Verstopte speen door nutriton?

Discussie in 'Voeding' gestart door Dracaena, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen in een tractie. Hierdoor lag ze op haar rug en kon na de voeding niet boeren. Ze gaf dan ook meer terug dan normaal, zowel de borst als kunst voeding. In het ziekenhuis deden ze er een klein beetje Nutriton doorheen. Na twee dagen weer thuis ging ze weer meer terug geven van de voeding dus toch maar de Nutriton aangeschaft. Als ik deze meng met de kunstvoeding (HA kruidvat) raken de spenen van de fles verstopt (We gebruiken de difrax S met de kersspenen maat S) Vandaag al nieuwe speentjes aangeschaft omdat ze adviseren na 6 weken te vervangen, daar zitten we een week vandaan dus ik dacht misschien is het al wel nodig. Maar ook de nieuwe speen raakt verstopt en wat je ook doet met geen mogelijkheid krijg je de voeding er nog doorheen. Mevrouw wordt dan ontzettend gefrustreerd.

Heeft iemand tips? Ik wil liever geen ander merk flessen aanschaffen omdat ze er wel goed uit drinkt als hij niet verstopt zit.

2. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Hier ook ellende gehad met de nutriton en later met de hero (dikkere) comfort voeding.
    Wij hebben speenmaat groter geprobeerd en dan raakt de boell biet verstopt! Echter dl dronk veelste snel dus terug naar de eerste speen.nu maken we de fles aan met helft gekookt water en dmv roeren met vork..zorgt er hiervoor dat fles bijna niet meer verstopt

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het is belangrijk dat je voeding met nutriton op de juiste manier aanmaakt. Zoals hierboven beschreven met gekookt water. Op die manier kan de nutriton goed oplossen en heb je het minste risico op klontjes.
    Ik deed hier altijd de helft gekookt water en dan de poeder met nutriton toevoegen en goed doorroeren met een vork. In de difrax fles is dit lastig, dus ik deed altijd het water afmeten in de fles en dan even overgieten in een maatkannetje. Hierin dan doorroeren en dan het koude water ook in de fles afmeten. Dat erbij in het maatkannetje gooien en dan weer doorroeren, vervolgens alles overgieten in de fles.
    Het kan door de dikkere voeding inderdaad zijn dat het niet meer door de s- speen komt. Je kan dan kiezen voor iets minder nutriton of juist iets meer en dan een grotere speen.
    De speen van de dr. Brown fles kan ook nog een optie zijn, die past ook op de difraxfles. Zou dan voor de level 2 speen gaan, deze zit tussen de difrax S en M in.

4. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Heb het roeren door kokend water geprobeerd het gaat wel iets beter maar nog steeds verstopt de speen tussendoor.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Doe je ook eerst de poeder met de nutriton mengen? Dit kan ook nog helpen. Dus even in een los bakje de poeders door elkaar roeren, dit dan bij het gekookte water doen, weer roeren. Koud water erbij en weer roeren zeg maar.
    Anders kan je ook nog voeding proberen waar al verdikkingsmiddel doorheen zit.
    Hoeveel nutriton gebruik je nu voor hoeveel voeding?

6. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Ik gebruik een half schepje op 90cc en daarmee raakt het al verstopt.

Deel Deze Pagina