Beste allen, Ik heb twee vragen... 1. hoelang moet je blijven naspoelen nadat je naar de toilet bent geweest als je een knip hebt gehad? 2. Hoelang duurde het voordat je weer zwanger mocht worden na een fluxus? Ik heb te horen gekregen minimaal 9 maanden wachten...maar ik hoop stiekem dat op controle blijkt dat mn Hb alweer helemaal hersteld is en het weer sneller mag. Aan de andere kant wil ik niet te snel beginnen want ik moet een zwangerschap wel aankunnen natuurlijk...maar aan de andere kant ben ik enorm bang dat het weer zo lang gaat duren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Fluxus geen ervaring mee. (weet niet wat het is, sorry ) Heb zelf een behoorlijk grote knip gehad bij de bevalling van mijn zoontje en ongeveer een week of drie gespoeld met badedas. Heeft hier goed geholpen en is gelukkig niet gaan ontsteken en daarna ook nooit meer last van de knip gehad.
Nog gefeliciteerd! Bij bevalling van de oudste, geen knip, wel totaalruptuur met fluxus. Gehecht op OK, bloedtransfusie gehad. Er is mij nooit verteld dat ik een bepaalde tijd moest wachten met zwanger worden. Wij hebben zelf heel lang niet de kriebels voor een tweede gehad. Dit had verschillende redenen, maar het heeft ook wel zo'n anderhalf jaar geduurd voordat ik 'de oude' was. Onze oudste was twee toen we langzaamaan aan een tweede gingen denken. De bevalling van onze jongste ging een stuk beter. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, kreeg uit voorzorg een infuus om het teveel aan bloedverlies te kunnen opvangen. Maar ben een stuk minder bloed verloren. Qua spoelen, dat heb ik bij beide zwangerschappen zo'n drie weken gedaan. Maar ik weet niet wat 'moet'.
9 maanden 'ontzwangeren' is een beetje een algemeen advies, staat los van fluxus. En naspoelen zou ik doen tot de wond genezen is, dus af en toe even controleren met een spiegel oid. Hier tot een maand of 8 moeten spoelen, maar hier gesprongen hechtingen + infectie, waardoor het pas na 8 maanden dicht zat...
Ik ben ook veel bloed verloren na de bevalling. Heb van niemand te horen gekregen dat ik een bepaalde tijd zou moetenwachten met opnieuw zwanger worden. Maar zoals Andrea85 ookal zei, 9 maanden wachten is het algemene advies. Ikzelf begin nu eigenlijk wat minder moe te zijn... Hier begint het nu wel weer te kriebelen voor een brusje...