hoe blijven jullie gezond?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Daantje57, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ai ai ai.. mijn zoon is nu een half jaar en de zwangerschapskilos zijn er nog steeds niet allemaal af.... dit komt ook door onze leefstijl tegenwoordig.. we kiezen toch wat vaker voor makkelijk een frietje of een pizza omdat we moe zijn.... sporten heb ik ook niet meer echt gedaan sinds de bevalling (wel wandelen met de kinderwagen).. en daarnaast slaap ik standaard een uur of 2 te weinig elke nacht...

hoe doen jullie dit?
    Makkelijk en toch gezond eten? sporten? Slapen? ...

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Na mijn eerste heb ik 6 weken gewacht en ben toen heel erg veel buikspieroefeningen gaan doen. Mijn dochters verzorging alleen al hield me fit en ik viel ook af als een malle van dat nachtelijke opstaan om de 3 uur en dan een uur bezig zijn. Ik heb bij beiden Floradix gebruikt na mijn bevalling en doet me echt goed.
    Verder ben ik echt een slechte eter, maar ik kom niet snel aan dus tjah..
    9 maanden later was ik weer net als voor de bevalling en toen was ik zwanger van nr2.
    Je kan het dus best een jaar geven hoor tot je echt het definitieve resultaat ziet.
    Ik slaap soms in de middag mee met mijn meiden maar vaak niet hoor. Dus ik denk dat ik zoeen 3/4 uurtjes slaap krijg per nacht momenteel. Waarvan ik tussendoor dus ook nog is wakker ben, echt waardeloos dus.
    Maar ik kan er vrij goed tegen dat scheelt.
    Momenteel is mijn 2de 4 weken oud en ben al van 63kg naar 58 gegaan.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Kwa eten:
    vaak kost het zelf maken van een maaltijd niet meer tijd
    dan het gaan naar de snackbar.
    Als je bijv aardappelen niet te groot maakt zijn ze snel klaar, idem met groenten. Vlees kan je afdekken met een deksel ook zo klaar.
    Ik heb gezond eten vaak incl schillen en snijden met een 20 min op tafel.
    Je moet er vooral niet tegen op gaan zien om te gaan koken.
    En bewegen
    Misschien kun je na het avond een even samen een lekker blokje om lopen. Doen wij ook regelmatig en zorgen dan dat we wel op tijd voor bedtijd van de kleine weer terug gaan.
    Heb e gelijk lekker je hoofd leeg en een frisse neus.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Qua eten... Bij ons is dat ook nog wel eens een dingetje. Vaak proberen we wel te koken, maar dan iets wat makkelijk is en snel klaar. Ons gelukje is dat we meestal pas rond 19.00 eten ivm het werk van mijn man en dan heb ik 's avonds geen 'lekkere trek' meer..

Sporten.. Ja, dat is wel vermoeiend maar ik ga wel elke woensdagavond en zondagmorgen sporten. Ik doe mee aan groepslessen. Ben hier na 8 weken weer mee begonnen. Het is wel vermoeiend om dit in het ritme te houden (en de consequentie is dat ik dan mijn ventje niet naar bed kan brengen op woensdag) maar ik voel me wel altijd lekker erna.

Deel Deze Pagina