BV invriezen, is dit goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Miracle08, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hoi hoi,

Ik had een vraagje ivm het invriezen van de borstvoeding. Omdat ik nu een voorraadje aan het aanmaken ben kolf ik sinds een paar dagen sochtends tegelijkertijd met de eerste voeding, die is zo rond 6 uur. ( een borst live en de ander kolven )

De voeding die ik dan gekolft heb zet ik daarna op de aanrecht en kruip dan lekker terug in bed. Vervolgens zet ik hem rond een uurtje of 10 in de koelkast en savonds zet ik hem pas in de vriezer ( is een 1 vaksvriezertje boven de koelkast ).
    Nu hoorde ik laatst dat je de voeding zo snel mogelijk moest laten afkoelen en invriezen, nu vraag ik me dus af of op de manier waarop ik het nu doe wel goed is. Of moet ik hem smorgens meteen in de koelkast zetten ( of meteen invriezen? ).

En in z'n 1 vaksvriezer boven de koelkast zijn de voedingen toch 3 maanden houdbaar?

Groetjes!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Advies is om hem inderdaad of direct te koelen om later in te vriezen of als je hem uit de koelkast laat de voeding erna te geven.
    BV is in een ovenvakjsvriesvakje 1 maand houdbaar (een vakje in de koelkast) als het echt een vakje op de koelkast is dan zou ik inderdaad 3 mnd aanhouden.

Maar mijn advies zou zijn om de voeding later te kolven zodat je hem direct kan koelen.

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Oke, dus na het kolven direct in de koelkast en dan kan ik hem smiddags invriezen?

Wat moet ik nu doen met de voedingen die ik wel eerst op de aanrewcht heb gezet, kan ik die gewoon in de vriezer ( die zijn nml inmiddels ingevroren ) laten staan of moet ik die nu weg gooien?

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Tja, ik zou het gewoon zo laten, maar in vervolg "netter" doen

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Oke, tis voor mij de eerste keer dat ik kolf voor een voorraad dus dacht er zo goed aan te doen.

Ik zal het vanaf morgen netjes doen en de voeding direct in de koelkast zetten :)

Erg bedankt voor het advies!

Deel Deze Pagina