker.. Niet zio andig maar helaas kan ik er geen andere tepel opzetten 😜 stiekem hoop ik dat vaker se fles hem misch ook helpt
Maar zeker aan de fles levert zo snel drinken extra krampen en onrust op. Dus je moet daar echt een oplossing voor zoeken.